מעצור חניה לרכב – התנגשויות Out, סדר ובטיחות In

מעצור חניה לרכב – התנגשויות Out, סדר ובטיחות In

חניון טוב לא נמדד רק בגודל שלו, בכמות המכוניות שהוא יכול להכיל או במחיר שהוא גובה לשעת חניה. כשמתכננים חניון צריך לקחת בחשבון שיקולים כמו סדר ובטיחות שהם חשובים לא פחות משאר הקריטריונים. כדי להפוך חניון לבטוח ואיכותי יש להתקין בו אביזרים כגון מראות פנורמיות, שלטים ותמרורים, פסי האטה ומעצור חניה לרכב עליו נרחיב במאמר זה.

תפקידו של מעצור חניה לרכב

מעצור חניה לרכב (המוכר גם בשם 'אבן בלימה') הוא מעיין פס ארוך, בולט ועבה המותקן על הרצפה שבקצה החניה. מטרתו היא שנחנה בצורה נכונה מבלי לפגוע בעצמים סמוכים כגון קיר, שער, צמחיה, צנרת, מדרכה או מכונית חונה אחרת. כמו כן, המעצור מאפשר לנו לנצל את שטח החניה בצורה מיטבית, כלומר הרכב נמצא כולו בתוך החניה. איך זה עובד? כשאנחנו נכנסים עם הרכב שלנו לחניה באיזשהו שלב גלגלי הרכב ייגעו במעצור. אנחנו נרגיש זאת מיד וכך נבין שהגענו לקצה החניה, שאין יותר לאן להתקדם ושעלינו לעצור.

בין המקומות הנפוצים להתקנת מעצור חניה לרכב ניתן למצוא את המקומות הבאים:

חניות הסמוכות למדרכות בהן המעצור ימנע מהרכב לעלות על המדרכה. מעבר למניעת פגיעה אפשרית ברכב כתוצאה מהחיכוך האפשרי במדרכה, המעצור תורם לכך שהמדרכה תישאר פנויה וששום דבר לא יפריע להולכי הרגל העוברים בה.

חניות מול קירות. המעצור מותקן כך שהוא מספיק רחוק מהקיר וניתן לחנות בבטחה מבלי להתנגש בו.

חניונים בהם המכוניות חונות אחת מול השניה. התקנת מעצור בחניות מסוג זה מאפשר לנו לחנות מבלי לפגוע במכונית החונה מולנו.

חניות הסמוכות לנתיב נסיעה. בחניות מסוג זה חשוב לנצל את שטח החניה בצורה המקסימלית ולהיכנס ממש עד לקצה החניה. מה הרציונל? כך הרכב לא יבלוט החוצה אל הנתיב ויפריע למכוניות החולפות בו.

יתרונותיו של המעצור

המעצור מאפשר לנצל את שטח החניה במלואו כך שכלי הרכב לא בולטים אל מחוץ לחניה. מעבר לצמצום הסיכוי לפגיעה על ידי מכוניות חולפות, הדבר תורם גם לסדר ואסתטיקה בחניון.

ההתקנה וההסרה של המעצור פשוטות ביותר ומצריכות כלי עבודה בסיסיים בלבד. כמו כן המעצור אינו דורש תחזוקה מיוחדת.

המעצור מתאים למגוון כלי רכב פרטיים.

לסיכום – כבר לא צריך לחנות בחשש שמא עוד רגע אנחנו מתנגשים במשהו. מעצור חניה לרכב ידריך אותכם לחנות נכון ובבטחה. בין אם מדובר בחניה של בית, עסק או חניון שלם מומלץ בחום לשדרג כל חניה ולהתקין בה את המעצור.

צילום: ארבל שטראוס בע"מ

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh