מחר: חוזרים ללימודים בכיתות א'-ג' וכיתות יא'-יב'

מחר: חוזרים ללימודים בכיתות א'-ג' וכיתות יא'-יב'

מחר בשעה 8:00 בבוקר ייפתחו שערי בתי הספר בעיר לתלמידי כיתות א'-ג' ולתלמידי יא'-יב' במרתונים להכנה לבגרות. תלמידי החינוך המיוחד חוזרים למתכונת לימודים מלא. בהתאם למתווה משרד החינוך: הלימודים יתקיימו 5 ימים בשבוע. על כל תלמיד/ה להגיע מדי יום עם הצהרת בריאות חתומה (מצ"ב נוסח).

עיריית רחובות השלימה בימים אלה את היערכותה לקראת החזרה ללימודים:

בתי הספר עברו ניקיון יסודי, כל המשטחים הפנימים והחיצוניים עברו חיטוי כנדרש, המגרשים נוקו. העירייה הכינה מבעוד מועד חומרי הסברה בדבר השמירה על ההיגיינה, ושלטי "ברוכים הבאים" שנתלו בפתח בתי הספר בעיר, איגרות מיוחדות הוכנו לתלמידים, בתי הספר צוידו בחומרי חיטוי ומיגון, במגבוני חיטוי ואלכוג'ל, ובכמות נוספת של חומרי ניקיון וסבוני ידיים.

אתמול נערכה שיחת זום עם מנהלי בתי הספר. בעיר שבה השתתפו ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום, ומנהלת אגף החינוך, אפרת צוקרמן.

ביומיים האחרונים הושלמה ההיערכות לפיה התלמידים ילמדו בהתאם להנחיות משרד הבריאות ממוצאי שבת, מסדירות את פעילות בתי הספר באופן מפורט: בכל קבוצה ילמדו 17 תלמידים, לכל קבוצה יהיו אנשי צוות קבועים, הקבוצות ישהו לאורך כל יום הפעילות במתחמים נפרדים ולא יבואו במגע ביניהן וכל קבוצה תצא להפסקה בזמנים שונים .

התקנות מפרטות את אופן הנקיון והחיטוי בבתי הספר, חומרי הניקוי שיש להשתמש בהם וכיצד בדיוק יש לחטא כל משטח. לאור ההנחיות החדשות , נוסף על הציוד שנרכש בשבוע שעבר במסגרת ההיערכות וחולק למוסדות החינוך , עיריית רחובות ביצעה בימים האחרונים רכש מסיבי נוסף של מגבוני חיטוי, אלכוג׳ל, וחומרי חיטוי נוספים, וחילקה אותם לבתי הספר ביומיים האחרונים.

בהתאם למתווה משרד החינוך הלימודים יתקיימו 5 ימים בשבוע, וללימודים מחר חוזרים כלל תלמידי בתי הספר הממלכתיים והממ"ד בעיר בכיתות א'-ג', ובכיתות יא'-יב' למרתונים של הכנה לבגרות. תלמידי החינוך החרדי חוזרים ללימודים בכיתות א'-ג', וכן בכיתות ז'-יא'.

תלמידי החינוך המיוחד חוזרים למתכונת לימודים מלאה (בת  5 ימים).

כמו כן, בהתאם להנחיות, על כל ילד להגיע עם הצהרת בריאות חתומה, שבה מצהירים כי אין להם חום או תסמינים של הדבקה בנגיף הקורונה.

ראש העיר, רחמים מלול: "אנחנו שמחים לפתוח שוב את שערי בתי הספר לתלמידי העיר. עיריית רחובות נערכה באופן המיטבי לחזרת התלמידים לשגרה החינוכית, בהתאם לכל ההנחיות והמגבלות של משרד הבריאות ומשרד החינוך. לא חסכנו באמצעים למען בריאות ילדי העיר, וצוותי החינוך, יחד עם עובדי העירייה השקיעו זמן ומשאבים על מנת לעשות זאת בצורה נוחה וברורה. אנו מקדמים את התלמידים בברכה ובשמחה למוסדות החינוך ברחבי העיר".

ממלא מקום ראש העיר מחזיק תיק החינוך זוהר בלום: "בשבוע האחרון פעלנו ללא ליאות על מנת להכין את בתי הספר לקראת שובם של התלמידים. הקפדנו ליישם את כל הוראות משרד הבריאות ומשרד החינוך, ועשינו זאת יחד עם המנהלים והצוותים החינוכיים, מחר נקדם את התלמידים בזרועות פתוחות".

אפרת צוקרמן, מנהלת אגף החינוך בעיריית רחובות: "אנו נרגשים לפתוח שוב את הלימודים, ולקדם את התלמידים לשגרה  מדורגת. הצוותים החינוכיים עשו ימים כלילות כדי לאפשר פתיחה בטוחה ונעימה של בתי הספר מחר. בפתח היום נקדיש את הזמן לחידוד הנחיות השמירה על אמצעי הזהירות, וכן לשיח רגשי-  נשאל לשלום הילדים והצוותים ורק אח"כ נתחיל ללמוד".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh