מכונות משקל למפעל – מדריך רכישה

מכונות משקל למפעל – מדריך רכישה

כך תיבחרו מכונות משקל למפעל שלכם בצורה נכונה

כמנהליו של מפעל ייצור, אתם בוודאי מבינים עד כמה שקילה מדויקת הינה חשובה עד לאין שיעור על מנת לנהל קו ייצור יעיל ולעלות על ליקויים בזמן. הדרך הטובה ביותר להשיג זאת, היא באמצעות רכישה של מכונות משקל למפעל שלכם. באילו מכונות מדובר? להלן כל המידע.

אילו סוגי משקלים מתאימים למפעלים?

בבואכם לבחור מכונת שקילה למפעל שלכם, עליכם ראשית כל להכיר את כל מכונות המשקל האוטומטיות על שלל סוגיהן. כל מכונה פועלת בצורה שונה כך שחשוב להתאים את שיטת השקילה בהתאם לקו הייצור שלכם. 2 הדגמים הנפוצים בעולם מכונות השקילה הינם:

  • מכונה לינארית – מכונה שכזאת מסוגלת לשקול רק תא אחד בכל מחזור עבודה. מכונות אלו מתאימות לשקילה של חומרי גלם בכמויות גדולות (batch) או לחלופין, של מוצרים שלמים שאינם זורמים.
  • מכונה קומבינטורית – מכונת שקילה שכזאת מצוידת במספר "ראשים" כאשר כל אחד מהם מסוגל לבצע שקילה נפרדת אך יחד עם זאת, משוקללת ומחושבת. ניתן למצוא מכונות קומבינטוריות של עד 16 ראשים, מה שחוסך זמן ועוזר בניהול פסי ייצור מורכבים מאוד בתעשיית המזון והתרופות.
  • מכונה משולבת – זוהי מכונה שכוללת פונקציות נוספות מלבד שקילה, כגון סימון אריזות, הדפסה, גלאי מתכות ולעיתים אף אריזה.

מכונות משקל למפעל – הפרמטרים החשובים ביותר

מעבר להחלטה על סוג מכונת השקילה, ישנם מספר פרמטרים שחשוב לתת עליהם את הדגש:

  • עמידות המכונה – עליה להיות מורכבת מחומרי אל-חלד, במיוחד כאשר מדובר על מפעל בתעשיית המזון שכולל מעבר של חומרי גלם ומוצרים קרים, לחים ורטובים.
  • ראש המדידה – יש לוודאי כי הוא בנפח הרצוי, בהתאמה לקו הייצור ודרישותיו.
  • מהירות השקילה – בהתאם לדרישות קו הייצור, יש להצטייד במכונה שיכולה לעמוד בקצב הנדרש, מה שנקבע על פי ערך שקילות פר דקה.
  • טיפול בחריגים – מכונת משקל איכותית צריכה להיות מסוגלת להפריד מוצרים שמאופיינים בשקילה חריגה אל מחוץ לקו הייצור ועל ידי כך למנוע חריגות בעייתיות בשלבים מאוחרים יותר.
  • קיומו של לוח בקרה חכם – שאינו מקשה על המפעיל או שמאפשר תכנות מוקדם מראש של המכונה בצורה פשוטה.

מכונת משקל איכותית – הכל תלוי בטכנולוגיה

על מנת שמכונות השקילה שתרכשו אכן יספקו את התוצאות המצופות וישדרגו את קו הייצור שלכם, עליכם גם לוודא כי הן פועלות על בסיס בטכנולוגיה מתקדמת שמונעת "מעצורים ותקיעות". למשל, חלק נכבד מהמכונות סובלות ממה שקרוי בשפה המקצועית "Stagged Dumps" או במילים אחרות, פקק תנועה שנוצר עקב שחרור לא מספיק טוב של המוצר או חומר הגלם לאחר השקילה. על כן, חשוב לבחור מראש במכונות אשר ניתן לקבוע בהן אילו כוחות יופעלו על ראש המדידה (רטט, סיבוב, הקפצה ועוד) בהתאם לחומר הנשקל, וזאת על מנת לשחרר אותו בקלות להמשך הזרימה במעלה הייצור והאריזה.

כל עוד תדאגו לרכוש מכונות משקל למפעל שלכם דרך חברה מקצועית ומנוסה, היא תדע לאפיין במדוייק את הצרכים שלכם, תוך התחשבות בכל הפרמטרים הנדרשים, ולהתאים לכם מכונות שישתלבו בצורה מושלמת בקו הייצור ושישדרגו אותו באופן ניכר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh