מקדמים התחדשות עירונית: קורס גישור ייעודי

מקדמים התחדשות עירונית: קורס גישור ייעודי

קורס הגישור הראשון בארץ בנושא התחדשות עירונית הגיע לסיומו בחודש האחרון. הקורס הוא יוזמה משותפת של מנהלת ההתחדשות העירונית בקריית משה ומרכז הגישור והדיאלוג העירוני. הקורס נועד לתת לתושבי השכונה כלים מתאימים לניהול סכסוכים ומשא ומתן ולסייע להם להגיע להסכמות על מנת שיוכלו לקדם את ההתחדשות העירונית בשכונה.

ראש העיר רחמים מלול: "אני בטוח כי השפה הגישורית, התקשורת והמיומנויות שרכשתם יסייעו בקידום פרויקט ההתחדשות העירונית בקריית משה, וכן לתהליך ולשינוי הדרסטי שהשכונה צפויה לעבור בשנים הקרובות".

מנהלת ההתחדשות העירונית בקריית משה ממשיכה להעניק לתושבי השכונה כלים שיעזרו להם להגיע להסכמות משותפות ויובילו לקידום ההתחדשות העירונית בשכונה. במסגרת קורס הגישור אותו הוביל מרכז הגישור העירוני, קיבל כל אחד מהמשתתפים כלים לניהול סכסוכים ומשא ומתן באמצעות שיח ודיאלוג אישי וקהילתי. כלי הגישור שרכשו תושבי השכונה בקורס ישפרו את יכולות התקשורת בניהם ויסייעו להם להגיע להסכמות בנושאים מהותיים הקשורים להתחדשות העירונית ועתידה של שכונת קריית משה.

בחודש האחרון הקורס הגיע לסיומו והמשתתפים הוזמנו לטקס הענקת תעודות סיום קורס. ראש העיר, רחמים מלול המוביל את ההתחדשות העירונית בקריית משה ותומך בתחום הגישור בעיר לא החמיץ את הטקס והשתתף בו באמצעות הזום. ראש העיר בירך את בוגרי הקורס ועודד אותם להשתמש בכלים שרכשו בקורס כדי לקדם את פרויקט ההתחדשות בשכונה, " אני בטוח כי השפה הגישורית, התקשורת והמיומנויות שרכשתם יסייעו בקידום פרויקט ההתחדשות העירונית בקריית משה, וכן לתהליך ולשינוי הדרסטי שהשכונה צפויה לעבור בשנים הקרובות".

תושבות השכונה ובוגרות הקורס קרן אסרף וליאת צרפתי שיתפו "הקורס נתן לנו כלים של הקשבה, התמדה, העשרה ויכולת להסתכל על האחר. היום יש לנו את היכולת להתמודד עם בעיות חברתיות בנושא שכנות וחברים וקיבלנו גם ידע בתהליכי ההתחדשות העירונית. אנו ממליצה לתושבי השכונה להצטרף לקורס הגישור האורך 60 שעות ושווה כל דקה".

הקורס הינו בהיקף של 60 שעות והוא מועבר ע"י מגשרים מקצועיים מ"קבוצת גבים". לאור הצלחת הקורס הראשון, נקבע מועד לפתיחת הקורס השני ב-18.10.20, כשבוע לאחר חגי תשרי. תושבי קריית משה מוזמנים להירשם לקורס ולרכוש כלים ומיומנויות גישור, למידע נוסף והרשמה ניתן לפנות למנהלת ההתחדשות העירונית בקריית משה בטל': 08-957-1881/2 או למרכז הגישור והדיאלוג העירוני 08-935-2419.

גיא צור, חבר המועצה מחזיק תיק התחדשות עירונית: "קורס גישור ההתחדשות העירונית שזה עתה הסתיים הוא צעד אחד כחלק ממכלול כלים בהם פועלת המינהלת לקידום השכונה ולקידום ההתחדשות העירונית בה. טקס סיום הקורס היה מרגש ומשמח מאוד, בוגריו זכו לכלים חשובים ולהעצמה אישית. אני מזמין את התושבים המעוניינים להירשם למחזור השני להצטרף לקורס השני ולקחת חלק בהצלחה ובשינוי למען קידומה ופיתוחה של השכונה".

אביבה חלבי, מנהלת מרכז הגישור והדיאלוג העירוני: "מרכז הגישור והדיאלוג העירוני גאה ושמח לברך את הבוגרים של קורס הגישור הראשון בארץ של נציגויות התחדשות עירונית. זהו קורס הנותן כלים לתושבים חברי נציגויות הבניינים בהליך התחדשות עירונית. חברי הנציגויות הופכים למגשרים בוני הסכמות במתחמים שלהם וזה מאפשר קידום חשוב, יעיל ומיטבי של השיח בתוך תהליך ההתחדשות העירונית. אני מודה לראש העיר על התמיכה ולשותפים שלנו לד"ר אור גולדפרב ראש מינהלת ההתחדשות העירונית, לנאוה רידי ממשרד השיכון לאיילת עגיב ממרכז הגישור והדיאלוג".

ד"ר אור גולדפרב, ראש מנהלת ההתחדשות עירונית קריית משה: המנהלת מייחסת חשיבות רבה למתן כלים לבניית הסכמות ופתרון קונפליקטים לתושבי השכונה. הכלים שרכשו בקורס יסייעו להם ברמה האישית וברמה המקצועית בקידום תהליכי ההתחדשות העירונית המורכבים. בהמשך תפעל המינהלת יחד עם מרכז הגישור על הקמת שלוחה של מרכז גישור העירוני בשכונה שבו יפעלו גם בוגרי הקורס שיוכשרו לפעילות גישור. המינהלת מודה לכל השותפים שלנו: מרכז הגישור, משרד השיכון ותושבי שכונת קריית משה היקרים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh