מה זה אולטרסאונד אנדרומטריוסיס?

מה זה אולטרסאונד אנדרומטריוסיס?

לפני שנים המחלה שעונה לשם אנדרומטריוסיס לא הייתה מוכרת ומדוברת, אך היום המצב השתנה. נשים רבות ברחבי העולם סובלות מכאבי מחזור נוראיים שמפריעים להן בתפקוד היומיומי. בהמשך, המחלה הזאת גם מקשה מאוד על כניסה להיריון ולכן ברור מדוע היום כבר נעשים מחקרים רבים בנושא. לכן, אם גם במקרה שלך יש חשד למחלה הזאת ואת רוצה לעשות משהו בנידון, כדאי שתדעי שאולטרסאונד לגילוי אנדרומטריוסיס זה צעד משמעותי בכל התהליך. בעזרת אולטרסאונד אנדרומטריוסיס אפשר להבין לא רק האם את אכן סובלת מהתופעה הזאת, אלא גם אפשר יהיה להבין את חומרת המצב. משמעות הדברים היא שלא רק שכדאי יהיה לעשות אולטרסאונד כזה, אלא גם רצוי לא לדחות את העניין. יש היום לא מעט טיפולים שניתן לעשות כדי להתמודד עם המחלה הכרונית הזאת, כמו למשל ניתוח לטיפול בהידבקויות הפנימיות בתוך הרחם.

 

איפה כדאי לעשות אולטרסאונד אנדרומטריוסיס?

מה שהרבה פעמים נשים לא לגמרי מבינות, זה שאומנם טכנית כל רופא יוכל לעשות אולטרסאונד אנדרומטריוסיס, אך בפועל זה לא כך. אולטרסאונד לגילוי אנדרומטריוסיס דורש למעשה את השילוב הנכון בין מקצועיות ובין ציוד מתאים. לכן בהחלט יש מקום לבדוק במי את בוחרת ואצל מי את מתכוונת לעבור את האולטרסאונד הזה. יש אפשרות לפנות אל רופאים שונים שעובדים בהסכמים עם קופות חולים כאלה ואחרות, אך יש גם אופציה לנסות את הרפואה הפרטית. אין תשובה אחת נכונה לשאלה מה באמת כדאי לעשות ובאיזה רופא רצוי לבחור, אך מה שכן כדאי לעשות, זה להבטיח שהרופא שאליו את פונה מנוסה. העניין הוא שרופא שאין לו מספיק ניסיון בתחום הספציפי הזה עלול לפספס את הדברים או לבצע אבחון שלא יהיה מספיק מדויק. לכן, בין אם המטרה שלך היא להפסיק לסבול מכאבי מחזור ובין אם תרצי לנסות להיכנס להיריון, חשוב לעשות אולטרסאונד אנדרומטריוסיס רק אל רופא מומחה.

 

מה הסיכוי לטפל בבעיה, אם היא אכן קיימת?

אם מה שמונע ממך לעשות אולטרסאונד לגילוי אנדרומטריוסיס זה החשש לגלות שאכן יש בעיה והחשש שלא יהיה מה לעשות בנידון, אפשר להבין ללבך. יחד עם זאת, כפי שציינו לעיל, היום הידע בנושא המחלה הזאת הרבה יותר גדול מאשר בעבר. זה אומר שאם אכן יסתבר שאת סובלת מהתופעה, יש לא מעט דברים שכן ניתן יהיה לעשות. כמו כן, במידה והמצב שלך באמת חמור ביותר ולא תוכלי להיכנס להיריון בגלל הבעיה, רצוי להיות מודעת לכך כמה שיותר זמן מראש כדי להחליט מה כן תרצי לעשות. יש היום לא מעט נשים שעברו אבחון בעזרת אולטרסאונד ובחרו לעבור ניתוחים שונים כדי לטפל בבעיה. אחוזים משמעותיים מהן הצליחו גם להיכנס להיריון בהמשך הדרך, כך שכל מה שצריך לעשות זה לבדוק ולברר מה מצבך באמת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh