מצבר לאוטו – הסודות שהמוסכניקים לא רוצים שתדעו

מצבר לאוטו – הסודות שהמוסכניקים לא רוצים שתדעו

מצבר מקולקל לא חייב להיות סוף העולם. כאשר יודעים מה לעשות ופועלים בקור רוח, ניתן להחליף את המצבר המקולקל במהירות. אז בין אם המצבר שלכם התקלקל, או שאתם חוששים שהדבר עתיד לקרות – קראו את המאמר הבא ליתר ביטחון.

מי שמבין במצברים – ומי שלא מבין במצברים

כולנו מכירים את החבר/ה שמבינים במצברים, אליהם מתקשרים בעת צרה. החבר הזה שכדאי ללכת איתו למוסכים, שאי אפשר "לערבב" אותו, ושמכיר את כל סוגי המצברים משום מה. זכרו, אף אחד לא נולד כשהוא מבין במצברים, ולכן כדאי להשקיע את הזמן כדי להבין את הנושא על כל מקרה שלא יהיה.

סוגי מצברים שונים

קיימים בשוק סוגים רבים של מצברים, וולטה, שנפ, בוש, טיטניום והרשימה עוד ארוכה. מעבר לסוגי היצרנים הרבים, המצברים משתנים זה מזה באמפר, ובמאפיינים שונים. חשוב שתדעו מה המצבר שמתאים לרכב שלכם, אם כי אנשי המקצוע ידעו להתאים עבורכם את המצבר בהתאם לצרכים של הרכב.

מצברים במחיר הוגן

איכשהו תמיד כשהמצבר מתקלקל, זה קורה בזמן הכי לא נוח. ברוב המקרים זה השלב שבו מאבדים את הראש, ומוכנים לשלם כל מחיר, רק כדי שהרכב יחזור לעבוד במהרה. הטיפ המנצח לסיטואציות האלה – הוא לשמור על קור רוח, לדחות את הדברים הדחופים ולהיעזר בבני המשפחה, לקחת נשימה עמוקה, ולהיאזר בסבלנות. זה הזמן לברר במספר מקומות, ולחפש אחר ההצעה המשתלמת ביותר. כשמחפשים מצבר לאוטו, כדאי לבחור במצבר האיכותי ביותר, בעלות הנמוכה ביותר, עם האחריות הארוכה והמקיפה ביותר, וכמובן עם יחסי האנוש הנעימים ביותר. בשביל למצוא את הנוסחה המנצחת הזו, יש לערוך סקר שוק מקיף, דבר שאי אפשר לעשות כשנכנסים ללחץ.

איך לדעת היכן להחליף את המצבר?

ניתן להיעזר בהמלצות של חברים ודירוגים באינטרנט, מה שיכול לכוון אתכם לבעל מקצוע המומלץ ביותר. כאשר איש המקצוע מציע מספר אופציות, או לחילופין מסביר את הדברים בשפה פשוטה, הדבר נותן תחושה טובה שאנחנו בידיים טובות. בעל המקצוע נדרש להתאים את סוג המצבר בהתאם לסוג הרכב ולאופן השימוש בו. כך למשל רכב שנעשה בו שימוש לעיתים רחוקות, יוכל להסתפק במצבר פשוט יחסית, בעוד הרכב הראשי של המשפחה זקוק למצבר הטוב ביותר.  במידה והחלפתם מצבר בעבר והייתם מרוצים מהשירות שקיבלתם, כדאי לשמור את מספר הטלפון של החברה בה נעזרתם.

אל תתנו לכל אחד להחליף לכם מצבר

אל תשכחו, שמצבר הוא זה שאחראי על החשמל ברכב, ולכן חשוב לשים לב שרק אנשי מקצוע מחליפים את המצבר. בסופו של דבר מדובר בבטיחות שלכם ושל בני המשפחה שלכם – אל תתביישו לדרוש תעודה או רישיון המעידים על כך שאותו בעל מקצוע מורשה להחליף את המצבר. גם אם תהליך החלפת המצבר יתארך במקצת, אל תקלו ראש בסוגיית הבטיחות.

החלפת מצברים עד הבית

במקומות רבים בארץ קיימים שירותים של החלפת מצברים עד הבית, או עד הלקוח – תלוי היכן נתקעתם עם הרכב. השירות פועל באזורים מסוימים, ובשעות מסוימות, כדאי לברר האם יהיה משתלם להיעזר בשירות במקום להגיע עם הרכב למוסך, מה שיכול לפתור את הסיפור עם קצת פחות כאב ראש.

צילום: depositphotos

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh