לימודים בספרד לבעלי דרכון אירופאי

לימודים בספרד לבעלי דרכון אירופאי

האם תמיד חלמתם ללמוד בספרד וליהנות משילוב מרתק בין לימודים בחו"ל למגורים במדינה מעבר לים? ובכן, כיום יש באפשרותם של ישראלים רבים לקבל אזרחות ספרדית, לאחר תיקון חוק האזרחות בשנת 2016 על ידי הפרלמנט הספרדי. כדאי לדעת כי המחוקק הספרדי החליט לתקן עוול היסטורי שנגרם ליהודים שגורשו מהמדינה בשנת 1492, וכל מי שעומד בקריטריונים שנקבעו בחוק יכול לממש את זכאותו לאזרחות ספרדית המקנה לו גם אפשרות להוציא דרכון אירופאי לכל דבר. אזרחות ספרדית מאפשר ללמד במיטב מוסדות הלימוד בעלות סמלית או בחינם.

תואר אקדמי במוסדות להשכלה גבוהה בספרד

ספרד חברה באיחוד האירופי, זו מדינה מודרנית ומפותחת המציעה ערים עתיקות ומרשימות ביופיין, שפע אתרים תיירותיים מעניינים ויפים, אטרקציות רבות, אוכל מעולה וכדורגל משובח. ישראלים המעוניינים ללמוד בספרד יכולים להירשם למיטב האוניברסיטאות במדריד, בברצלונה, במלגה ובקורדובה. בספרד יש מוסדות אקדמיים מובילים ויוקרתיים ומגוון בתי ספר מקצועיים, סטודנטים מכל העולם לומדים במוסדות להשכלה גבוהה במדינה וזוכים לתואר אקדמי ולחוויית לימודים ייחודית ומלהיבה.

אוניברסיטאות מובילות בערי ספרד

בערים המרכזיות בספרד יש אוניברסיטאות טובות המציעות תואר מוכר ומוערך בכל העולם. חלק ממוסדות הלימוד מציעים אפשרות ללמוד באנגלית, וחלק ממסלולי הלימוד מחייבים שליטה בספרדית. לכן, כדאי להתעדכן מראש בתנאי הקבלה, במשך הלימודים, במיקום האוניברסיטה, בעלות שכר הלימוד, בעלויות המחיה בעיר ובפרטים חשובים נוספים.

בברצלונה, בירת קטלוניה, בעלי דרכון אירופאי יכולים ללמוד באוניברסיטת פומפאו פאברה, זו אוניברסיטה חדשה יחסית בה לומדים זרים רבים ויש גם מרצים מעולים מכל העולם. מספר הסטודנטים הוא כ-10,000 איש, הלומדים במגוון מסלולי לימוד כגון מדעים, כלכלה, תקשורת, מדעי החברה והרוח ועוד.

במדריד, בירת ספרד, שלל אוניברסיטאות איכותיות ומוכרות, ביניהן אוניברסיטת קומפלוטנסה הוותיקה שהוקמה בשנת 1499. היא נחשבת לאוניברסיטה הציבורית הטובה בספרד, ולאחת הטובות באיחוד האירופי. כמו כן, בעיר הבירה נמצאת האוניברסיטה האוטונומית של מדריד, בה שוכנת הפקולטה ללימודי רפואה ויש מסלולי לימוד ברוב המקצועות המבוקשים כמו כלכלה, מדעי חברה ועוד.

במלגה נמצאת אחת האוניברסיטאות הטובות בספרד, אוניברסיטת מלגה הוקמה ב-1960, יש בה שני קמפוסים ואווירה סטודנטיאלית מדהימה. הסטודנטים זוכים לעזרה במציאת מגורים, יש קורסים ללימוד ספרדית, וניתן ללמוד יחד סטודנטים זרים מכל העולם.

בקורדובה נמצאת אוניברסיטה מובילה ואיכותית, בה לומדים מעל 20,000 סטודנטים. יש מגוון מסלולי לימוד, המקום מחולק ל-3 קמפוסים, ביניהם הפקולטה למקצועות הרפואה.

לימודים בחינם או בעלות סמלית

סטודנטים זרים מהווים מקור הכנסה אטרקטיבי עבור אוניברסיטאות בספרד, כמו בשאר רחבי אירופה. עם זאת, כדאי לבדוק אפשרות של הוצאת אזרחות ספרדית לצאצאי מגורשי ספרד, כך תוכלו ללמוד במדינה בעלות סמלית או בחינם. כדי לממש את זכאותכם לדרכון ספרדי כדאי לפנות לחברה המתמחה בתחום, הליך קבלת האזרחות עשוי לארוך זמן רב, לכן כדאי לפעול בהקדם, עוד לפני מועד ההרשמה לאוניברסיטה זו או אחרת בספרד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh