למה כדאי לשים לב בעת קניית רכב יד שנייה?

למה כדאי לשים לב בעת קניית רכב יד שנייה?

קניית רכב יד שנייה היא אומנות, עם המוזרויות והמלכודות שלה. כמו צוללני פנינים, הצוללים לתהום של מודעות מכוניות, ומחפשים את התמורה המושלמת לכסף. הרבה פעמים בחיפוש אחר פנינה, אתם נתקלים ביותר מקליפה ריקה אחת. כדי להגדיל את הסיכוי שלכם לקנות רכב משומש טוב, תוכלו לערוך מספר בדיקות מפורטות שיראו לכם מה לחפש כדי להבדיל בין רכב משומש טוב לרע.

בדיקת המראה החיצוני של הרכב

בדיקה חיצונית מתבצעת רק על רכב נקי ובתאורה טובה. ראשית, יש לוודא כי המכונית לא נצבעה מחדש, תוך הסתרת עקבות התאונה. בדוק אם גווני הצבע שונים, אם יש עקבות של אדמה בחללי הגוף, על אטמי הזכוכית והגומי. ניתן לקבוע את הצביעה מחדש באמצעות מכשיר מיוחד – מד עובי הקובע את עובי הצבע ועמידתו במפרט המפעל. בעת בדיקת הרכב, שימו לב לאזורים עם עקבות של חלודה, במיוחד בדלתות ובפגושים. מוקדי הקורוזיה יכולים להיות מתחת לאטמי הגומי של הזכוכית, אל תשכחו לבדוק אותם. אם מספר האזורים המושפעים מחלודה גדול באופן בלתי מקובל לגיל המוצהר של המכונית, עדיף לחשוב שוב על קניית רכב יד שנייה ואולי אפילו לסרב. חשוב לבדוק את רוחב הדלת ומרווחי מכסה המנוע. אם למפרקים יש רוחב שונה, כנראה שהמכונית עברה תאונה, והבעלים החליט להסתיר אותה.

שימו לב למצב הצמיגים. אם הבלאי בצמיגים של הגלגלים הקדמיים מופנה מבחוץ לפנים, אז המכונית החליקה לעתים קרובות בפניות. בלאי חד צדדי הוא סימן בטוח להפרה של הגיאומטריה של הגלגלים. בדקו את תקינותם של דיסקי הבלמים לאיתור שבבים, שריטות או חלודה. שריטות וסדקים בזכוכית מקלקלים את מראה הרכב ומשפיעים לרעה על הבטיחות – אור שמש בוהק ופנסי מכוניות מתקרבות מסנוורים יותר את הנהג ופוגעים בראות. בבדיקת הרכב במהלך היום, אל תשכחו לבדוק את הפנסים. בדקו את פעולת המנורות, את תקינות הזכוכית. שימו לב שאם הפנסים מתערפלים, ייתכן שהאלקטרוניקה ברכב פגומה.

בדיקת מנוע מראש תמנע אי נעימות בעתיד

ואז אנחנו פותחים את מכסה המנוע ובודקים את המנוע. עקבות שמן וחלודה מתחת לתיבת ההילוכים והמנוע הם הסימן הראשון שמשהו לא בסדר בו. בדקו אם יש סדקים בצינורות ובחגורות. אנו בודקים את מפלס וצפיפות השמן בעזרת מקל, בודקים את מכסה המילוי. לא אמורים להיות מים או חלקיקי מתכת על הגשש, ורובד על הכיסוי. מנוע בר שירות פועל ללא צלילי שריקה, שחיקה ושקשוקים. רעש זר הוא סימן לתקלה המאיימת להפוך להוצאה גדולה. בדקו אם המנוע פועל באופן יציב במצב סרק. אם זה נתקע, הסיבה היא מצתים פגומים או יחידת בקרת מנוע אלקטרונית. תיקון התקלות הללו הוא חור בתקציב המשפחתי, כך שאולי רכב זה מתאים יותר למגרש אשר קונה רכבים לפירוק.

בדקו את לוח המחוונים עבור כל נורה שדולקת כל הזמן, התראה על תקלה. תפעילו חימום , תבדקו את הפעילות התקינה של החלונות. בדקו עם המזגן פועל כרגיל ולא מופיעים ריחות לא נעימים במהלך פעולתו. כל אלו ועוד מגוון בדיות נוספות יכולות לעזור לכם עם קניית רכב יד שניה משתלמת. כדי לא לפספס כלום תוכלו לפנות למוסך שי רכבים, אשר ישמחו לערוך עבורכם בדיקה מקיפה לרכב לפני הרכישה לו, כך שתדעו בדיוק מה אתם מקבלים ביד.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh