כשפונים לייעוץ אצל מומחה חניכיים מומלץ:

כשפונים לייעוץ אצל מומחה חניכיים מומלץ:

כולנו מקפידים לצחצח את השיניים פעמיים ביום, בבוקר ובערב. חלקנו אפילו מקפידים לצחצח אותן אחרי כל ארוחה וארוחה. הרבה מאיתנו משתמשים בחוט דנטלי לניקוי יומיומי יסודי של המרווחים בין השיניים והחניכיים, ואנו עושים זאת בתבונה רבה. חלק גדול מאיתנו לא מסתפק בזה, ואפילו מגרגר נוזלים שונים לניקוי וחיטוי חלל הפה והשיניים. כל מומחה חניכיים מומלץ ידע להמליץ לכם על כך, ולשבח אתכם כי אתם עושים זאת. אך זה לא מספיק.

כולנו, בלי יוצאים מן הכלל, כולל רופאי השיניים שבינינו, חייבים ללכת לניקוי שיניים אצל שיננית לפחות פעם אם לא פעמיים בשנה, כמו גם ללכת לבדיקה אצל רופא השיניים אחת לשנה לפחות, כדי לוודא שאין מחלות חבויות שהחלו להתפתח בסתר, ומחכות להזדמנות להרים את ראשן המכוער והכואב, ולטרוד את מנוחתנו ואת שלוותנו.

מומחה חניכיים –  לא "סתם" רופא שיניים

מומחה חניכיים הוא רופא המתמחה ספציפית באיתור, טיפול ופתרון של בעיות ומחלות בחניכיים. שמו של מומחה זה הוא פריודונט, שהוא רופא שיניים לכל עניין ודבר, אך עם התמחות ספציפית בחניכיים. בעוד שהשיניים שלנו גורסות, טוחנות ומפרקות את המזון שלנו למשהו שנוכל לעכל, הרי שגם להן יש בית, שורש ומקום בו הן שוהות, ואלו הן החניכיים.

הרבה שאריות מזון נכנסות מתחת לחניכיים ובין השיניים. הרבה חיידקים גם הם קובעים שם את מקום משכנם, ומכאן שלא מעט בעיות "שיניים" או כאבים באזור השיניים הם בעצם בעיות בחניכיים, ומחלות חניכיים שונות. פריודונט הוא האיש אליו יש לפנות במקרים שכאלו, שכן התמחותו היא ברפואת החניכיים.

הצרה הצרורה עם מחלות החניכיים היא שהן מתפתחות לאט, בשקט, ומתחת לרדאר. הן לוקחות את הזמן, וברגע "הנכון" פתאום מתחיל לכאוב לנו. לפעמים אנו נזהה רגישות מוקדמת, אבל לא תמיד. ולעיתים אנשים בוחרים להתעלם מזה, כי זה "לא ממש חמור". או אז במקרים שכאלו לפתע ביום בהיר אחד הכאב נהיה חמור, והבעיה מתחילה להיות משמעותית יותר. כדי להימנע ממצבים שכאלו, שהרי הם מצביעים על כך שהבעיה כבר חמורה יותר, יש לבצע בדיקות שגרתיות, ולשאול את רופא השיניים על מצב החניכיים שלכם.

סימנים למחלות בחניכיים:

לפגוש מומחה חניכיים מומלץ בדרך כלל במידה ואתם חווים אחת או יותר מהתופעות הללו, לצד תופעות אחרות:

  • רגישות לשינויי טמפרטורה בחלל הפה – כמו בשתייה של משקאות קרים או חמים, או אכילה של אוכל חם או קר, ואפילו נשימה של אוויר קר.
  • שינויי בגוון החניכיים שלכם – בין אם זה לגוון כהה יותר או לגוון בהיר יותר, שינוי בגוון אומר שמשהו מתרחש, וכדאי מאוד לדעת מה בדיוק.
  • נפיחות בחניכיים – עם או בלי שינוי צבע, הרי שנפיחות מצביעה על בעיה, בכל מקום בגוף כמו גם בחניכיים, ויש להבין את מקורה.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh