מיזם "שומרי הדרך" לאכיפה אזרחית של עבירות תנועה מגיע לרחובות

מיזם "שומרי הדרך" לאכיפה אזרחית של עבירות תנועה מגיע לרחובות

צעד נוסף במלחמה בתאונות הדרכים ברחובות: מיזם "שומרי הדרך" מגיע לרחובות באמצעות המחלקה לבטיחות בדרכים, ובמסגרתו אזרחים ייקחו חלק באכיפת עברות תנועה חמורות. עד כה נרשמו למעלה מ- 200 תושבים לכנס חשיפה חגיגי של האפליקציה, באמצעותה כל אחד יוכל לסייע במאבק בתאונות הדרכים.

הכנס ייערך ביום חמישי ה- 22.2.18. ההרשמה לכנס פתוחה כעת!

"שומרי הדרך" הוא מיזם התנדבותי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בשיתוף אגף התנועה של משטרת ישראל ועמותת נתיב בטוח. המיזם מאפשר לכל נהג להתנדב ולתעד עבירות תנועה בכבישים. תיעודי העבירות החמורות והמסכנות חיים יועברו לטיפול אגף התנועה במשטרת ישראל.

את עמותת "נתיב בטוח" ומיזם "שומרי דרך" הקימו זהר בלונדהיים ויאיר נתיב. אביו של נתיב נהרג בתאונת דרכים שהתרחשה לאחר שנהג משאית עבר רמזור באור אדום. את עמותת נתיב בטוח הם הקימו כדי לקדם אכיפה אזרחית של עברות תנועה חמורות, להן רבים מאתנו עדים כמעט בכל יום.

מיזם "שומרי דרך" החל לפעול ביולי 2016, המתנדבים במסגרתו משתמשים באפליקציה ייחודית שפותחה בעמותה. את האפליקציה מפעילים לפני שמתחילים לנסוע והיא מצלמת באופן רציף את הכביש ואת כלי הרכב הנראים מהשמשה הקדמית.  כאשר המתנדב מבחין בעברת תנועה הוא מפעיל את התיעוד באמצעות הנחייה קולית. לאחר מכן הדיווח מועבר באופן אוטומטי למרכז סינון ובקרה שהוקם ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לאחר הליך מיון וניתוח העבירות הרלוונטיות עוברות לטיפול משטרת ישראל.

כיום ישנם כ- 6677 משתמשים מאושרים באפליקציה, וכ- 12,079 משתמשים הממתינים לאישור.

ביום חמישי, ז' אדר ה- 22.2.18, יתקיים ברחובות כנס חשיפה חגיגי של האפליקציה בו יוסבר למתנדבים על האפליקציה, כיצד נכון להשתמש בה ועל אכיפה אזרחית של תאונות דרכים.

הכנס יתקיים בשעה 18:00 ברחוב חנה אברך 25, אולם אשכול פייס במתחם בית הספר קציר א'.

ההרשמה לכנס פתוחה כעת!

בשביל להירשם לכנס הירשמו תחילה למיזם בקישור: http://bit.ly/shomrey

 לאחר מכן הירשמו לכנס בקישור: http://bit.ly/2DwmdhC

*הכנס בשיתוף עמותת 'נתיב בטוח', עיריית רחובות, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומיזם "שומרי הדרך".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh