מהו ייפוי כוח מתמשך – להבטיח את העתיד שלנו

מהו ייפוי כוח מתמשך – להבטיח את העתיד שלנו

בין אם אנו מתקרבים לגיל הזהב בעצמנו, או אם אנו מתחילים לדאוג לדור ההורים שלנו, בשלב כזה או אחר תחלחל ההבנה כי גם לעצמאותו של האדם יש תאריך תפוגה.

קשישים רבים בישראל נעשים תלויים במשפחתם ומעבר למורכבות המובנת מאליה שבדבר, לעתים נבצר מהאדם המבוגר להביע את רצונותיו. על מנת להבטיח שכבודם ורצונם של היקרים שלנו יישמר וכדי לנהל את סיכונינו העתידיים בתבונה, חשוב שניעזר בכלים משפטיים.

כיום, יותר ויותר משפחות בישראל מגלות את כלל היתרונות שבייפוי כוח מתמשך ופונים למומחים בתחום שיסייעו להם להסדיר את רצון יקיריהם, גם לאחר שלא יוכלו עוד להשמיע אותו. בתהליך פשוט, מהיר ורגיש, יהיה באפשרותך לקבל מבעוד מועד החלטות סביב מגוון תרחישים ולהבטיח חיים בכבוד.

מתי נזדקק לייפוי כוח מתמשך?

בכל מקרה בו תפקודו של האדם נפגע במישור הרפואי, הפיזיולוגי, המנטלי או הקוגניטיבי, באורח כזה שאינו מאפשר לו לקבל החלטות מושכלות, קיים סיכוי סביר כי רשויות המדינה והגורמים הרפואיים יגדירו אותו כבלתי כשיר.

במצב כזה, עשוי להתמנות לאדם אפוטרופוס מטעם בית המשפט. משמעות הדבר בפועל היא כי אדם זר לחלוטין יקל החלטות אודות גופו ורכושו של האדם, לעתים בניגוד לרצונו, או להחלטות שהיה מקבל בדיעבד אם היה בדעה צלולה, וללא כל התחשבות ברצון משפחתו.

ייפוי כוח מתמשך נועד למנוע את העוול הזה ולאפשר לאדם לתכנן מראש את רצונותיו ולהבטיח כי הוא יישמע ויקבל תוקף משפטי. כל אדם בגיר וכשיר רשאי למנות אפוטרופוס לבחירתו ולהאציל אליו סמכויות אודות תרחישים מגוונים, עד לרזולוציות הקטנות ביותר.

החלטות במישור הרפואי

יהיה מצבו הרפואי של האדם אשר יהיה, ייפוי כוח מתמשך יאפשר לאפוטרופוס לקבל כל החלטה שמכבדת את רצונו. בין אם מדובר בהפסקת ניסיונות הארכת חיים, ההליכים הרפואיים אותם אנו מסכימים לעבור ואילו שלא, האופן בו אנו מעוניינים לקבל טיפול סיעודי וכל סוגיה רפואית אחרת עמה אנו עשויים להתמודד, ייקבעו מבעוד מועד.

החלטות במישור הכלכלי

גם בתחום הכספי, רשאי האדם להחיל את קבלת ההחלטות על אפוטרופוס שייבחר על ידו. מהשקעות ונכסים ועד לרכישות שונות והניהול הכלכלי השוטף, כאשר יש אדם קרוב המסייע במשימה, ניתן להמשיך ולשלוט בחייך דרך בא כוחך.

להחזיר את השליטה לידיך

זוהי הזדמנות חשובה לקבל החלטות לימים בהם העצמאות שלנו אינה ודאית. כדי להבטיח שאנשי שלומנו והקרובים לנו יוכלו להגן עלינו ולכבד את רצוננו, חשוב שנפנה לסיוע.

בסיוע עורך דין ייפוי כוח מתמשך יהיה מדויק ככל הניתן. ניסיונו רב השנים של עורך הדין מאפשר לו להרחיב את טווח האפשרויות העתידיות ולהציג בפניך תרחישים שייתכן שכלל לא העלית על דעתך. כך ניתן לתכנן את עתידך באופן מקיף, מדויק ורחב יותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh