למה הרכב הבא שלכם יהיה חשמלי?   

למה הרכב הבא שלכם יהיה חשמלי?   

תשכחו את כל מה שחשבתם על רכב חשמלי. לא מדובר בטרנד חולף וגם לא ברכב לעשירים בלבד. בשנים האחרונות, רכב חשמלי הפך לפופולרי בעולם כולו, כולל בישראל ויש לכך כמה סיבות. זאת אכן מהפכה לא קטנה בעולם התחבורה ובשורה טובה לעתיד של כולנו. 

כולנו עדים לשינויי האקלים הפוקדים את העולם במשך השנה. מחום קיצוני ושריפות ענק ועד לגלי קור, שיטפונות ואסונות טבע נוספים. מעבר לכך, זיהום האוויר הפך לחמור מאוד ויש לכך השלכות לא מעטות על הבריאות שלנו, על הכלכלה ובעיקר על העתיד.  

אחד הענפים המזהמים ביותר במשך כמה עשורים הוא ללא ספק ענף התחבורה. אולם, רגע לפני שיהיה מאוחר מדי, יש מדינות וגופים שהחליטו לעשות מעשה. אחד מהגופים הללו היה דווקא ענף הרכב שעבר מייצור רכבים מזהמים המונעים על ידי דלק, לייצור רכבים חשמליים שלא מזהמים. אז מה קרה פתאום שחל שינוי? 

יש לכך כמה סיבות. אחת מהן היא דעת הקהל העולמית שנוטה בשנים האחרונות לכיוון סביבה ירוקה ונקיה יותר, בייחוד במדינות חזקות שבהן שוקי הרכב חזקים ויש לקהל השפעה. דבר נוסף הוא רגולציות ותמריצים במדינות שונות שנועדו להגביל רכבים מזהמים מצד אחד ולעודד קנייה של רכבים ירוקים לסביבה, מצד שני. מסתבר שיצרניות הרכב הלכו עם הקהל והחלו לייצר יותר ויותר רכבים חשמליים ולא רק זה אלא שבחזון שלהן, כל הרכבים שייוצרו בעוד כמה שנים, יהיו חשמליים בלבד. 

חברות גדולות כמו פולקסווגן, טסלה, אאודי, פורד, ניסאן ורבות אחרות, החלו להשקיע מיליארדים בתכנון, פיתוח וייצור של רכבים חשמליים בשנים הקרובות וזאת על חשבון הרכבים המונעים על ידי דלק. מעבר לכך, יצרניות הרכב פותחות עוד ועוד מפעלי ייצור ברחבי העולם, מסבות פסי ייצור קיימים לחשמליים ומשקיעות גם בתשתיות כמו עמדות טעינה חשמליות עבור הרכבים.  

לכל ההשקעות הללו יש כבר עכשיו תוצאות בשטח ומנתוני המכירות של השנים האחרונות עולה שבכל שנה כמות הרכבים החשמליים הנמכרים בעולם רק עולה והצפי הוא שמגמת העלייה הזו תמשיך. ישנן מדינות שבהן אחוז הרכבים החשמליים שנמכרו מתחיל להשתוות לזה של הרכבים הרגילים ובקרוב המשוואה תשתנה לטובת הרכבים החשמליים. כאן כל הצדדים מרוויחים: יצרניות הרכב נהנות מהמכירות הגבוהות והמוניטין הסביבתי שנוצר להן והצרכנים נהנים מרכב לא מזהם, קל וזול יותר לתפעול ומתקדם טכנולוגית. 

גם בישראל התחום החשמלי מתפתח יפה בשנים האחרונות. ישנם דגמים לא מעטים של רכבים חשמליים ובכל שנה מגיעות לכאן עוד חברות חדשות. רק לאחרונה נכנסה חברת טסלה הגדולה לישראל והחלה למכור את הדגמים המובילים שלה בהצלחה רבה, כך שעם כזה מגוון, הצרכן הישראלי יכול ליהנות מרכבים לכל מטרה. מרכב קטן כמו רנו זואי, דרך רכב משפחתי כמו ניסאן ליף הפופולרית בכל העולם ועד לרכבי שטח ויוקרה של ב.מ.וו, פולקסווגן, יגואר ועוד רבות אחרות.  

חוץ מרכבים, התפתחה בישראל גם תשתית חשמלית. הכוונה היא לעמדות טעינה לרכבים חשמליים שבעזרתן הרכב נטען בחשמל, ממש כמו בטלפון הסלולרי שלנו. עמדות הטעינה הללו פזורות במקומות רבים כמו חניונים ציבוריים, מרכזי קניות, כבישים מהירים ונקודות רבות ונגישות בפריסה רחבה. משרד האנרגיה השקיע בכך מיליונים ועדיין ממשיך ואליו נוספו חברות אנרגיה כמו סונול ויצרניות כמו טסלה שכולם ביחד מקימים עוד עמדות בעוד נקודות ברחבי הארץ.  

המטרה היא שנוכל לנסוע לכל מקום עם הרכב החשמלי שלנו, לטעון אותו היכן שנרצה וכך נוכל להיות ניידים יותר. בסופו של דבר, כמו בעולם כולו, גם בישראל הבינו את היתרונות של רכב חשמלי. אמנם אנחנו לא במקום הראשון במכירות עולמיות, אבל צעדים ראשונים ומבטיחים כבר נעשו כאן והשוק החשמלי מתרחב, לשמחתנו. בצורה כזאת נוכל להפחית את הנזק לסביבה שלנו וליהנות מתחבורת העתיד כבר עכשיו. 

 קרדיט: Ernest Ojeh

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh