מיומנו של חוקר פרטי – ״החמקן שנתפס״

מיומנו של חוקר פרטי – ״החמקן שנתפס״

יריב עסקי של לקוח מסוים התחמק באופן סדרתי ממשפט על תביעה כספית נגדו,   באמצעות אישורי מחלה, מעקב שעשינו הראה תמונה שונה לחלוטין.  

לפני כשבוע רונן התקשר אליי ונשמע לחוץ.

"דותן, תגיד לי שאתה יכול להוציא מחר בבוקר צוות למעקב לצפון"?

רונן הוא בעלים של מפעל ואנחנו מכירים כבר שנים. מידי פעם הוא מבקש ממני לבצע עבורו חקירות עסקיות.

"ספר לי במה מדובר", עניתי לרונן.

לפני כשנתיים מישהו בשם שרון רימה אותי באיזו עסקה שעשינו ותבעתי אותו. המשפט כבר מתנהל  כשנה וחצי. מחר היה אמור להיות לנו דיון, וזו כבר הפעם השלישית שהוא מצליח לדחות  את הדיון בטענה שהוא חולה. בכל הפעמים, יום לפני הדיון, הוא שלח אישור מחלה ליומיים. אני בטוח שהוא לא חולה ואני רוצה להוכיח לבית המשפט שהוא משקר.

כשביקשתי מרונן את הפרטים של שרון, הבנתי שישנה בעיה. שרון מתגורר בקיבוץ בצפון. אין לנו כתובת מדויקת בקיבוץ וגם אין לנו את פרטי הרכב שלו. יש לנו תמונה שלו ויודעים שהוא רואה חשבון ושיש לו משרד בחדרה.

למחרת בשעה 06:00 כבר הגענו (אני וחוקר נוסף) לקיבוץ בצפון. החוקר שאיתי נשאר בכניסה לקיבוץ וראה כל נהג רכב שיוצא מהקיבוץ בכדי לזהות את שרון. בינתיים אני עשיתי חקירה באינטרנט ודרך הרשתות החברתיות גיליתי כי יש לשרון 3 ילדים (2 בגיל בי"ס וילדה קטנה בגן) הערכתי כי הוא או אישתו יביאו את הילדה לגן הקיבוץ והחלטתי להתמקם בתצפית על הכניסה לגן הילדים.

ואז בשעה 07:45 זה קרה. זיהיתי את שרון נוהג על קלאב קאר (של הקיבוצניקים) ולידו ישבה ביתו. הוא הכניס אותה לגן והחל בנסיעה בקיבוץ. התחלתי לעקוב אחריו. אני חייב לציין שזו היתה הפעם  הראשונה שעקבתי אחרי "קלאב קאר". לאחר כמה מאות מטרים של מעקב בשבילי הקיבוץ, שרון עצר בסמוך לביתו ונכנס פנימה. מייד קראתי לחוקר הנוסף שיגיע להיות איתי בתצפית, בתקוה ששרון ייצא ויעלה לרכב.

כעבור חצי שעה זיהינו את שרון יוצא מהבית שלו. הוא הלך בשביל הקיבוץ ועלה לג'יפ מסוג טויוטה. לאחר כחצי שעה של מעקב בכביש בין עירוני, שרון הגיע לחדרה וחנה בחנייה תת קרקעית של בניין משרדים.

הוא הלך לכיוון המעלית ותזמנתי את החוקר השני שיכנס למעלית בקומת הקרקע. כשהמעלית עצרה בקומת הקרקע, שרון יצא ממנה ויצא מהבניין לרחוב. החוקר הלך בעקבותיו תוך כדי שהוא מצלם אותו במצלמה נסתרת. שרון נכנס למאפייה וקנה מאפה ושתייה. לאחר מכן הוא נכנס בחזרה לבניין, עלה למעלית והחוקר נכנס איתו למעלית והמשיך לצלם אותו. החוקר זיהה וצילם את שרון נכנס למשרד אשר על דלת הכניסה מופיע שילוט ובו שמו המלא של שרון.

עד לשעות הצהריים, שרון לא יצא ממשרדו ואנחנו סיימנו את עבודתנו.

רונן היה מאוד מרוצה מהתוצאה ואמר לי שמייד הוא פונה לבית המשפט ושולח את הדו"ח והתמונות שצילמנו.

עד לכתיבת המדור, לא התקבלה תשובה מבית המשפט, אך אני בטוח שבית המשפט לא יראה זאת בעין יפה (בלשון המעטה).

מאחל לכם שנה טובה ומתוקה, שנה של בריאות ופרנסה ושנחזור ב"ה לשגרה במהרה.

דותן

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh