מהיום, כולנו "נשים לב"

מהיום, כולנו "נשים לב"

תכנית טלוויזיה חדשה בהפקת המרכז לתקשורת רחובות תעסוק כולה באלימות נגד נשים ומניעתה.

בימים אלו בהם גל האלימות נגד נשים הולך וגואה, החליטו פעילי המרכז לתקשורת קהילתית ברחובות, להקדיש תכנית טלוויזיה חודשית לנושא. לצורך כך נערכו מספר פגישות של צוות ההפקה עם פורום הנשים בעיר שמרכזת אביבי חלבי, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, בכדי ללמוד את הנושא ובכדי לגייס את הארגונים השונים הפועלים בעיר לפעול יחד בהפקת התוכניות. כמובן שההיענות מנציגי הארגונים הייתה גבוהה ומיד הם ניגשו לסייע בכל בקשה ורעיון.

אחד היעדים שנקבעו כתכני התוכנית הוא לחשוף את הארגונים הפועלים בעיר רחובות ומסייעים למניעת האלימות ובהם: פורום הנשים העירוני ברחובות, דולב, ויצ"ו, נעמת, תאיר, עיר ללא אלימות ועוד. כמו כן, יתקיימו מפגשים עם נשים וגברים המסייעים לנשים שחוות אלימות, הן מבחינה רגשית והן מבחינה משפטית, ראיונות וכתבות עם נשים שחוו אלימות ומוכנות באומץ לשתף את סיפורן.

בתכניות תהיה סקירה של אירועים שונים ויוצגו זוויות מבט חדשות על התופעה. לכל תכנית ייכתב שיר במיוחד, שיולחן ויבוצע בפעם הראשונה בתכנית, והקהל מוזמן לקחת חלק בפינה הזו, באמצעות שליחת שירים שנכתבו על ידי הצופים ומתאימים לנושא והפקת התוכנית תדאג להלחינו ולשדרו. לפרטים נוספים ניתן לפנות לדף הפייסבוק "תקשורת קהילתית רחובות".

צוות התכנית כולל את המפיקה חיה נייס, בעלת ניסיון רב בהפקת תכניות טלוויזיה ובימוי כתבות, אריאלה מזרחי, במאית ותחקירנית, שרון איתן, עורכת ומגישת התכניות ויענקל'ה שמעוני, מנהל המרכז לתקשורת. כל חברי הצוות מאמינים ששיח על אלימות וחינוך נכון יכולים לסייע בהפחתה ואפילו מניעה.

לדברי יענקל'ה שמעוני, מנהל המרכז לתקשורת של החברה העירונית רחובות: "אנחנו לא יכולים לשבת בשקט כשמסבבנו נרצחות נשים והאלימות בחברה שלנו גואה, יש לנו כלי תקשורת ואנו חייבים לנצלו כדי לנסות ולהשפיע על החברה והקהילה שלנו במטרה להפסיק נגע זה בתוכנו. מהיום כולנו נשים לב".

לדברי שרון איתן, מגישת התכנית ושותפה להפקה: "זה יכול לקרות לכל אחת מאיתנו ולנשים שקרובות אלינו ועלינו החובה להתגייס לטובת הנשים. התכנית תציג את גורמי הסיוע המקצועיים אך כל אחת ואחד מאיתנו יכולים להציל אישה הנמצאת במעגל אלימות".

התוכנית תשודר בערוץ 98 בהוט וביס, החל מיום א' 15.11.2020, בשעה 18:30, ובימי חמישי בשעה 14:30 במהלך חודש שלם. וכמו כן בדף הפייסבוק "תקשורת קהילתית רחובות".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh