כל מה שרציתם לדעת על מיחזור משכנתאות

כל מה שרציתם לדעת על מיחזור משכנתאות

כיום אף אחד כמעט ולא יכול לקנות דירה בלי לקחת משכנתא. משכנתא היא הלוואה ארוכת טווח לעשרות שנים קדימה. לאחר שאנחנו לוקחים משכנתא אנחנו יכולים לבחור לעשות מיחזור משכנתא. מיחזור משכנתאות זה למעשה לשנות את התנאים הראשוניים של הלוואת המשכנתא שלקחנו במקור. שינוי זה יכול להתאים למי שהשכר או נסיבות החיים שלו השתנו. כל שינוי בנסיבות החיים שלנו מגירושין ועד לידה של עוד ילד – יכול להשפיע על החזר המשכנתא החודשי שלנו.

מיחזור משכנתאות – האם זה כדאי?

כדאי לנו לעשות מיחזור משכנתאות רק אחרי שאנחנו מתייעצים עם יועץ משכנתאות מומחה. יועץ משכנתא מומחה יוכל לייעץ לנו בזמן האמת האם כדאי לנו לקחת משכנתא או לא. חשוב מאוד לבחור לפנות ליועץ אמין בעל ניסיון והכשרה מקצועיים. חשוב מאוד שנדע לבחור לקבל ייעוץ אך ורק מיועץ שאנחנו סומכים עליו באופן אישי. כאשר אנחנו פונים ליועץ משכנתאות מסוים אנחנו יכולים לשאול אותו מהי ההכשרה המקצועית שלו ומה הרקע המקצועי שלו. לרוב, יועצי משכנתאות הם בעלי תואר בכלכלה או במנהל עסקים. כאשר אנחנו שוכרים את השירות של יועץ מסוים חשוב לשים לב למידת הרצינות והאמינות שלו.

האם משתלם לקחת משכנתא?

השאלה האם משתלם לקחת משכנתא? היא שאלה מורכבת מאוד. כאשר יש לנו מקום עבודה יציב אז יכול להשתלם לנו מאוד לקחת משכנתא. אם אין לנו מספיק הון התחלתי בשביל להרשות לעצמנו לקנות דירה – אז לא כדאי לנו עדיין לקחת משכנתא. אם כבר בחרנו לקחת הלוואת משכנתא אז כדאי לנו לשקול כעבור מספר שנים בגלל השינויים הכלכליים שיש בשוק ובחיים הפרטיים שלנו משתלם לנו לעשות מיחזור משכנתאות או לא.

מי יכול לקחת משכנתא?

אז מי יכול לקחת משכנתא? אם אנחנו רוצים לקחת משכנתא אנחנו חייבים שיהיה לנו הון התחלתי מסוים. בדרך הדרישות של בנק ישראל הן שיהיה לנו לפחות 50 אחוז הון מגובה המשכנתא שאנחנו לוקחים. כאשר אנחנו לוקחים הלוואה כמו הלוואת משכנתא אנחנו צריכים לקחת בחשבון סיכונים מסוימים כמו למשל שנאבד את מקום העבודה שלנו ולא נעבוד במשך תקופה ארוכה או שההוצאות הכספיות שלנו יגדלו באופן משמעותי. במקרים בהם ההוצאות הכספיות שלנו גדלו יכול להיות שדווקא אז מאוד יתאים לנו לעשות מיחזור משכנתאות.

בסופו של דבר, לקיחת הלוואה כמו הלוואת משכנתא היא התחייבות לטווח הארוך והיא אחריות מאוד גדולה. עלינו לקחת את התחייבות הזאת על עצמנו רק אם אנחנו בטוחים בה. אם אנחנו מרגישים מוכנים לקחת אחריות גדולה כל כך ואנחנו עומדים בתנאים לקבל ההלוואה – אז כדאי לנו פשוט ללכת על זה. כך נוכל להיות בעלים של בית או דירה משלנו – ויהיה לנו יציבות גדולה יותר מבחינת הדיור ומבחינה כלכלית בחיים שלנו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh