מקומות שחייבים להכיר בצפון

מקומות שחייבים להכיר בצפון

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים בוחרים לצאת לנופש וחופשות בצפון הארץ. לא רק שהמחירים של מקומות הלינה הרבה יותר אטרקטיביים, יש גם מגוון פעילויות, נופים ומסלולים עוצרי נשימה, שניתן למצוא רק בצפון. אז בין אם אתם מחפשים מקומות מעניינים להגיע אליהם עם המשפחה או עם בן / בת הזוג,  הנה כמה נקודות בצפון היפה שלנו שלא תרצו לפספס.

מפל הבניאס

מפל הבניאס מגיע במקור משלג שנמס מהר החרמון, המים עוברים בכל נחל הבניאס, עד שהם מגיעים לקצה שלו ונשפכים ממפל בגובה 10 מטר. זה נכון שיש המון נחלים שמקור המים שלהם מגיע מכיוון הר החרמון, אך הבניאס ידוע בתור הנחל היפה מכולם ובמיוחד בגלל המפל המרשים בסיומו. ההגעה למפל היא דרך הליכה ב"שביל התלוי" , שמורכב מגשרי עץ לאורך כל המסלול. המסלול מתאים למשפחות וילדים ואינו מעגלי. מה שאומר שיש לתאם הגעה של רכב לצד השני של המסלול, על מנת לא לעשות אותו פעמיים כדי לחזור לנקודת ההתחלה.

נחל אל על

נחל אל על נמצא בשמורת טבע שנפרסת על 3000 דונם, בדרום רמת הגולן. מסלול הנחל מתאים לכל בני המשפחה ונמשך כ-2 ק"מ בלבד, עד להגעה אל המפל הלבן, שמהווה את האטרקציה המרכזית במקום. המפל הלבן מהפנט ביופיו, כאשר מדובר במפל גבוה במיוחד בגובה של 14 מטר, ובתחתיתו קיימת בריכה. אם הגעתם עם המשפחה אל האזור תיקחו אתכם בגדי רחצה, מהסיבה שמבקרים באתר נוטים להנות מהרחצה בבריכת המפל ולא תרצו לפספס את החוויה הזאת.

מערת קשת

מערת קשת היא אחד האתרים היותר פוטוגניים בארץ, ונמשכים אליה המון מטיילים וצלמים מכל רחבי הארץ והעולם, כדי לתפוס את התמונות הייחודיות שהיא מספקת. מדובר בגשר אבן שנמתח מצוק אחד למשנהו, ותחתיו יש חור שנגלה לכל הנוף היפיפה של הגליל המערבי. אם אתם חובבי צילום, בטח תרצו להגיע לשם בשעות הזריחה ולנסות לתפוס תמונה של האתר ללא מבקרים עליו. בנוסף המקום מושך אליו המון חובבי ספורט אקסטרים שמבצעים סנפלינג מהנקודה הזו באתר. ההגעה אל המקום היא דרך מסלול בדרגת קושי קלה שמתאים לכל המשפחה, באורך 2 ק"מ בלבד. המסלול הוא מסלול מעגלי ואין צורך לתכנן איסוף מהצד השני שלו.

נקרות ראש הנקרה

נקרות ראש הנקרה הוא אתר שמתאפיין בצבעים החזקים של הכחול והטורקיז שנשקפים ממנו. מדובר במערה שדרכה מתגלים נקרות מים שמובילות אל הים. השילוב של האבן והמים יוצר גוונים ייחודיים של כחול, שמושכים אליו המון תיירים, במיוחד בשעות הטובות כמו שקיעה. עוד סיבה לבקר במקום הזה, היא דרך ההגעה אליו שמתבצעת באמצעות מסלול הרכבל הקצר, שנחשב לרכבל בזווית החדה ביותר בעולם. אם אתם רוצים להתרשם מנופים שנגלים אליכם ומזכירים נופים טרופיים במדינות ברחבי העולם, האתר הזה לגמרי עבורכם.

הגנים הבהאיים

הגנים הבהאיים הם אתר מורשת עולמי ונכללים כחלק ממרכז הבהאי העולמי. הבהאי היא בעצם דת מסוימת שמקורה בכלל מגיע מאיראן. הגנים הבהאיים בנויים בצורה של מדרגות תלולות במרכז חיפה ובמרכזם ממוקם מקדש הבהאי. ניתן לבקר בגנים הבהאיים בשלושה חלקים, חלק עליון, חלק מרכזי וחלק תחתון, כאשר בכל אחד מן החלקים מותר ללכת רק באסורים המותרים ואסור לגעת בשום דבר. האפיון המרכזי של הגנים הללו הוא השלמות שנגלית מהם, כאשר צד ימין שווה לחלוטין לצד שמאל והכל מתוכנן ומטופח בקפידה. בתחתית הגנים הבהאיים נמצאת המושבה הגרמנית, בה תוכלו לסעוד עם המשפחה, להתרשם מהמבנים העתיקים ולטייל בכיף.

המאמר נכתב באדיבות פינה בלב – צימר יוקרתי בראש פינה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh