מאמר על יתרונות דרכון פורטוגלי ואזרחות פורטוגלית

מאמר על יתרונות דרכון פורטוגלי ואזרחות פורטוגלית

אנשים בעלי דרכון ואזרחות פורטוגלים מקבלים זכויות והטבות רבות שלא רבים זוכים להם, לרבות מעבר חופשי בין מדינות אירופה ואפשרות כניסה למספר מדינות שבעלי דרכון ישראלי בלבד פשוט לא יכולים להיכנס אליהם. רבים מפחדים מתהליך הוצאת וקבלת הדרכון הפורטוגלי, התהליך פשוט יחסית. ישנם שני מסלולים מקובלים לקבלת דרכון פורטוגלי, שניהם מתבססים על הקשר של מבקש הבקשה אל הקהילה היהודית הפורטוגלית. המסלולים מתבססים על שני סוגים של קשרים: קשר היסטורי ליהדות פורטוגל או זיקה לקהילה היהודית שקיימת כיום במדינה.

קבלת דרכון פורטוגלי על בסיס קשר היסטורי

במידה ויש למבקש הבקשה קשר היסטורי כלשהו ליהדות פורטוגל, עליו לספק לרשויות הוכחות לכך. ליתר דיוק, על מבקש הבקשה להוכיח שיש לו קשר תרבותי, היסטורי או משפחתי אל המשפחות היהודיות שגורשו מהמדינה במהלך המאה ה-19. בחוק מצוינים מספר שמות משפחה ספציפיים, שבמידה ואתם נושאים אותם תוכלו להשתמש בהם כהוכחת קשר היסטורי. שם המשפחה כשלעצמו אמנם לא יכול לעמוד בפני עצמו כסיבה לגיטימית לקבלת הדרכון הפורטוגלי, אך הוא לחלוטין יעזור לכם בתהליך.

בנוסף, ישנה אפשרות לקבלת דרכון פורטוגלי במידה ומבקש הבקשה יכול להוכיח כי הוא משתייך לקהילה יהודית אשר מתאפיינת במאפיינים דומים לזו של יהדות פורטוגל, גם אם היא אינה פועלת בגבולות המדינה. על מבקש הבקשה להביא עמו אישור מאותה קהילה על כך שהוא חבר פעיל בקהילה ומשתתף בפעולותיה וטקסיה הדתיים. חשוב לדעת כי למדינת פורטוגל יש את הזכות ליצור קשר עם אותה קהילה ולשאול אותה שאלות אודות מבקש הבקשה.

חשוב לדעת! במידה ומבקש הבקשה בחר לפעול בדרך השנייה, של הוכחת זיקה לקהילה יהודית מסוימת, תהליך עיבוד וקבלת הבקשה עלול לקחת קצת יותר זמן מהתהליך הרגיל, משום שהבקשה עוברת מספר רב יותר של ידיים.

קבלת דרכון פורטוגלי על בסיס זיקה לקהילה

במידה ואין למבקש הבקשה קשר משפחתי או היסטורי כלשהו אל קהילת יהודי פורטוגל או קהילת היהודים המגורשים ממנה, ישנה אופציה לקבלת דרכון פורטוגלי דרך הגשת בקשה באופן ישיר אל קהילת יהודי פורטוגל. בדרך זו, על מבקש הבקשה להוכיח את הקשר שלו אל אחת מהקהילות היהודיות במדינה. במידה והקהילה מחליטה להכיר בקשר שיש למבקש הבקשה אליה, אותו אדם יקבל מהקהילה אישור אשר קביל ברשויות המקומיות.

חשוב לדעת! במידה ומבקש הבקשה בחר לפעול בדרך זו, יהיה עליו לשלם עלות טיפול מסוימת בעקבות הטיפול בבקשה לקהילה היהודית שמטפלת בעניינו.

לסיכום, ראינו שזה ממש לא מסובך להוציא דרכון פורטוגלי, שהרי הוא מבוסס על קשרים. במידה ומבקש הבקשה מגיע עם כל המסמכים מוכנים ועם הידע הנדרש – התהליך יכול להיות קצר, יעיל והדרכון יהיה בידיו בתוך זמן קצר ביותר.

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh