מציאת עבודה בגיל מבוגר – האתגרים וההצלחות

מציאת עבודה בגיל מבוגר – האתגרים וההצלחות

איך משתלבים בעבודה בגיל מבוגר ומצליחים להתפרנס בכבוד

היכולת להשתלב במשרה חדשה בגילאים מבוגרים שנחשבים ל"אמצע החיים", הייתה בעבר הלא רחוק גרועה ביותר. המצב בימינו השתנה עד מאוד, בעיקר בגלל מודעות הולכת וגוברת לכישורים וליתרונות הייחודיים של מבוגרים, כאשר הם ממלאים תפקידים "של צעירים", משמע משרות זוטרות יחסית. ההבנה של מנהלים כיום היא שבגיל מבוגר העובד הוא כבר מנוסה יותר, מונע פחות על ידי אגו ויותר על ידי צרכי פרנסה ובכלל – נמצא כי עובדים מקבוצת גיל זו, יעניקו תשומת לב יתרה למילוי המשימות המוטלות עליהם בהשקעה רבה ויפעלו בכדי להשביע את רצון מנהליהם.

מדוע חיפוש עבודה בגיל מבוגר עלול להוביל לפגיעה בזכויות?

למרות ההנחה שכאשר אנשים שנחשבים למבוגרים ייכנסו למשרה חדשה, הם יעשו זאת בדרך כלל על הצד הטוב ביותר – עדיין קיימת המשוכה של מציאת העבודה עצמה. לעיתים הנואשות למצוא מקור פרנסה באשר הוא, עלול לגרום לחלק מהם לוותר על זכויות העובד הבסיסיות ביותר שלהם, למשל קבלת שכר מינימום או עבודה בהיקף סביר. כאשר אדם מובטל שמעוניין לצאת ממעגל האבטלה ופועל למציאת עבודה במשך תקופה ארוכה ללא הצלחה, הוא עלול להסכים לתנאים בלתי הגיוניים ולעיתים אף לא חוקיים, רק בכדי שיקבלו אותו לתפקיד מסוים ויאפשרו לו להתפרנס. ערנות מצד עובדים, אשר חשים שמנצלים אותם או שהדרישות הולכות ונעשות בלתי נסבלות גם במהלך תקופת ההעסקה, עשויה להפסיק את מגמת הוויתור הזו ולגרום גם למנהלים להבין – שאפליה על רקע של גיל, או ניצול קבוצת עובדים מסוימת בשל גילה, הם דברים שפשוט אסור לעשות.

מהן הזכויות של עובדים בגילאים מבוגרים?

ככל עובד מן השורה, גם מי שמשתלב במשרה חדשה בגיל מבוגר יחסית, זכאי לזכויות מינימליות על פי החוק ותנאי עבודה נאותים. שכר המינימום במשק מתעדכן בכל שנה והוא כמובן רלוונטי לבני כל הגילאים ללא שום הבדל. יתרה מכך – ייתכן שבמסגרת העבודה במשרה מסוימת, יהיה זכאי העובד המבוגר להטבות או בונוסים מיוחדים, בעקבות הכשרות או ניסיון שיש לו מעבודה בעבר – מדובר בעיקר במשרות ציבוריות, אשר יש להן "דרגות" או השתלמויות שיכולות לבוא לידי ביטוי בתלוש המשכורת במקרים מסוימים. גם עובדים עצמאיים שמתחילים קריירה שנייה כעצמאים בגיל מבוגר, מוטב שיהיו בקיאים בדיני עבודה, בעיקר באשר לזכויותיהם של עובדים עצמאיים ובייחוד קרן פנסיה.

כיצד ניתן למצוא עבודה בגיל חמישים ומעלה?

אם אינכם מעוניינים לפתוח עסק משלכם, אלא מקווים להיכנס לשוק התעסוקה מחדש כשכירים אך כבר חציתם את הגיל שנחשב ל"מקובל" יותר לעשות זאת, כדאי שממש "תעבדו בלחפש עבודה". השקיעו מאמצים רבים בשליחת קורות חיים למשרות רלוונטיות, אותן תוכלו למצוא באתרי אינטרנט רבים המוקדשים לנושא. ערנות ומוטיבציה הן שתיים מהתכונות החשובות ביותר, לכל אדם המחפש עבודה ובמיוחד עבור מי שהעניין הזה עלול להיות קצת יותר מאתגר עבורו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh