מטבח כפרי לבן

מטבח כפרי לבן

למה מטבח כפרי ולמה בלבן?

המטבח הכפרי והמטבח הלבן הינם שני טרנדים אשר ביחד ולחוד מהווים סוגי מטבחים שאף פעם לא יוצאים מהאופנה. המטבח הכפרי מאפשר הוספת חמימות, ביתיות ותחושת וינטג’ נעימה בחלל, והמטבח הלבן מאפשר  אווירה המשדרת ניקיון, נעימות וסדר, אז מי לא היה מעוניין לשלב את שני האלמנטים הללו במטבח שלו?

בנוסף, נציין כי המטבח הלבן הינו סוג מבוקש בנישת המטבחים הכפריים, וזאת משום שמטבח לבן ומודרני יכול להעניק תחושה קרה מדי, לעיתים סטרילית, בעוד שמטבח כפרי לבן מסוגל לנטרל את התחושה המרוחקת ולהעניק את אותה הרגשה ביתית שכולנו מחפשים.

יתרונות וחסרונות של המטבח הכפרי הלבן

יתרונות: מטבח כפרי ככלל, הינו מטבח המשלב בין עיצוב אקלקטי לבין פרקטיות הנחוצה מאוד בעולם המודרני. במטבח הכפרי המודרני לא נוכל אמנם למצוא כיריים מסורתיות או תנור כפרי כמו שהיינו יכולים למצוא בבתים המקוריים, אך בהחלט נוכל למצוא ארונות עם גימורים מושקעים, משטח עבודה לבן ואיכותי וכן הלאה. כמו כן, מטבח כפרי לבן מבחינות רבות, קל בהרבה לעיצוב, מאשר מטבחים כפריים אחרים. בעוד שהשימוש בצבעים אחרים יחייב התאמה של גוונים שונים, כאן מדובר על מטבח שהצבע הבולט בו הוא לבן ובהתאם, ניתן להתאים לו צבעים נוספים בקלות.

חסרונות: כמו שוודאי ניחשתם, החיסרון היחיד של המטבח הכפרי הוא עניין הניקיון והלכלוך. המטבח הכפרי הלבן צריך להיות עשוי מחומרים חזקים ואיכותיים שימנעו לכלוך ונזקים שונים בחומרי הגלם, כאלה שלצד הנזק הפיזי יהוו גם פגיעה אסתטית במטבח שעיצבתם.

סוגי מטבחים כפריים לבנים ורעיונות יצירתיים

מטבח לבן פרובנס – מבחינה היסטורית-גיאוגרפית, מדובר על מטבחים המשדרים "בורגניות" בעולם הכפרי, מה שאומר מבחינתנו שניתן לשלב בהם צבעים נוספים ודומיננטיים יחסית כמו חום, או אולי כחול כהה. הגוון המרכזי והבולט עדיין צריך להוות לבן, ולכן אנחנו ממליצים על שמירה על משטח העבודה והארונות הבולטים והעליונים בצבע לבן (וכך גם פינת האוכל, אם יש לכם כזו במטבח), לצד שילוב גווני חום בארונות התחתונים יותר, או כמעין זריקות צבע דרך המכשירים השונים.

מטבח לבן מלא – מטבח אשר רובו ככולו בגווני לבן או שמנת. המטבח הזה יצריך מכם מעט יותר עבודה, שכן הוא מחייב גם תנור מעוצב בגוון לבן\בהיר, או ארונות מעץ המגיעים בצבע לבן. בכל מקרה, המטבח המסוים הזה מיועד אך ורק לחובבים מושבעים של המטבח הלבן והכפרי כאחד, אך התוצאה, ללא ספק, שווה את ההשקעה.

מטבח לבן בסימן עץ מלא – אז נכון שבמטבחים כפריים העץ משחק תפקיד ורצוי שיהיה זה עץ מלא, אך במטבח הלבן שלנו על העץ המלא לקבל מעמד גבוה יותר, מומלץ בגווני עץ עתיק. את העץ העתיק (או מראה העץ העתיק) ניתן לשלב בפרקט בריצוף, בארונות המטבח או אפילו בקיר המטבח. כמו כן, חובבי הז’אנר שבניינו יוכלו אפילו לשלב משטח עבודה מעץ מלא.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh