לומדים תכנות באנגלית ובחינם

לומדים תכנות באנגלית ובחינם

אלי לאטו הוא הייטיקיסט לשעבר שהחליט לאחר הפרישה להעניק מהידע שלו לתלמידים בחינם לחלוטין. הוא לקח תכנית ללימוד תוכנות מחשבים שפותחה באתר בינלאומי בשיתוף עם חברות כמו אמזון ,גוגל, מייקרוסופט ועוד וכעת הוא מלמד בהתנדבות בבית ספר בחולון בסיוע מתנדבים מחברת צ'ק פוינט . הבשורה הגדולה- התכנית כולה מועברת באנגלית וכעת הוא מציע אותה לכלל בתי הספר

לאחר שנים שעבד כמתכנת בחברת IBM פרש לאטו ,לפני כשבע שנים, ומאז מחפש כיצד לעזור לילדים לפתח יכולות במחשבים. הוא חיפש ומצא תכנית ללימוד תכנות באתר בינלאומי, והתאים אותה ללימוד ילדים בכיתות ה-ו'. למעשה על בסיס קורסים של אתר www.code.org שפותח על ידי חברות הייטק מובילות, הוא מציע את עצמו בהתנדבות ללמד את התוכנית ועושה זאת כיום בבית הספר "יחד" בחולון, באמצעות מתנדבים מחברת צ'ק פוינט, כעת הוא רוצה להפיץ את הבשורה להעביר את התוכנית לבתי הספר השונים ולהדריך את המורים בהתנדבות מלאה כיצד ללמד אותה.קרן אפשטיין עבדה בחברת צ'ק פוינט בעבר, עשתה הסבה לחינוך וכיום היא מנהלת בבית ספר יחד.

לדעתה התכנות היא שפה בפני עצמה, "שפת התכנות היא שפה שצריכה להילמד על ידי כל תלמיד בבית ספר יסודי . שפת התכנות היא שפת אלגוריתם שמפרקת בעיה לתת בעיות, ולפתור אותן בצורה יעילה. זה בסיס מצוין וחשוב במיוחד ללמד ילדים בפריפריה החברתית ו/או הגיאוגרפית".מי שיזם את הרעיון הוא מוטי פרנסס, לשעבר בחברת צ'ק פוינט שהחל ללמד את התוכנית את בנו. לפני כשנתיים הציע פרנסס את התוכנית לאפשטיין, כאשר מה שהיה חסר זה רק מורה שבקיא בחומר וילמד תכנות את הילדים.

אלי לאטו שהתנדב בבית הספר בעבר היה האיש המתאים למשימה, המנהלת הציעה לו שיחל להתנדב ללמד את התכנית.לאטו שכאמור מנסה לעזור לתלמידים מהידע שלו שמח להירתם למשימה, פרנסס חנך אותו ומתחילת השנה הוא מלמד כ-22 ילדים בבית הספר "יחד", כאשר פרנסס עצמו מגיע אחת לכמה חודשים להדריך ולוודא שהקורס מתנהל כפי שצריך.

 

 

מי שמסייעים עוד הם מתנדבים אריאלה אוריאן וחמוטל שור מחברת צ'ק פוינט שבעקבות העבר של אפשטיין בחברה הצליחה לרתום את הרצון הטוב להתנדב של אנשי החברה ולהביא אותם לבית הספר. המתנדבים מסייעים לתלמידים ומלווים אותם בלימוד שפת התכנות"."שיתוף הפעלה המדהים בין צ'ק פוינט לבית הספר, הוא שיתוף פעולה מנצח שעוזר לתלמידים שלנו לרכוש מיומנות שיסייעו להם בחיים. מבחינתנו המתנדבים הם לא רק מלמדים אלא משמשים דמות לחיקו עבור הילדים ונותנים להם מוטיבציה והעצמה אישית", אומרת אפשטיין

"היוזמה של אלי היא יוזמה ברוכה, אני נהנית להגיע בכל שבוע ולעבוד עם הילדים. מעבר לכך שהם מקסימים ומוכשרים, זה נותן סיפוק גדול מאוד", סיפרה חמוטל שור מחברת צ'ק פוינט שמתנדבת יחד עם הקולגה שלה, אריאלה אוריאן בפרויקט.

"התכנית עוזרת לי ללמוד אנגלית בכיף וגם את שפת התכנות, אנחנו לומדים נושאים מעניינים למשל עכשיו תכננתי ריקוד שאני מאוד אוהבת , ואחר כך רקדתי אותו וזה מדהים" סיפרה אחת התלמידות."התכנית הזו היא מדהימה ומאפשרת לכל בית ספר לקבל אותה בחינם, וללא עלות גם להורים. המטרה שלי שכולם ייהנו ממנה. אני רוצה ללמד את כל מי שירצה כיצד ללמד את התכנית ולהעביר אותה לתלמידים, הכל בהתנדבות מלאה", סיפר לאטו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh