מה אפשר להדפיס בתלת ממד

מה אפשר להדפיס בתלת ממד

המדפסות התלת ממדיות קיימות לא מעט שנים, אך הם נכנסו לתודעה רק בשנתיים האחרונות וזאת בשל העובדה שטכנולוגיית ההדפסה שלהן שופרה באופן ניכר וכן הוזלה בצורה משמעותית, דבר שהוביל לשימוש וייצור במדפסות הללו גם לצורך שימוש ביתי ולא רק לצורך שימוש תעשייתי. נכון לשנת 2021 ניתן למצוא לא מעט סוגים ודגמים של מדפסות תלת ממד, כאשר ההבדלים ביניהן הם באלמנטים רבים כגון: שיטת ההדפסה, מחיר המדפסת, מדפסת מתקדמת יותר או פחות ועוד. ישנם דגמים הרלוונטיים יותר לשימוש ביתי וישנם דגמים הרלוונטיים יותר לשימוש תעשייתי.

באיזה חומרים אפשר להשתמש בהדפסת תלת ממד?

ניתן למצוא כיום מבחר חומרי גלם המשמשים לצורך הדפסה תלת מימדית. לא פעם בשל ההיצע הגדול בתחום החומרים הללו לא קל להגיע להחלטה הנכונה עבור כל פרויקט העומד על הפרק. הדפסת תלת ממד בסיליקון מהווה סוג הדפסה פופולארית מאוד עבור מגוון מוצרים, אך ניתן למצוא גם חומרים המבוססים על פלסטיק ועוד. הנה כמה סוגים של חומרים הרלוונטים להדפסת בתלת ממד:

Polylactic Acid – PLA- מדובר על פולימר תרמו פלסטי על בסיס תירס. החומר ידידותי לסביבה, מתכלה ורלוונטי מאוד לשימוש בתעשייה שכן הוא מאפשר למשתמש עבודת עיבוד קלה יותר וחיבור השכבות מתבצע בצורה פשוטה ואיכותית  כך ששטח החוץ של המודל חלק ומבריק והמודל יוצא מדויק.

ABS – Acrylonitrile Butadiene Styrene- פולימר תרמו פלסטי על בסיס נפט אשר מהווה את אחד הפילמנטים הנפוצים המועדף על מהנדסים וזאת בשל העובדה שהוא גמיש, עמיד ויחד עם זאת קל משקל.

PET-G – COPOLYESTER ((Polyethylene Terephthalate- מדובר על חומר נפוץ בשימושו בתעשיית בקבוקי השתייה וזאת בשל העמידות שלו, הקשיחות שלו והמשקל הסגולי הקל. ניתן להשתמש בחומר המדובר לייצור כלי אוכל ומטבח וכן בשל העובדה שהוא חזק מאוד ניתן להשתמש בו בתהליך ההדפסה לבניית מודלים ללא תמיכה.

PLA גמיש- כפי שניתן להבין משמו של הפילמנט המדובר, החומר גמיש ומאפשר יצירת מודל חלק וגמיש בדומה לגומי. כמו כן, מדובר על חומר נמתח שמאפשר לייצר מוצרים גמישים ונמתחים.

חומרים אחרים שניתן להשתמש בהם עבור הדפסות תלת ממד הם: עץ, ברונזה, נחושת, במבוק, פליז ועוד.

מה אפשר להדפיס באמצעות הדפסת תלת ממד?

כיום ניתן להדפיס באמצעות הדפסת תלת ממד מגוון רחב של מוצרים או חלקי מוצרים, מכונות ועוד.

בתחום הרפואה ניתן למצוא הדפסת תלת ממד של איברי גוף שזקוקים לניתוח ולאפשר לרופאים לתרגל עליהם, להכין אביזרי טיפול שונים לרבות כתרים לשיניים או מכונות הנשמה, ליצור מודל של גוף האדם לצורך הסברים בקליניקה ועוד מוצרים רבים שמסייעים רבות בעולם הרפואה.

גם בתחום האדריכלות משתמשים לא מעט בהדפסות תלת ממד לצורך יצירת מודל תת ממד של חדר, דירה או בניין. באמצעות הדפסת תלת ממד כל אדריכל יכול להביא את הרעיון שלו לכדי מציאות על מנת לעזור ללקוחות שלו לראות את התמונה השלמה.

גם בתחום התכשיטנות ניתן למצוא הדפסות תלת ממד לצורך יצירת תכשיט ייחודי בעיצוב אישי. לא פעם ניתן ליצור תכשיט בעיצוב מורכב באמצעות הדפסת תלת ממד ובלתי אפשרי לייצר אותו בטכניקות ייצור אחרות.

ניתן להדפיס בהדפסת תלת ממד גם מוצרי נגישות עבור אוכלוסיית בעלי מוגבלויות.

הדפסת תלת ממד רלוונטית עבור ייצור מגוון מוצרים שונים כגון: מוצרי מטבח, צעצועים ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh