מיליארד ₪ יוצאים לדרך

מיליארד ₪ יוצאים לדרך

תקציב עיריית רחובות לשנת 2019 עומד על כמיליארד ₪. הגידול העיקרי: בתחומי החינוך, חזות העיר והרווחה.

מועצת עיריית רחובות אישרה הערב את הצעת התקציב העירוני לשנת 2019, הגבוה ב-כ- 40 מיליון ₪ מתקציב אשתקד.

היקף התקציב השנה עומד על כמיליארד ₪ המשקף עליה של כ- 4% מתקציב 2018, שעמד על 959 מיליון ₪.

ראש העיר, רחמים מלול: "התקציב החדש משקף את ההשקעה העצומה שלנו באיכות החיים בעיר. רחובות מהווה אבן שואבת מסיבות אלו ממש, ושומרת על מקומה בצמרת הערים הטובות בארץ. נמשיך לפעול בכוחות משותפים כדי לספק לתושבים את המיטב והמרב".

במסגרת הגידול בתקציב עיריית רחובות לשנת 2019, בולטת התוספת המשמעותית לתקציב החינוך בהיקף של 17 מיליון ₪. התוספת לתקציב בתחום חזות העיר תגדל בכ- 9 מיליון ₪ וההשקעה בתחום הרווחה תגדל בכ- 6 מיליון ₪.

בתחום החינוך נרשמה התוספת הגדולה ביותר, בהיקף של 17 מיליון ש"ח לתקציב לשנת 2019. בשנה החולפת בלטה רחובות בהישגים בתחום החינוך מחד, ומאידך תנופת הפיתוח בעיר לא פסחה גם על התשתיות הפיזיות של מערכת החינוך: עשרות כיתות לימוד חדשות נוספו הן בבתי הספר והן בגני הילדים. מערכת החינוך העירונית נחשבת לאחת הטובות בישראל בשל ההשקעה העצומה בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, עם כ- 38,000 ילדים ותלמידים המתחנכים בה.

כמו כן, התוספת לתקציב חזות העיר עומדת על סך של כ- 9 מיליון ₪, הן בתחום הניקיון והתברואה והן בתחום הגנים ואיכות הסביבה. התוספת נועדה  לממש פרויקטים בעלי השפעה  משמעותית על חזות העיר, וביניהם תגבור ותוספת שעות ניקיון,  פריסה מחודשת של מערך הפחים העירוניים והוספת עשרות נקודות פינוי חדשות ועוד.

התקציב השנה חברתי מתמיד: לצד החינוך, גם הרווחה, התרבות והקהילה זכו להגדלת התקציב עם הגידול בתקציבי האגף לשירותים חברתיים והחברה העירונית רחובות  לתרבות, נופש וספורט.

החברה לתרבות נוער וספורט מהווה זרוע ביצועית מרכזית של העירייה בכל פעולות התרבות, הנוער והצעירים , החינוך הלא פורמלי והספורט המתקיימות בעיר.

תקציב החברה העירונית לשנת 2019 יגדל בכ- 1.5 מיליון ₪ ויעמוד על כ- 106 מיליון ₪.

סכום התוספת יוקדש לפעולות תרבות ולתחום הצעירים.

רשת חוויות מגבירה פעילותה בכל תחומי החינוך הבלתי פורמלי, ומספקת שירותים בכל רחבי העיר, הן במתנסי"ם הגדולים והן במתנ"סים ובמועדוני הנוער אשר בשכונות. תקציבה בשנת 2019 יעלה אף הוא ויעמוד על 117 מיליון ₪.

מספר התקציב עולה כי הכנסות העירייה בשנת 2018 מאגרות בנייה, היטלי פיתוח והיטלי השבחה – הגיעו לכ- 209 מיליון ₪, מתוכן הוקצו כ- 180 מיליון ₪ לצורכי פיתוח, תשתיות , כבישים, מדרכות, ניקוז, גינון, בנית מוסדות חינוך ועוד.

עוד עולה כי תאגיד המים השקיע בשנה החולפת כ- 45 מיליון ₪ בהנחת תשתיות גדולות כקווי ביוב וקווי מים חדשים באזורים רבים בעיר.

ראש העיר, רחמים מלול: "התקציב החדש משקף את ההשקעה העצומה באיכות החיים בעיר במגוון תחומים. רחובות מהווה אבן שואבת מסיבות אלו ממש, ושומרת על מקומה בצמרת הערים הטובות בארץ בשנה הקרובה נמשיך בתנופת הפיתוח בעיר ובשיפור איכות החיים והשירות לתושבים. אתגרים רבים עוד לפנינו והגידול המבורך באוכלוסייה מצריך המשך הפיתוח והעשייה בכל התחומים. נמשיך לפעול בכוחות משותפים כדי לספק לתושבים את המיטב והמרב".

דורון מילברג, מנכ"ל העיריה: "תקציב 2019 משקף את העובדה שאנו עושים הכל על מנת לשמור על רמת שירות גבוהה מאוד לתושבים בכל התחומים. הפעילות שלנו והמשאבים המוקצים לכך מציבים אותנו במקום גבוה מאוד במדד איכות החיים בישראל, כפי שהוכח בסקר למ"ס ולא פחות חשוב מכך – מביאה לשביעות רצון מרבית של התושבים".

פנחס הומינר, מחזיק תיק הכספים: "תקציב שנת  2019 נבנה בעמל רב בהתאם לחזון העירייה וראש העיר. יחד עם ראש העיר בנינו תקציב שמאזן בין צרכי התושבים לשמירה על איתנות פיננסית. דגש מיוחד ניתן בתקציב בנושאי חינוך ורווחה, והתקציב שאנו מביאים משקף חשיבה חברתית יותר למען התושבים".

ראש העיר הודה למנכ"ל העירייה, לגזברות העירייה ולחברי המועצה על העשייה שלהם במשך כל ימות השנה, וכן לכלל העובדים ולוועד העובדים על עבודתם המסורה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh