מעוניינים לעשות הסבה? כדאי לכם לשקול את האופציה הזאת

מעוניינים לעשות הסבה? כדאי לכם לשקול את האופציה הזאת

אחד המאפיינים המובהקים ביותר של שוק העבודה בימינו הוא תזזיתיות מוגברת וקצב שינויים מהיר, והולך וגובר. הטכנולוגיה והעולם כולו משתנים במהירות ועימם גם שוק העבודה מאלץ רבות ורבים מאיתנו להתאים את עצמנו ובמקרים רבים לבצע הסבה מקצועית, ולהתמקצע בתחום עיסוק חדש. עבור כל מי שזה מדבר אליו, וספציפית עבור בעלי תואר אקדמאי, מומלץ ביותר לשקול את האפשרות של הסבה מקצועית להוראה

בין שלל המקצועות ותחומי העיסוק אליהם מבצעים הסבה מקצועית עובדות ועובדים רבים ובטווח גילאים רחב, ניתן למצוא את עולם החינוך וספציפית את מקצוע ההוראה. מהלך זה הוא כמובן טבעי ומתבקש ביותר – אנשים אשר כבר סיימו לימודים אקדמאיים והתמקצעו בתחום עיסוק זה או אחר מחזיקים בידע ובניסיון בתחום זה ויכולים כמובן ללמד אחרים, הן את התחום הספציפי בו הם עוסקים והן תחומים אחרים, שכן תואר אקדמאי מכשיר את בוגריו ללמוד באופן עצמאי, כך שגם אם יבצעו בהמשך הסבה לתחום אחר, יכולתם ללמוד תחום זה ולהתמקצע בו תהיה טובה ויעילה הרבה יותר.

בטרם נסקור כמה מהמסלולים המעניינים שכדאי להכיר בהקשר של הסבת אקדמאים להוראה, חשוב להסביר גם כי עולם הלימודים והחינוך הוא אחד התחומים המבוקשים והאטרקטיביים יותר להיכנס אליהם לא רק מבחינה ערכית ומבחינת הערך המוסף הנלווה לעבודה, אלא גם מבחינת פוטנציאל תעסוקתי. בעוד שוק העבודה משתנה במהירות מסחררת, עולם החינוך רק מתרחב ומתאפיין בביקוש נרחב והולך וגדל לאנשי הוראה. מבחינה זו, מדובר בהימור אטרקטיבי ובטוח יחסית.

תעודת הוראה לגילאים שונים, חינוך מיוחד, אומנות ועוד

כאמור ניתן למצוא מספר רב של מסלולים מגוונים להסבת אקדמאיים להוראה, המועברים במוסדות המתמחים בעולם החינוך דוגמת מכללת אורנים. בין המסלולים השונים ניתן למנות מסלולי הסבה להוראה לפי גילאים שונים – תעודת הוראה לגיל הרך, לבתי ספר יסודיים, בתי ספר על יסודיים וכו'. כמובן שסוג ואופי ההוראה משתנה על פי גיל התלמידים, ותעודות הוראה שונות מתמחות בגילאים וכיתות שונות (או גנים, במקרה של הגיל הרך).

בנוסף, ניתן למצוא מסלולי הסבה להוראה ייחודית מסוגים שונים, דוגמת הוראת אומנות או הוראה בחינוך מיוחד.  בזה האחרון תוכלו למצוא כמה וכמה סוגים שונים כמובן, כמו גם מסלולי המשך והתמחות מקצועית ספציפית יותר לאחר ביצוע ההסבה הראשונית.

בכל מקרה, תהליך ההסבה הוא יחסית מהיר ואפקטיבי עבור אקדמאיים, שכן זהו הרעיון הבסיסי של מסלולי הסבת אקדמאיים – ההנחה היא כי מדובר באנשים בעלי יכולות למידה טובות מהממוצע (שכן סיימו בהצלחה תואר אקדמאי) ובעלי ידע וניסיון בתחום מסוים, כך שביכולתם לבצע הסבה ולקבל תעודת הוראה בצורה מהירה יותר מאשר תלמידים צעירים הנרשמים לראשונה בחייהם למוסד אקדמאי, לתואר ראשון בחינוך.

בקיצור, במידה ואתם מחפשים הסבה מקצועית, מומלץ בחום לשקול ולהתעניין בהסבה לעולם ההוראה. לא תצטערו!

למידע נוסף אודות תכנית הלימודים הכנסו לאתר מכללת אורנים https://www.oranim.ac.il/sites/heb/pages/default.aspx

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh