כ-550 בני נוער פתחו את שנת הפעילות בבית הספר למנהיגות נוער

כ-550 בני נוער פתחו את שנת הפעילות בבית הספר למנהיגות נוער

בית הספר למנהיגות נוער, הפועל זו השנה החמישית בעירונוער, ציין אמש ביום חמישי, 2.1.20 ,את פתיחת השנה. בית הספר למנהיגות נוער פועל במסגרת מחלקת ילדים ונוער של עיריית רחובות העירונוער. השנה הוא פתח את שעריו עם 20 קבוצות מנהיגות נוער במגוון תחומים, שבהן נוטלים חלק כ-550 נערות ונערים. בית הספר הינו היחיד מסוגו בארץ המכשיר במסגרת עירונית בני נוער למנהיגות והוא פונה לקהל יעד רחב ומציע מגוון של קורסי מנהיגות לבני הנוער בעיר.

האירוע, שבו נכחו מאות בני נוער שמשתתפים בקורסי המנהיגות במקום, נערך במעמד מ"מ ראש העיר, מחזיק תיק החינוך זהר בלום, מחזיק תיק נוער וצעירים, אסף אל בר, מפקחת יישובית במינהל חברה ונוער במשרד החינוך, שרה אילת, מנהלת אגף החינוך והנוער, אפרת צוקרמן, מנהל הרקות לביטחון קהילתי, אבי פיטרו, סמנכ״ל חוויות גולן ביטון, ויו"ר הנהגת ההורים העירונית, צופית גולן, אורחים ובני נוער.

במסגרת זו נערך ערב חגיגי עם שגיא מוקי, אלוף העולם בג׳ודו אשר נשא הרצאה מעוררת השראה בפני בני הנוער בנושא מנהיגות וערכים. מוקי ריתק בהרצאתו את בני הנוער כשסיפר על הדרך שעבר מילדות ועד לאליפות העולם, על האתגרים , העקביות והנחישות ועל ההתגברות מפציעה קשה. לפני ההרצאה נערכה הופעתה של להקת הנוער העירונית 'העירומיוזיק', מקרב בני הנוער במקום.

מ״מ ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, זוהר בלום: "לפיתוח המנהיגות בקרב בני הנוער יש משמעות חיובית גדולה על המשך חייהם ופיתוח יכולות ואישיות. אנו גאים בעשייה החינוכית הייחודית בתחום זה ברחובות, ומזמינים את בני הנוער לקחת בכך חלק ולהשפיע".

מחזיק תיק נוער וצעירים, חבר המועצה אסף אל-בר: "חינוך לא יכול להסתכם רק בהשכלה, כדי להצליח להמשיך לעשות טוב ולקדם את החברה הישראלית נדרשים כלים נוספים ומיומנויות נוספות. בית הספר העירוני למנהיגות פותח שנה נוספת עם 19 (!) קבוצות מנהיגות שונות ומגוונות. על ידי כך אנחנו מציעים לנוער הרחובותי הזדמנות להתאמן בכישורים חיוניים לעולם המשתנה – יצירתיות, נחישות, חזון ובראש ובראשונה, דאגה לאחר ולקיחת אחריות על ביה"ס, על העיר ועל החברה הישראלית כולה.

מחלקת הנוער מעודדת כישורים אלה במסגרת ביה"ס למנהיגות וכמובן, דרך העבודה עם תנועות הנוער ואירגוני הנוער הרבים בעיר. העצמה הזו נותנת תקווה לצמיחתה של מנהיגות ערכית, מוכשרת וראויה – מנהיגות העתיד של רחובות ושל ישראל".

מנהלת אגף החינוך בעיריית רחובות. אפרת צוקרמן: "אנחנו מעודדים את בני הנוער לקחת חלק בקבוצות המנהיגות הרבות בעיר, מתוך אמונה שקבוצות אלו יכשירו, יעודדו ויטפחו את מנהיגי העתיד".

ויקי ניצן, מנהלת מחוז במשרד החינוך: "חינוך לערכים וחינוך בלתי פורמאלי הם אבני יסוד במשרד החינוך. השילוב של הבוקר עם אחה"צ הוא מתכון מנצח ואתם ברחובות הוכחתם את זה ובענק".

אבי יוספי, מנהל העירונוער: "אנו גאים לפתוח שנה חמישית בבית הספר למנהיגות נוער, הפועל בעירונוער ומעניק מענה  לתלמידי העיר בתחומי המנהיגות . שיתופי פעולה נרקמים עם מרבית גופי החינוך והנוער בעיר, וביחד זוכים בני הנוער להדרכה מקצועית, מיטבית ואיכותית לפיתוח מיומנויות מנהיגותיות בקרבם".

פעילות  בית הספר למנהיגות נוער נערכת בשיתוף פעולה של כל גופי הנוער אשר מעניקים מענה הוליסטי לכלל בני הנוער בעיר.

בית-הספר הינו מודל ייחודי בארץ ומשתתפים בו בני-נוער בקבוצות מנהיגות שונות ומגוונות.

העיקרון המנחה בבית הספר הינו שכל נערה ונער מרחבי העיר יוכלו למצוא את מקומם ולהשתלב באחת מקבוצות המנהיגות.

בבית-הספר פועלות קבוצות מנהיגים צעירים, החל משגרירים צעירים, דרך חיות במה, מועצת נוער עירונית, רקפת, נאס"א, יוניסטרים, עירומיוזיק, קבוצת בנות, קול משותף, סיירת מנהיגות, מנהיגות קמ"ה, הדור הבא, פרלמנט הילדים. כל הקבוצות הינן קבוצות תהליכיות ונמשכות בין שנה לשנתיים ומלוות ע"י אנשי מקצוע בתחומים הרלוונטיים ומדריכים חברתיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh