מהי מערכת סולארית מסחרית

מהי מערכת סולארית מסחרית

לפני שנבין מהי מערכת סולארית מסחרית, בואו נבין אחת ולתמיד מהי, בעצם, מערכת סולארית. במאמר קצר זה ניגע בפרטים הקטנים אך החשובים שמרכיבים מערכת סולארית, מה הופך מערכת זו למסחרית (לעומת ביתית), ואף מדוע כדאי, שלא לומר חשוב להשתמש במערכות שכאלו כמה שיותר.

אם אתם מחפשים להבין האם כדאי ומשתלם לכם להקים מערכת סולארית שכזו בבית, בעסק שלכם, בשטח או במפעל שלכם, אין ספק שמאמר זה יעזור לכם מאוד להבין את הכיוון, ולקחת את הצעד הבא בדרך להכנסה פסיבית שרבים בישראל כבר נהנים ממנה, חודש אחרי חודש, שנה אחרי שנה (ויום שמש אחרי יום שמש).

אז מהי מערכת סולארית?

 אוקיי, כולנו יודעים ומבינים שמערכת סולארית היא מערכת שיודעת לקחת את קרני השמש ולהמיר אותם לחשמל. עד כאן טוב ויפה, אבל חשבתם פעם איך זה עובד, ובעיקר מה זה מצריך מבחינתכם?

  • אפקט פוטו-וולטאי – קרני השמש בנויים מפוטונים, חלקיקי אור, אשר יוצאים מהשמש ומגיעים לעבר כדור הארץ. חלקיקים אלו פוגשים לוח סולארי עם שתי שכבות (לרוב מסיליקון). המתח החשמלי בין השכבות הללו בא לידי ביטוי במפגש עם הפוטון, שגורר תגובה של שחרור אלקטרון מהלוח. התנועה הזו של האלקטרונים מלוח ללוח היא זרם חשמלי.
  • AC\DC – אותו אלקטרון נקלט לתוך המערכת הסולרית כ – AC – זרם ישיר. לכן כל מערכת סולארית תכלול, מעבר ללוח הסולרי ולאלקטרודה שצדה את האלקטרונים, גם ממיר, אשר תפקידו להמיר את הזרם הישיר לזרם חילופי (DC).
  • ברגע שהאלקטרונים, ובעצם הזרם החשמלי הפך לזרם DC, הרי שמערכת החשמל הביתית יכולה למנף אותו כחשמל לצריכה במכשירי החשמל בבית, וכל מה שנותר לעשות הוא לשנע אותו מהמערכת הסולארית, ובעצם מהממיר, לתוך קו החשמל הביתי שלכם.

אז איך כל זה משתלם לי?

אם אתם רוצים להקים מערכת סולארית מסחרית ולהתחיל להרוויח כסף מאור השמש, מה שאתם בעצם עושים זה לקחת את כל התהליך הנ"ל, ואז להזרים את החשמל שיצרתם ישירות לחברת החשמל. בצורה זו קולטני השמש שלכם מייצרים חשמל באופן עצמאי לגמרי, והחשמל שהם מייצרים עבורכם הופך לתשלום מחברת החשמל הקונה אותו מכם, תחת חוזה מסודר.

בצורה זו אתם גם מתפרנסים עם פרנסה פסיבית, עוד הכנסה הביתה, כאשר במקביל אתם פועלים לצורך שיפור ותמיכה בכל מערכות כדור הארץ. צריכת האנרגיה הגוברת גובה מחיר כבד בזיהום אוויר, קרקע ומים, ומערכות סולאריות הן פתרון מעולה לייצור של אנרגיה נקייה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh