כך תקבלו את התמונה המלאה לגבי מסלול הלימודים המבוקש

כך תקבלו את התמונה המלאה לגבי מסלול הלימודים המבוקש

לפני שאתם נרשמים ללימודי תואר ראשון, חשוב שתאספו מידע לגבי המסלול המבוקש על ידכם – ובמידה ואתם מתלבטים בין מספר מסלולים שונים, תוכלו לאסוף מידע מקדים על כל אחד מהם, ועל ידי כך לקבל כלים רבי ערך לביצוע החלטה נכונה.
אז לא משנה באיזה מסלול אתם מתעניינים תואר ראשון במדעי המחשב או במנהל עסקים להלן כל הפרטים שחשוב שתדעו לפני שאתם מחליטים:

מידע כללי על אותו מסלול לימודים

בשלב הראשון, כדאי לחפש מידע כללי לגבי אותו התואר בו אתם מתעניינים. במה הוא עוסק, אלו כלים הוא נותן, האם התחום התפתח ברבות השנים ויש צפי להתפתחויות חדשות גם בעתיד.
ככל שתעמיקו יותר ותבינו את התחום ומה עומד מאחוריו, יהיו לכם יותר כלים אשר יאפשרו לכם לקבל בסופו של דבר את ההחלטה האם מדובר בתחום שהינו מתאים בעבורכם או שאולי כדאי לבחור בתחום אחר – או לפחות להיפתח לעוד אופציות.

מי הוא קהל היעד – והאם אתם חלק ממנו

ברחבי האינטרנט תוכלו למצוא מידע לגבי קהלי היעד של אותו תחום הלימודים. עכשיו, באופן כללי, כאשר מדובר בלימודי תואר ראשון, ההגדרות של קהל היעד נוגעות לאנשים עם תחומי עניין, כישורים ולעיתים גם תכונות אופי מסוימות.
כמובן, שהמידע הזה לא מחייב אתכם וגם אם אתם מרגישים שאתם לא נמנים על אותו הקהל אך עדיין מבקשים להירשם לאותו התואר, תוכלו לעשות זאת (אם כמובן אתם עומדים בתנאי הקבלה).

תנאי הקבלה – והאם אתם עומדים בהם

שלב הבא, חשוב שתחפשו פרטים כלליים על תנאי הקבלה לאותו מסלול לימודים. עכשיו, זה אומנם נכון שתנאי הקבלה יכולים להשתנות בין מסגרת אחת לאחרת – יש מסגרות לימוד אשר יציבו תנאי קבלה נוקשים יותר מאחרים.
יחד עם זאת, ניתן לקבל מושג כללי ולהבין האם מדובר בתחום שתנאי הקבלה אליו הם יחסית גבוהים (בהשוואה לתחומים אחרים) או לא..
בשלב הבא, תוכלו כמובן, לברר את תנאי הקבלה הפרטניים במוסד הלימוד אליו אתם מעוניינים להירשם.

 משך הלימודים

לרוב לימודי תואר ראשון אורכים בין 3 שנים ל-4 שנים. אם יש בעיניכם חשיבות לשאלה מה משך זמן הלימודים המדויק, תוכלו לבדוק גם את הנושא הזה.

נושאי הלימוד

ושאי הלימוד יאפשרו לכם לקבל תמונה מלאה ומקיפה יותר לגבי אותו מסלול לימודים. במקרים רבים, רק אחרי שתבינו מהם נושאי הלימוד, את אופן החלוקה בין לימודים עיוניים לסדנאות ולימודים מעשיים ואת היחס בין קורסי חובה לקורסי בחירה, תוכלו להגיע להבנה מעמיקה אם אכן מדובר בתחום שמעניין אתכם ורלוונטי עבורכם או שכדאי לכם לבחור דווקא תחום אחר.

היכן לומדים?

לא כל מסגרות הלימוד מציעות את כל מסלולי הלימוד הקיימים. כך שאם לדוגמא, אתם מתעניינים בלימודי תואר ראשון במנהל עסקים, אתם עתידים לגלות שרק חלק מהמכללות מציעות את מסלול הלימודים הרלוונטי הזה.
לכן, חשוב שתהיה לכם רשימה מסודרת של כל מסגרות הלימוד אשר מציעים את אותו מסלול לימודים בו אתם מתעניינים – וכך גם לדעת אם בתוך הרשימה הזאת יש גם מוסד לימודים שהינו רלוונטי בעבורכם מבחינת: מיקום, גובה שכר לימוד ונתונים רלוונטיים אחרים.

 מה ניתן לעשות עם התואר?

בסופו של דבר, אחת הסיבות המרכזיות בגינן פונים ללימודי תואר, היא בכדי להעלות על מסלול לגבי עיסוק במקצוע מסוים.
מהסיבה הזאת, ההמלצה היא לבדוק מה תוכלו לעשות בעתיד עם אותו התואר, באלו מקומות עבודה תוכלו לעבוד ובאלו תפקידים.
מעבר לכך, כדאי לבדוק גם אפשרויות לגבי לימודי המשך אופציונאליים.  

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh