לכתוב ברכות מקוריות ומשעשעות לכבוד החגים

לכתוב ברכות מקוריות ומשעשעות לכבוד החגים

הרבה אנשים היו רוצים לדעת מה הסוד לכתיבת ברכה מוצלחת. ברכה מרגשת, משמחת, כזאת שנוגעת ברגשות של האנשים וגורמת להם להרהורים. יש מי שיגיד שעל מנת לכתוב ברכה שכזאת צריך כישרון כתיבה יוצא מגדר הרגיל, בעוד יש אחרים שיגידו שאין זה מחויב המציאות. מי צודק? גם אלה וגם אלה. בעזרת אתר אינטרנט כמו של עדן ברכות, אפשר לכתוב ברכה שתתבסס על ברכות ונאומים שכבר נכתבו בעבר על ידי אנשים אחרים ותוך כדי שזירת משפטים אישיים שמתאימים לסיטואציה הספציפית המדוברת. מה שבאמת חשוב בעת כתיבת ברכה, הרי, הוא השיתוף של מחשבות אישיות, שיקוף של רגשות וכמובן סיפור של חוויה מיוחדת או מעניינת. כך הברכה מקבלת נופך אישי בנוסף לדברים כלליים שהיא ממילא חייבת לכלול, דברים כלליים שאותם אפשר לדלות מאתרי מידע כמו אלה של ברכות.

איך כותבים ברכות לחגים?

באופן עקרוני אפשר לומר שזו דרך העבודה הנכונה בעת כתיבת כל ברכה – בחירת משפטים מברכות או נאומים שכבר נכתבו ושילוב של משפטים או תוספות אישיים. חשוב לזכור שברגע שמתחילים לבנות את הברכה בהרבה מאד פעמים ההשראה מגיעה כבר לבד וככל שמתקדמים כך קל יותר להמשיך ולכתוב. אם רוצים לכתוב, למשל, ברכה לחנוכה, צריך לחשוב מה מסמל החג, איך הוא מתקשר לאנשים שעומדים לשמוע את הברכה וכמובן איך מחברים בין החג לבין מי שכותבים את הברכה עבורו. כאשר מדובר בחנוכה אכן זה יכול להיות, באופן יחסי, קל מאד – חנוכה הוא חג של אור, של נרות שמדליקים, שניצחון האור על פני החושך, של אוכל מטוגן ושל הרבה מאד סמלים. כל אחד מסמלי החג יכול להיות מה שיקשר בין הברכה לבין הסיטואציה שעבורו היא נכתבת וכך הרבה יותר קל לבנות ברכה מותאמת אישית וכזאת שתרגש את מי שישמע אותה, כי הוא ירגיש שהיא נוגעת בו ומדברת ספציפית עליו.

התרומה של אתרי ברכות

האתר של עדן הוא אתר שאפשר בקלות למצוא בו כל סוג של ברכה ויש באתר חלוקה נוחה מאד לקטגוריות – אם על פי הסיטואציה או האירוע שבגינם רוצים לכתוב ברכה ובין אם לפי אותו אדם שעבורו כותבים. כך קל יותר לבחור את הברכה המתאימה ביותר וללא ספק קל מאד גם להתמצא באתר. ברגע שמוצאים כמה משפטים מברכות שיכולים להתאים גם לברכה שעומדים לכתוב – אפשר תוך כדי להיכנס לריכוז שיעזור מאד להמשיך את הברכה ולשלב בה את הנגיעות האישיות וכמובן את החוויות המרגשות באמת. חשוב מאד לפנות מעט זמן על מנת שהברכה תיכתב בלי לחץ של זמן וכך שאפשר יהיה לשפר או לשנות אותה על פי הצורך עד שהיא תהיה מוכנה לגמרי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh