לא על הסיגריות לבדן

לא על הסיגריות לבדן

אביזרי עישון חדשים שכנראה לא ידעתם עליהם.

המאה ה-21 הביאה לחיינו שלל חידושים והמצאות. אין כמעט תחום שבו לא קיימות כיום הרבה יותר אפשרויות מאשר בעבר, וכדאי כמובן לנצל אותן. אחד התחומים שהשתנו, ועדיין משתנים, באופן דרמטי במיוחד הוא העישון: אביזרים חדשים, שחלקנו כבר מכיר ואוהב ואחרים רק מתחילים להתוודע אליהם, משנים את חוויית המעשן והופכים אותה למשהו אחר לגמרי, ויש להם השפעה חיובית גם על הסביבה.

מה זה ג'ולינג?

האביזר המדובר ביותר בתחום העישון כיום הוא הסיגריה האלקטרונית, או בשמה האחר, עט אידוי (וגם המונח "וופורייזר" מתכוון לאותו מוצר). מבין הסיגריות האלקטרוניות השונות מתבלטת בארה"ב סיגריה אחת ושמה ג'ול (juul). למעשה, הרבה מאוד אנשים מחפשים איפה קונים juul, וכמובן משתמשים במוצר החדשני, עד שכבר נוצרה מילה חדשה שגם היא פופולרית להפליא בארה"ב, ג'ולינג (שמשמעותה כמובן להפיק תועלת מה-juul).

מה ההבדל בין סיגריה לבין juul?

ההבדל המובהק ביותר בין הסיגריה שכולנו מכירים לבין ה-juul שהולכת וכובשת לה עוד ועוד נתחים משוק הסיגריות האלקטרוניות הוא מנגנון יצירת חוויית העישון: בסיגריה ה"רגילה", שפותחה לפני יותר מאלף שנה על-ידי שבטים אינדיאניים במרכז אמריקה והובאו לאירופה על-ידי הספרדים לפני כמאתיים שנה, המנגנון הוא בעירה. המעשנים מדליקים קצה אחד של הסיגריה שבתוכה תמצאו טבק וחומרים רבים נוספים, הנייר שעוטף את הטבק מכיל חומרים שתפקידם הוא לעכב את הבעירה ועל כן החמצן מגיע אל האזור שדולק בתוך הסיגריה רק דרך הקצה הפתוח – כשהמעשן מבצע תנועת שאיבה או יניקה. התוצר של הבעירה הוא עשן שנכנס אל חלל הפה ושם כל החומרים האורגניים שבטבק ובפרט הניקוטין מתפרקים ובעצם מייצרים את ההשפעה של הסיגריה.

ב-juul כמו גם בסיגריות אלקטרוניות אחרות, המנגנון שונה לגמרי ומבוסס על אידוי במקום שריפה. בתוך המכשיר ישנו תא ובתוכו נוזלים (שכוללים אחוז מסוים של ניקוטין). מנגנון חימום משוכלל, שמופעל על-ידי סוללה, מחמם את הנוזלים לטמפרטורה המדויקת הרצויה כך שהם הופכים לאדים שאותם שואף המעשן. בפעולה זו אין עשן, ועל כן גם לא נוצר ריח שמהווה מטרד לסובבים את המעשן.

תדמית וסטייל

ישנה עוד סיבה שגורמת לאמריקאים רבים, ובעיקר הצעירים שבהם, לחפש איפה קונים juul: הסטייל. בעבר הסיגריה הרגילה נחשבה גם היא למוצר אופנתי והמעשנים נתפשו כ"קוליים". כיום, כפי שיודעים כולם, המציאות שונה לגמרי ולמעשה ישנם גם חוקים רבים שמגבילים מאוד את האפשרות לעשן סיגריות רגילות במרחב הציבורי (וגם בתוך הבתים במקרים רבים ישנה התנגדות משמעותית מצד בני המשפחה, השותפים לדירה וכו'). סיגריות אלקטרוניות לעומת זאת מעוצבות כגאדג'ט עדכני, והשליפה שלהן מהכיס היא תנועה שמשדרת טרנדיות. מאחר שאין עשן, הסביבה לא מתרעמת על הג'ולינג, ובהתאם אין פלא שמדובר באביזר עישון מבוקש.

בזכות הגיוון

נוזלי האידוי שמייצרים את חוויית העישון מגיעים במגוון רחב – גם של טעמים וגם מבחינת אחוז הניקוטין בהם. בהתאם כל מי שמנצל את האופציה החדשה יכול לגוון את החוויה ולבחור בכל פעם טעם אחר, וכמו כן יש לו שליטה על החוזק של הסיגריה (כולל אפשרות לבחור נוזלים נטולי ניקוטין או עם אחוז מזערי של חומר זה).

בהתאם, כשמחפשים איפה קונים juul בוחרים בעצם את הנוזלים הרצויים (לאחר הקנייה הראשונית של המכשיר עצמו, כמובן). הנוזלים מגיעים בקפסולות, ובין הטעמים המוצעים: טבק, מנטה, תפוח, מנגו, מלפפון, קרם ברולה ועוד. עוד כדאי לדעת שהסוללה של הג'ול, ובעצם של כל סיגריה אלקטרונית, נטענת במהירות כשבין הטענה להטענה ניתן להשתמש באביזר העישון החדש לפחות יום שלם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh