מהם הדגשים שצריך לקחת בחשבון לפני שעושים ביטוח רכב לנהג צעיר

מהם הדגשים שצריך לקחת בחשבון לפני שעושים ביטוח רכב לנהג צעיר

על פי המקובל בישראל ובעולם, נהג צעיר הוא נהג שגילו הוא עד 24. בישראל, כאשר נהג צעיר מקבל את רישיונו, עליו לנסוע עם מלווה בוגר במשך כחצי שנה, בטרם יוכל לנהוג לבדו ברכב. הדבר נועד להכשיר אותו לעולם הכביש ולעזור לו ללמוד מניסיונם של נהגים מנוסים יותר.

מטבע הדברים, אחד הדברים הראשונים שיש לחשוב עליהם לאחר הוצאת הרישיון – הוא נושא הביטוח. ביטוח רכב הוא חובה לכל נהג ובכל גיל, ויש לו חשיבות עליונה בכל מה שנוגע לנהגים צעירים. למרבה הצער, נהגים צעירים מוצאים את עצמם מעורבים ביותר תאונות דרכים מאשר נהגים בוגרים יותר. למעשה, על פי נתונים שונים של בדיקות שבוצעו בישראל, נהגים צעירים מעורבים כמעט פי 2 בתאונות דרכים חמורות בישראל, בהשוואה לנהגים מעל גיל 25.

מאחר ואלו הנתונים, ומאחר ונהגים צעירים מועדים יותר למעורבות בתאונות, פרמיית הביטוח של אותם נהגים היא יקרה יותר. הדבר טבעי והגיוני, מאחר וחברות הביטוח מגדירות את רמת הסיכון שלהם כגבוהה יותר. למעשה, פרמיית הביטוח במרבית החברות הולכת ויורדת ככל שגיל הנהג עולה. נהגים מעל גיל 50, למשל, ייאלצו לשלם הרבה פחות על הביטוח שלהם – לעומת נהגים צעירים יותר.

האם יש לו רכב משלו?

לפני שמבצעים סקר שוק בקרב חברות הביטוח השונות לגבי ביטוח לנהג צעיר, ישנם כמה דגשים שצריך לקחת בחשבון. ראשית, יש לשאול אם לנהג הצעיר יש רכב משלו. במידה והנהג הצעיר הוא היחיד שנוהג ברכב מסוים, צריך לעשות ביטוח רכב בהתאם. במידה ויש ברשות המשפחה מכוניות נוספות, שעליהן לא ינהג הנהג הצעיר, ניתן לעשות עליהן ביטוח בהתאם לגיל של הנהגים המבוגרים יותר במשפחה – וכך לחסוך סכום משמעותי של כסף מדי חודש.

ביטוח רכב יקר יותר

דגש נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שהביטוח של הנהג הצעיר יהיה יקר יותר באופן משמעותי. הסיבה ליוקר זה היא רמת הסיכון הגבוהה של נהגים צעירים. גם אם מדובר בנהג צעיר שיש לו כבר ניסיון נהיגה של שנתיים-שלוש והוא נוהג באופן זהיר ולא היה מעורב בשום תאונה או תביעת ביטוח – חברות הביטוח עדיין מגדירות את רמת הסיכון שלו כגבוהה יותר. בהתאם לכך נקבעת הפרמיה הגבוהה.

מכיוון שהתחרות בעולם הביטוח כיום היא גבוהה ביותר, ומכיוון שחברות ביטוח חדשות נכנסו לאחרונה לשוק, ניתן להוזיל את הפרמיה לעיתים, בהתאם לנתונים ומשתנים שונים. מסיבה זו, חשוב מאוד לעשות סקר שוק מקיף בשעה שמחדשים ביטוח או שחותמים על פוליסה לנהג חדש. תוכלו למצוא מבצעים והנחות רבים בשוק, שחלקם תקפים גם לגבי נהגים צעירים. בנוסף לכך, לעתים החברות מתייחסות באופן שונה לנהג חדש שזה עתה קיבל את רישיונו, לעומת נהג שמוגדר כצעיר (פחות מ-24), אך מאחוריו כבר כמה שנים של ניסיון בנהיגה.

ביטוח על פי כמות הקילומטרים החודשית

בתקופה האחרונה חברות הביטוח החלו להציע פוליסות מוזלות שמבוססות על היקף השימוש ברכב. בפוליסות אלה, מתבצע מעקב אחר תנועת המכונית באמצעות GPS המותקן בה, ומספר הקילומטרים שהיא עוברת מדי חודש מתועד. על סמך כמות הקילומטרים החודשית, מתבצע חישוב הסכום שיש לשלם מדי חודש. הדבר יכול להיות מאוד רלבנטי גם לנהגים צעירים, מאחר ובמקרים רבים הם נוסעים מעט. במקרים שבהם הנהג הצעיר עובר מספר מועט של מרחק מדי חודש, כדאי מאוד לבדוק את האפשרות לבצע ביטוח שכזה, ובכך לחסוך סכום גדול מדי חודש.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh