מראות לאמבטיה – עיצוב חדר רחצה מנצח

מראות לאמבטיה – עיצוב חדר רחצה מנצח

חדרי רחצה אלה חדרים שנמצאים בהם יחסית הרבה במהלך היום לשימוש בשירותים, מקלחת, איפור, צחצוח שיניים, שטיפת ידיים וכו'. הקושי בעיצוב חדר כזה נוצר בגלל הצורך לשלב בו כמה שיותר דברים בחדר קטן כל כך, בדרך כלל זה החדר הקטן ביותר בבית. כדי להתמודד עם המרחב ובכל זאת להרגיש בנוח ולא קלאוסטרופוביים, ישנן שיטות עיצוב ייחודיות ואלמנטים שונים שניתן לשלב בחדר הרחצה כמו מראות לאמבטיה, מרווח באזור האסלה, מקלחון שקוף ותאורת אווירה.

ריצוף חיפוי ואינסטלציה

בגלל שחדר הרחצה בבית הוא חדר רטוב שבוא משתמשים במון במים, נוצרים בו עדים, מים מתפזרים על הרצפה ועל הקירות יש צורך בריצוף וחיפוי מיוחד כדי להתמודד עם כל אלו. מהסיבה הזאת למשל, בריצוף בחדרי אמבטיה הוא שונה מהריצוף בשאר הבית מכיוון שיש תקן חספוס שהוא צריך לעמוד בו כדי למנוע החלקה. על הקירות יש צורך לחפות באריחים או בצבע מיוחד מפני שהרטיבות מחלישה אותם וגורמת להיווצרות עובש. כמו כן, האינסטלציה בחדר רחצה גם היא מסובכת לתכנון מפני שיש צורך לחשב הכל פעם אחת ולתמיד. ישנם תכנונים שקשה לחזות מראש כמו לדוגמה איפה למקם את ראש המקלחת כדי שניתן יהיה להדליק את המים ולחכות בצד עד שיתחממו וכך שדלתות המקלחון לא יתנגשו בו, איך למקם את הכיור על שידה מבלי לפגוע בנוחות לצחצח שיניים מעליה וכו'.

 תכנון מראות לאמבטיה ותאורה

בגלל שחלל חדר האמבטיה בדרך כלל קטן ועמוס מאוד, כדי לעצב אותו בצורה טובה כך שיהיה נעים לשהות בו ולהרגיש בנוח להיכנס אליו מספר פעמים ביום, רצוי לגרום לחלל להיראות גדול יותר. את ה נעשה באמצעות מראות לאמבטיה ותאורת אווירה. אם נמקם אותם בורה הנכונה אז מראות לאמבטיה יחד עם תאורת אווירה יכולים להדגיש מקומות מסוימים בחדר ולהסתיר מקומות אחרים וכך לגרום לחלל אחד קטן לפוך למעין חדר בעל מספר אזורים שונים.

נגרות בחדר רחצה

ארון מקלחת זה אחד הארונות השימושיים ביותר בבית ולכן מומלץ להשקיע באיכות שלו ובעיצוב שלו. נהוג להשתמש בו מתחת לכיור כדי להסתיר את הסיפון. מעבר לכך הוא יכול להיות שימושי במיוחד אם יש עבורו מקום גם למשטח שיש שעליו ניתן יהיה להניח סבון וכלי למברשות שיניים למשל. עיצוב של ארון מקלחת איכותי מצריך שימוש בחומרים העמידים למים ויכולת להסתיר את הסיפון ובמקביל עדיין להישאר שימושי והשאיר מספיק מקום לאחסון. בנוסף לכך יש צרך להוסיף מראה עומדת עליו ולצידו כדי שניתן יהיה גם לצפות בכל הגוף לפני/אחרי מקלחת ולצורך יצירת אשליה של חדר גדול יותר.

 סגנון עיצוב חדר אמבט

בסופו של דבר כל אחד מעוניין בחדר רחצה ייחודי ויוקרתי מזמין שכיף לשהות בו. מעצבי פנים משתמשים הרבה פעמים גם באומנות הפאנג שווי כדי לעצב חדר רחצה מוצלח. עיצוב חדר רחצה צריך להיות גם תורם לשאר עיצוב הבית אך לא במדויק. אם למשל הבית מעוצב בסגנון כפרי עם ריהוט מעצי במבוק, בחדר הרחצה ניתן גם להשתמש בעיצוב כפרי אך כדי לשמור על הריהוט מפני נזקי המים והלחות ניתן להשתמש בריהוט מסוג אחר אך עדיין לשמור על הצביון הכפרי. תוכלו למצוא מגוון אביזרים כמו מראות לאמבטיה, ריהוט, תאורה דיספנסרים ועוד באתר מג'יק מומנט.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh