למה חשוב להיעזר ביועץ חיצוני לקבלת משכנתא?

למה חשוב להיעזר ביועץ חיצוני לקבלת משכנתא?

משכנתא היא אחד המוצרים היקרים ביותר שאדם פרטי רוכש בחייו. למעשה, עבור רוב בני האדם זהו המוצר הכי יקר וגם הכי חשוב – משום שהוא משפיע על ההכנסה הפנויה במשך שנים רבות מאוד, לאורך כל תקופת ההחזר. בעידן שבו משכנתא ממוצעת כבר עומדת על כמיליון ש"ח, העלות היא כמה מאות אלפי שקלים – ואסור, פשוט אסור, לקחת מוצר כ"כ יקר בלי להיעזר במומחה בתחום, כלומר יועץ משכנתאות.

מחסור בהשכלה פיננסית

לרוב הישראלים אין השכלה פיננסית, ובוודאי שלא הכלים והידע הנדרשים כדי לתכנן משכנתא. זוהי כמובן לא אשמתם: בתי הספר משקיעים שעות רבות בללמד אותנו תנ"ך, ספרות, של"ח, לשון ועוד מקצועות, חשובים לכשעצמם, אבל לא מקדישה שום תשומת לב לנושא קריטי בחיים המודרניים – התנהלות פיננסית מושכלת. במצב כזה לקיחת משכנתא בלי ייעוץ הינה טעות קשה שעלולה לעלות לאדם ביוקר, ולמשך שנים רבות.

חשיבות הייעוץ האובייקטיבי

כידוע גם בבנקים שמעניקים משכנתאות פועלים יועצים. באופן טבעי מדובר נשות ואנשי מקצוע בקיאים אשר מכירים היטב את כל המסלולים האפשריים ומצוידים גם בכלים שמאפשרים להם להעריך מה צפוי להתרחש בעתיד (למשל האם ריבית הפריים תעלה) – אבל מצד שני את המשכורת שלהם הם מקבלים מהבנק ולכן המחויבות שלהם הינה קודם כל לבנק.

יועץ להלוואת משכנתא שאינו עובד בנק, כלומר מומחה שפועל במסגרת חברה שמספקת שירותי ייעוץ פיננסיים שונים, מקבל את השכר שלו ממבקש המשכנתא – ולכן מחויב אך ורק אליו. כתוצאה מכך הייעוץ יהיה אובייקטיבי לחלוטין, ובנוסף אותו יועץ חיצוני מסייע גם בניהול המו"מ מול מספר בנקים ובכך משפר את תנאי המשכנתא.

מקסימום גמישות לטווח הארוך

איכות הכרחית נוספת עבור כל משכנתא היא גמישות מרבית – כך שאם בעתיד יתרחשו שינויים, וקרוב לוודאי שיתרחשו שינויים כאלה לאור תקופת ההחזר הארוכה והעובדה שאנחנו חיים במציאות תזזיתית, אפשר יהיה לשנות את מבנה ההלוואה מבלי לשלם על כך מחיר גבוה מדי. יועץ משכנתאות חיצוני מנוסה לוקח בחשבון את הצורך הזה, ומייצר נקודות יציאה נוחות.

קיצור פרק הזמן עד לקבלת המשכנתא

סיבה טובה נוספת להיעזר במומחים כמו למשל נשות ואנשי המקצוע של חברת אלפא משכנתאות היא שבדרך זו ניתן לקצר באופן משמעותי את התהליך. גם קבלת האישור העקרוני למשכנתא – שלב חשוב שמסייע במיצוי המו"מ מול מוכרי הדירה – וגם קבלת הכסף עצמו יתבצעו תוך זמן קצר יותר כשבתמונה נמצא איש מקצוע מיומן. סיבה אחת לכך היא שבעזרתו תוכלו לארגן בזריזות את כל המסמכים הדרושים בלי לפספס שום פרט, וסיבה שנייה היא שהמעורבות שלו בתהליך מבטיחה קבלת החלטות יעילה, ובראש שקט לגמרי.

קיצור פרק הזמן עד לקבלת המשכנתא מאפשר לנצל הזדמנויות אטרקטיביות בשוק הנדל"ן, לפני שהמחירים עולים עוד ומקשים עוד יותר על קניית נכס.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh