מהו תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית?

מהו תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית?

בהגיענו לקבלת טיפול רפואי מן הקל ועד הסבוך, הרי שאנו מביעים את אמוננו במערכת הבריאות ואנשי ונשות המקצוע הלוקחים בה חלק. לרוב נמלא אחר הוראותיהם של הרופאים והרופאות ונפעל על פי הנחיותיהם. בפרוצדורות רפואיות מורכבות כגון ניתוחים, ניגש אל המהלך כאשר אנו מבינים כי זהו התהליך הרפואי שיטיב עמנו ועם בריאותנו בראייה קדימה.

למרבה הצער, בחלק מן המקרים, עולה תמונת מצב עגומה ובה מי שנועד לשמור על בריאותנו, מתרשל בעבודתו ומוביל למצבים בריאותיים קשים, סיבוכים ולעתים אף לרגעים מסכני חיים.

מתפקידו של עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית הוא לבחון אם האדם עליו הוטלה המשימה לדאוג לבריאות מטופליו, אכן מילא אותה על הצד הטוב ביותר. האם מילא את כל הפרוטוקולים הנדרשים? האם נקט בכל אמצעי הזהירות?

בדיקה דקדקנית של המקרה הרפואי

רשלנות רפואית נחשבת לאחד מן הענפים הסבוכים והמורכבים ביותר במערכת המשפט. טיב הטיפול מצריך סקירה מעמיקה על-ידי בעל/ת מקצוע אשר מתמצאים בנושא ואשר יודעים להצביע באם התרחשה סטייה מסוימת מן הנורמה המקובלת.

האופן הכרונולוגי שבו התרחשה הרשלנות, אף הוא חשוב וחיוני, ולעתים מצריך מלאכת מחשבת המחברת בין החלקים השונים. האם התרחשה רשלנות בשלב האבחון הראשוני? מה היה מצבו של התובע אם וכאשר היה מקבל את האבחון הנכון בזמן? האם תרופה שגויה הובילה להרעה במצבו של החולה? האם התרופה השגויה לכשעצמה פגעה בבריאותו?

מקרים כאלו ואחרים כגון פרוצדורות וניתוחים, מצריכים את בדיקתו הדקדקנים של עורך דין בעל רקע בתחום, מיומנות וניסיון.

האם ישנה הצדקה לתביעה?

והשאלה הגדולה אף יותר היא מה תהא התוצאה הצפויה עקב התביעה. כחלק מעבודתם, עורכי דין לרשלנות רפואית פועלים כדי לבחון את מידת ההצדקה של התביעה וגובה הפיצויים.

בדיקה והערכה משפטית מקדימה של גובה הפיצויים אשר עשויים להיפסק על-ידי בית המשפט, יכולים לעמוד על סכומים נמוכים ויכולים גם להגיע לעשרות אלפי ועד למאות אלפי שקלים.

כמו-כן, תביעה כנגד גורם רפואי פרטי היא שונה במורכבותה אל מול תביעה המוגשת כנגד מוסד רפואי לרבות בתי חולים וקופות החולים.

היעזרות באנשי מקצוע ויועצים

יועצים חיצוניים הם חלק בלתי נפרד מיצירת תיק התביעה כנגד הגורם הרפואי שהתרשל בתפקידו.

מתפקידו של עורך דין רשלנות רפואית הוא לצוות אליו את אנשי המקצוע והיועצים החיצוניים אשר יוכלו לסייע במתן חוות דעת רפואית, להכווין ולהצביע על הכשלים השונים אותם יש להדגיש בעת הגשת התביעה.

משרד עורכי דין בעל ניסיון, יוכל להעריך את חומרת הנזקים הבריאותיים שנגרמו לתובע, ולעמוד באופן איתן ונחרץ אל מול הגופים הרפואיים השונים, כאשר חלקם הגדול מצויד אף הוא בסוללת עורכי דין, מערכת משפטית מיומנת ומשאבים בלתי נדלים.

בכל שאלה והתייעצות, ניתן לפנות למשרד עורכי דין צבי זגלשטיין: https://segelstein.com/

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh