כל הפרטים על קצבת זקנה

כל הפרטים על קצבת זקנה

מהי קצבת הזקנה ומהי מטרתה? ומי זכאי לה? כאן תוכלו לקבל את כל המידע!

קצת על קצבת הזקנה

קצבת הזקנה נועדה לאפשר לבני גיל הזהב להתקיים בכבוד בשנות הזהב שלהם. קצבה זו משולמת מדי חודש על ידי המוסד לביטוח לאומי והסכום המשולם משתנה מקשיש לקשיש בהתאם לתוספות שהוא או היא זכאים להם. על תוספות אפשריות אלה נרחיב בהמשך.

זכאות לקצבת זקנה

אז מי זכאי לקצבת זקנה? ובכן, זכאות לקצבת זקנה מוענקת לגברים מעל גיל 67 ולנשים מעל גיל 62. חשוב לציין, שזכאות זו מוענקת באופן אוטומטי והיא לא כוללת את התוספות האפשריות. כמו כן, הזכאים לקצבת זקנה יכולים להמשיך לקבל הכנסות נוספות, כל עוד הן עומדות בתנאים שהוגדרו על ידי המוסד לביטוח לאומי.

קצבה והכנסות נוספות

כאמור, קצבת הזקנה ניתנת גם למי שמקבל הכנסות ממקורות אחרים כמו קצבת שארים, עבודה וכדומה. לצד זאת חשוב לציין, שבמידה והקשיש מקבל קצבת נכות, הוא לא יוכל לקבל את שתי הקצבאות והקשיש יקבל את הקצבה הגבוהה מבין השתיים. דבר נוסף שחשוב לציין הוא, שכל הכנסה נוספת איננה סותרת קבלה של קצבת זקנה, כל עוד ההכנסה היא עד הסכום שהוגדר. במידה וההכנסה הנוספת חורגת מהגדרה זו, ההפרש ינוכה מסכום קצבת הזקנה הניתנת לאותו קשיש.

תוספות אפשריות לקצבה

כאמור, ישנן תוספות שיכולות להתווסף לסכום הבסיסי של הקצבה:

  • תוספת ותק
  • תוספת דחיית קצבה
  • תוספת בן או בת זוג וילדים

תוספות אלו יכולות להיות משמעותיות עבור מקבל הקצבה ולכן חשוב מאוד לבצע את הבדיקות הנדרשות לבדיקת הזכאות של הקשיש.

השלמת הכנסה

קשישים רבים אינם נהנים מהכנסות נוספות לצד קצבת הזקנה. במקרים אלה הקשישים אינם יכולים באמת להתקיים בכבוד מקצבת הזקנה בלבד, גם אם הוא מקבל תוספות. היות שכך, במקרים אלה הקשישים יכולים להיות זכאים להשלמת הכנסה ובהחלט כדאי לבדוק את הזכאות לכך!

הטבות נוספות לבני גיל הזהב

בני גיל הזהב בישראל יכולים ליהנות מהטבות נוספות, שיכולות להיות מתורגמות לכסף. הכוונה היא להטבות כמו הנחות בתשלומי ארנונה, מים וחשמל, סיוע בשכר הדירה או ברכישת דירה מחברה ציבורית, הנחות בתחבורה הציבורית, הנחות בעולם הרפואה כמו ברכישת תרופות, התאמת משקפיים, טיפולי שיניים ועוד.

לסיכום

זכאות לקצבת זקנה ניתנת לקשישים מעצם הגעתם לגיל המוגדר בחוק והיא משולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי. לצד קצבה זו, הקשיש יכול ליהנות מהכנסות נוספות, שלא יגרעו מהקצבה, כל עוד הן נמוכות מהקבוע בחוק. הסכום הניתן לקשיש בקצבת הזקנה משתנה בהתאם לתוספות שבאפשרותו לקבל ובהתאם להכנסות הנוספות שיש לו, במידה והן קיימות. כדי לוודא שהקשיש מקבל את הסכום המלא המגיע לו, יש לבצע את הבדיקות הדרושות מול המוסד לביטוח לאומי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh