למי אסור להשתמש בפוסטינור?

למי אסור להשתמש בפוסטינור?

פוסטינור היא ללא ספק אחת מהתרופות הפופולריות ביותר בישראל. התרופה מטרתה העיקרית היא למנוע כניסה להיריון לאחר קיום המגע המיני. כלומר אם אישה חוששת שהיא עלולה להיכנס להיריון, היא יכולה לקחת את התרופה הזאת. יש נשים שמשתמשות בתרופה הזאת בתור אמצעי מניעה, למרות שזוהי המלצה פחות טובה. הגלולה מוכרת גם בתור "גלולת היום שאחרי" מכיוון שהיא מיועדת ליום שאחרי קיום יחסי המין. עם זאת חשוב להגיד שהתרופה לא מספקת יעילות של 100 אחוז, אך עדיין מדובר על יעילות גבוהה. לפני שאת לוקחת פוסטינור יהיה עלייך לדעת כי את יכולה לקחת אותו ללא כל חשש. קיימות לא מעט נשים שלא יכולות לקחת את גלולת היום שאחרי.

הגלולה לא משמשת בתור אמצעי מניעה

יש נשים שלא מעוניינות להשתמש באמצעי מניעה, ולכן הן לוקחות את הגלולה באופן קבוע. חשוב להבהיר כי לא מדובר על אמצעי מניעה, אינך יכולה להתייחס לגלוגה בצורה שכזאת. מדובר על גלולה שאת צריכה להשתמש בה במקרה שבו את חוששת מכניסה לא רצויה להיריון. זה יכול להיות בגלל בעיות עם אמצעי המניעה או בגלל טעויות שונות שקורות בתום לב. אל תהפכי את השימוש בגלולה לשימוש תדיר, כזה שיגרום לך להשתמש בה בכל פעם שתקיימי יחסי מין.

 

חובה להתייעץ עם הרופא לפני נטילת הגלולה

את רוצה לקחת את גלולת היום שאחרי? חשוב מאוד להתייעץ עם הרופא על מנת שייתן לך את האישור הסופי. כמו כל תרופה אחרת, גם במקרה הזה יהיה עלייך לקבל חוות דעת רפואית. רופא נשים יוכל לאשר לך את השימוש בפוסטינור ללא כל בעיה, מבלי שתצטרכי לספק תשובות. אין לך מה לחשוש לספר לרופא האישי שלך, הרי את צריכה להרגיש איתו הכי בנוח. אחרי שתסבירי לרופא מה קרה, הוא יאשר את השימוש בגלולה מבלי לחשוב פעמיים.

 

נטילת פוסטינור עם מחלות רקע מסוימות

קיימות כל מיני מחלות רקע שעלולות למנוע ממך לקחת פוסטינור באופן קבוע. המשמעות היא שתצטרכי לעיין בצורה מקיפה בעלון שמצורף לגלולה, כך תוכלי להיות רגועה. מעבר לכך תוכלי לשמוע את חוות הדעת של הרופא שנותן לך את הגלולה עצמה. הוא מכיר את ההיסטוריה הרפואית שלך בצורה הכי טובה, לכן הוא ידע מה נכון עבורך. את יכולה לתת לרופא את כל המידע שאת מודעת אליו, ומיד לאחר מכן תקבלי תשובה. אל תיקחי על עצמך סיכון שעלול בדיעבד להחמיר את המצב.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh