מהי שיטת אול און פור

מהי שיטת אול און פור

טיפולי השתלות שיניים סיפקו תקווה, מענה ואיכות חיים למטופלים רבים, שסבלו מאובדן שיניים בפה, או לחילופין שיניים חלשות, רקובות ולא מתפקדות, תוך פגיעה בפעולות הלעיסה וחיתוך המזון, הדיבור והמראה האסתטי.

השתלות השיניים מספקות מערך שיניים קבועות, לא תותבות או נשלפות, במראה בריא ויכולת תפקוד ופונקציונליות מלאה, ומאפשרות השתלה של שן חסרה אחת ועד להשתלת שיניים מלאה בכל הפה.

ההשתלות מתבצעות כאשר שתל טיטניום זעיר מוחדר ומוברג אל עצם החניכיים ומתמזג בה, ולאחר מכן על אותו שתל מולבשים כתרים שונים, במראה ובהרכב דומה במיוחד לזה של השן הטבעית.

שיטת אול און פור היא שיטה ייחודית ומתקדמת, תחת ענף השתלות שיניים, אשר מסייעת למטופלים בעלי מגבלה לביצוע השתלות שיניים, בשל צפיפות עצם נמוכה ומסיבות נוספות.

הקשר בין צפיפות עצם להשתלת שיניים

על מנת להבטיח את קליטת השתל, יציבות ועמידות שלו לאורך שנים, נדרשת עצם חניכיים איתנה בעלת צפיפות גבוהה, שתהווה עוגן ובסיס ותעטוף את השתל. צפיפות העצמות בחניכיים נקבעת על פי חוק שימור האנרגיה: כאשר קיימות שיניים בריאות ומתפקדות, העצם משמרת את צפיפותה על מנת לאחוז בהן, אולם שיניים חסרות או קיום של שיניים חולות, יביאו להפחתת צפיפות העצם והיווצרות של חניכיים רכות אשר אינן יכולות להוות בסיס לשתלים.

פתרון אחד למטופלים אשר זקוקים להשתלות שיניים ובעלי צפיפות עצם נמוכה, הוא השתלת עצם. מדובר בתהליך כירורגי אשר כולל החדרה והשתלה של רכיבי עצם זעירים, שתפקידם להיקלט ולהתמזג בתוך החניכיים, עד לבנייה מחדש של עצם חזקה ואיתנה לטובת ביצוע ההשתלה.

הצורך בהשתלת עצם לצורך ביצוע השתלות שיניים, מייקר מאוד ואך מאריך את התהליך בחודשים ארוכים, מה שהביא לחיפוש אחר פתרונות רפואיים נוספים, ולפיתוח שיטת אול און פור.

השתלת שיניים בשיטת אול און פור

בשונה מהשתלות שיניים רגילות בהן מוחדר שתל בודד עבור כל שן חסרה, שיטת אול און פור מאפשרת החדרה של ארבעה או שישה שתלים בלבד, בנקודות שונות על גבי עצמות החניכיים והלסת, בהן צפיפות העצם גבוהה יותר, ועל גבי אותם שתלים יוצרת גשר שמהווה את הבסיס לכתרים ולהשלמת כלל השיניים החסרות בפה.

השתלת שיניים בשיטת אול און פור מיועדת למטופלים בעלי צפיפות עצם נמוכה, וחוסכת מהם את הצורך בניתוח השתלת עצם, ובטיפולים יקרים, מורכבים ארוכים.

ניתן לבצע השתלות שיניים בשיטת אול און פור במסגרת טיפולי השתלות שיניים ביום אחד. התהליך מתאים גם למטופלים בעלי חרשות וחשש מן הטיפול,  אשר מבקשים להימנע מתהליך טיפולי ארוך, ניתנים לביצוע תחת הרדמה מלאה, סדציה או טשטוש.

קביעת המיקום המדויק של השתל בפה יתבצע באמצעות צילומי רנטגן וצילומים פנורמיים איכותיים, תוך תכנון מוקדם והמחשה באמצעות תכנת הדמיה, למציאת נקודות החוזק המתאימות ביותר לנשיאת השתלים. גם הבחירה בין כמות השתלים, ארבעה או שישה שתלים, תתבצע בהתאם לצרכי המטופל ולמצב הפה והלסת, בהתאמה אישית וברמת דיוק גבוהה במיוחד.

השתלים בהם נעשה שימוש הם שתלי טיטניום או במקרה הצורך שתלים זיגומטיים ארוכים יותר, המוחדרים אל עצם הלחי ומספקים יתר יציבות ואחיזה.

במרפאת ד"ר ערן פרמון – Maloclinic מתבצעים טיפולי שיניים מתקדמים, באמצעות צוות רופאים מומחים וכירורגיים מיומנים ומנוסים, ובעזרת מיטב הטכנולוגיות והמכשור הרפואי, לטובת הדיוק וההצלחה של כל הליך רפואי, קל ומורכב כאחד. במרפאה מתבצעים טיפולי השתלות שיניים מכל הסוגים ובהתאמה לכל מטופל ומטופלת, לרבות טיפולי השתלות שיניים בשיטת אול און פור, תוך ליווי אישי וייעוץ רפואי לתוצאה אופטימלית.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh