'לחלץ תווי פניהם' – סיפורו של היחיד בשואה

'לחלץ תווי פניהם' – סיפורו של היחיד בשואה

תלמידי חט"ב 'דה שליט' קיימו תערוכה לזכר השואה והגבורה:

ראש העיר, רחמים מלול: "המסורת שמנהיג בית הספר 'דה שליט', בהובלתה של חנה גינסברג, לקיום התערוכה לזכר השואה והגבורה מידי שנה, הינה מלאכת קודש. התרשמתי מאד מיצירותיהם של התלמידים, והתרגשתי מסיפורם של ניצולי השואה"

בשבוע שעבר, התקיימה כמיטב המסורת התערוכה ה-18 במספר של חטיבה ב' בבית הספר 'דה שליט' בנושא זיכרון השואה. התערוכה עסקה בנושא השנתי שנקבע על ידי מוזיאון 'יד ושם', 'לחלץ תווי פניהם', סיפורו של היחיד בשואה. בפתיחת התערוכה לקחו חלק, בין היתר, ראש העיר, רחמים מלול, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, זהר בלום, מנהל המחלקה לחינוך על יסודי, אלי לסרי, יחד עם שבעה ניצולי שואה, שהגיעו אל התערוכה ושיתפו את התלמידים בסיפורם האישי ומנהל קריית החינוך דה שליט, אבי קיש. מי שמרכזת ומובילה את התערוכה כבר שנים היא המורה, חנה גינסברג, שאמונה על המשך קיום המסורת בחטיבת הביניים.

רחמים מלול: "המסורת שמנהיג בית הספר 'דה שליט', בהובלתה של חנה גינסברג, לקיום התערוכה לזכר השואה והגבורה מידי שנה, הינה מלאכת קודש. התרשמתי מאד מיצירותיהם של התלמידים, והתרגשתי מסיפורם של ניצולי השואה. תודה רבה לתלמידים על ההסברים היפים שנתנו, ועל נכונותם שלהם להשקיע ולתרום למען העברת המסר הכל כך חשוב של השואה: לזכור ולעולם לא לשכוח". זהר בלום: "כמו בכל שנה, גם השנה היה מרגש מאד לראות איך התלמידים מביעים באמצעות האמנות את מה שעבר על העם היהודי בשואה".

חנה גינסברג: "אני מקווה ומייחלת שפרויקט זה של התערוכה לזכר השואה והגבורה, ישפיע על התלמידים להבין את צדקת הרעיון הציוני בארצנו. אמן!". תלמיד בית הספר, אולג פטוחוב, הציג בתערוכה ציור מרשים ומיוחד שהכין במיוחד לתערוכה זו, מתוך כוונה להתאים את הציור לנושא המרכזי. אולג הסביר לראש העיר, כי צייר את דמותו של יאנוש קורצ'אק עם תלמידיו. "ליאנוש קורצ'אק" נתנה הזדמנות לברוח ולחיות, אך הוא העדיף למות עם תלמידיו. אני ציירתי אותם כדי להעלות אותם לזיכרון הקולקטיבי, כדי להנציח את זיכרונם". תלמיד אחר, אופק ברג, כתב על סבתו, עליזה מזוריק, הוא שיתף בהתרגשות את ראש העיר בקורות חייה של סבתו: "היא ברחה מהנאצים אשר ריכזו אותה ואת תשעה אחיה בעיירת מחוז. היא יצאה בסתר וברחה, עד שהנאצים גילו אותה והכו אותה. כל אנשי השכונה נטבחו למוות בתוך בורות הריגה ביער. הסבתא ואחותה נצלו, אך כל אחיהן נרצחו…".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh