כנס מדעי ייחודי לתלמידי תיכון על חידושים בביוטכנולוגיה

כנס מדעי ייחודי לתלמידי תיכון על חידושים בביוטכנולוגיה

התעשייה והחינוך משתפים פעולה: הכנס התקיים בחסות חברות ביוטכנולוגיה כללית BTG וחברת פרינג.

אתמול יום שלישי, 10.12.19, התקיים באשכול הפיס רחובות כנס מדעי ייחודי לתלמידי ביולוגיה וביוטכנולוגיה ברמת 5 יח"ל מקריות החינוך מדעים, קציר ורון ארד. הכנס פרי שיתוף פעולה בין מנהלים בתעשיה למנהלי בתי הספר.

עיריית רחובות יחד עם התעשידע, חברו לפרויקט "מנהל מאמץ מנהל" בכל העיר ובמסגרת זו יו"ר ביוטכנולוגיה כללית ,ד"ר דב קנר אימץ את עירית דוידוביץ, מנהלת אשכול הפיס רחובות ויחד יזמו יום עיון מרתק לתלמידי העיר.

את הבוקר פתח בברכה טל לוי, מנכ"ל ביוטכנולוגיה כללית BTG ואמר: "התעשיה היא מנוע הצמיחה החשוב ביותר בכלכלה הישראלית. תעשיה בריאה וחזקה תביא כלכלה טובה. השוק של ביוטק בעולם הוא שוק עצום ורחב עם פוטנציאל אדיר ועליכם מוטלת המשימה לחזק את התחום ולהצעידו קדימה".

התלמידים שמעו 3 הרצאות: ד"ר דב קנר דיבר על פיתוח וייצור מוצרים ביוטכנולוגיים, ד"ר עופר דובינסקי העביר הרצאה בנושא "מה בין הורמון גדילה לחומצה הילואורונית" וד"ר אלינור ארז, מנהלת חטיבת המחקר והפיתוח ב- BTG דיברה על מגמות חדשות בביופארמה וברפואה, כגון בינה מלאכותית, למידה חישובית, הפריה חוץ גופית חכמה, חיישנים ומיקרוביום.

בתום ההרצאות התקיים במעבדה מפגש אישי וייחודי של התלמידים עם מיטב החוקרים מהחברה. התלמידים התנסו בשיטות תעשיתיות מתקדמות הקשורות באפיון ובניקוי של חלבונים, נחשפו לנעשה בעולם הביוטק, התנסו בעבודת המדען, הביולוג, הביוטכנולוג, היזם והממציא.

"אנו מקווים שמפגש זה יצית איזשהו ניצוץ לפחות אצל חלק מהתלמידים אשר ימשיכו ללימודים בתחומים הקשורים לביוטכנולוגיה ויהוו בעתיד את הבסיס של התפתחות תחום חשוב זה בישראל" סיכמו ד"ר דב קנר ועירית דוידוביץ, יוזמי המפגש.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh