לקראת חג הפסח: ערכות לחיזוק החיבור הבין דורי

לקראת חג הפסח: ערכות לחיזוק החיבור הבין דורי

עמותת 'הקשר הבין דורי' פועלת ליצירת חיבורים בין דוריים הדוקים בין הגיל השלישי לתלמידים במסגרת מערכת החינוך בישראל. מזה כשלוש שנים העמותה מקדמת יוזמות בין דוריות בדגש על הגיל הרך.

אגף החינוך והנוער בעיריית רחובות פועל בשיתוף פעולה הדוק עם העמותה ועם הפיקוח במשרד החינוך על גני ילדים בעיר, על מנת לקיים פעילות בין- דורית של ילדי הגיל הרך עם בני הגיל השלישי בגני הילדים בעיר.

העמותה החלה לפעול בעיר כבר לפני שנה וחצי וממשיכה גם בתקופה מורכבת זו.

בין הפעילויות ניתן לציין את תכנית "צמודים" של העמותה הפועלת להפגיש (אפילו מרחוק!) בין שני גני ילדים למרכזי גיל שלישי הסמוכים בתדירות קבועה במהלך השנה, מפגשים עם אזרחים מבוגרים בתוך הגן, שליחת איגרות ברכה ושי לחגים לבתי אבות ומרכזי יום בעיר, קישוט מרחבי ציבוריים ע"י ילדי הגנים.

בימים אלה, לקראת חג הפסח אשר בו צפויים מפגשים משפחתיים, חילק אגף החינוך והנוער בעיריית רחובות ערכות חינוכיות שנכתבו על ידי הארגון לכלל גני החובה בעיר. בערכות יש ארבעה מערכי מפגש המדגישים את האלמנטים הבין דוריים בחג הפסח, ואף מציעות יצירה להכנה לסבים וסבתות הפרטיים או בקהילה.

ראש העיר, רחמים מלול: "אנו פועלים לחינוך לערכים ולא רק להישגים. לקראת חג הפסח פעלנו על מנת לאפשר לגני הילדים להקנות לילדים את החשיבות של השיח והחיבור הבין דורי דרך חוויות חג הפסח. אני מאחל לכולם חג פסח שמח ובריא".

ממלא מקום ראש העיר זוהר בלום, מחזיק תיק החינוך: "חינוך מצוין מתחיל בגיל הרך, וחשוב לנו לפעול להקניית ערכים חינוכיים לילדים כמו החוויה המשפחתית והקשר עם סבא וסבתא. אני שמח על שיתוף הפעולה דווקא לקראת חג הפסח".

המפקחת גבי קזז: "המערכת הגנית בעיר דוגלת בחיזוק הקשר שבין רכישת הידע לבין חינוך ערכי משמעותי. הגישה הייחודית- "למידה מכוונת השפעה", מעודדת את הילדים לפעול, להביא לידי שינוי ולהשפיע על חייהם במעגלי השפעה שונים: גן, בית וקהילה. כך, מתוך האמונה בחשיבות החינוך הערכי, נוצר הקשר עם עמותת הקשר הבין דורי".

אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך: בשנה מיוחדת זאת, בה הרבה ילדים לא נפגשו עם סבא וסבתא במשך זמן רב, חשוב ביותר לתת מענה ולקיים שיח בנושא הקשר הבין דורי. חג פסח כשר ושמח לכולם".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh