מרוץ לזכר ששת החללים בהתאם למצב

מרוץ לזכר ששת החללים בהתאם למצב

ברחובות התקיים מרוץ השישה ה-11 לזכר ששת החללים – במתכונת מיוחדת בהתאם למצב

הבוקר, יום שני 27.4, שישה רצים בדיוק השתתפו במרוץ, ביניהם אחיו של סמ"ר גיל שרעבי ז"ל, בן רחובות שנהרג באסון המסוקים.

בכל שנה בסמוך ליום הזיכרון עיריית רחובות מקיימת באמצעות החברה העירונית את מרוץ השישה. כידוע, בעקבות מגפת הקורונה, נדחה המרוץ המסורתי, מהתאריך המקורי בו אמור היה להתקיים, ב-24 באפריל.

בעיריית רחובות ובחברה העירונית רחובות רואים חשיבות גדולה בהנצחת זכרם של הנופלים ובהוקרתם, ולמרות שלא ניתן לקיים את המרוץ במתכונתו המסורתית ובהשתתפות אלפי רצים כבכל שנה, בחרו לקיים את המרוץ במתכונת ייחודית וסימבולית שכללה שישה רצים בלבד, וזאת כדי להנציח את זכר הנופלים מאסון המסוקים ויחד איתם, כמובן, את כל הנופלים בני העיר רחובות.

המרוץ במתכונת מצומצמת זו התקיים הבוקר, יום שני, ה-27.4, בשעה 8:00, בהשתתפות עדיאל שרעבי, אחיו של גיל שרעבי ז"ל, הנופל יליד רחובות מבין ששת לוחמי פלחי"ק גולני שנהרגו באסון, איציק עובדיה, מנכ"ל החברה העירונית, דקל שלם, מיוזמי מרוץ השישה ויוצא פלחי"ק גולני, נילי אברמסקי, אלופת ישראל לשעבר בריצות ארוכות, שחר הבר, מאמן קבוצת הבוגרים של עירוני רחובות בכדוריד, וקובי חסון, קפטן מכבי רחובות בכדורסל. המרוץ התקיים בשטחים הירוקים שבמזרח העיר, במסלול מעגלי בן ששה קילומטרים.

'מרוץ השישה', נערך זו השנה האחת עשרה, לזכרם של ששת חיילי פלחי"ק גולני, שנהרגו באסון המסוקים בשאר ישוב, ב-4.2.1997; סגן אלון בביאן ז"ל, סמ"ר איתמר שי ז"ל, סמ"ר גיל שרעבי ז"ל, סמל אבישי גדרון ז"ל, סמל יהונתן עמדי ז"ל, רב"ט שלמה פיזואתי ז"ל. ששת הלוחמים נהרגו בדרכם לביצוע פעילות מבצעית במוצב הבופור.

לדברי רועי שרעבי, מחזיק תיק הספורט: "מידי שנה, אלפים משתתפים במרוץ השישה תוך רצון להנציח את זכרם של ששת הנופלים מבין 73 החללים שנפלו באותו אסון נורא. גם השנה, הוחלט לבצע את המרוץ בהתאם להנחיות משרד הבריאות ושישה רצים השתתפו ושימרו את מסורת המרוץ שהחלה לפני 11 שנה".

לדברי עדיאל שרעבי, אחיו של גיל שרעבי ז"ל: "הפרויקט התחיל כאירוע קטן ואינטימי בשנת 2008 ובשנים האחרונות העירייה לקחה חסותה והפכה את המירוץ לפרויקט ממלכתי והמסר מחלחל גם בקרב הנוער של רחובות, זה מחמם את הלב. לא חשבנו שהשנה המירוץ ייצא לפועל, זה היה מרגש לראות כיצד העירייה דחפה לעשות בכל מקרה באופן סימבולי, אלה ימים לא קלים ופרויקטים כאלה נותנים לנו כוח להמשיך".

המרוץ שהתקיים הבוקר, הוא הראשון מבין אירועי הזיכרון העירוניים שיתקיימו כולם בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

טקס הזיכרון העירוני אשר מתקיים מדי שנה ברחבת יד לבנים בגן המגינים בעיר, הוקלט השנה מראש וצולם באולם ההנצחה של בית יד לבנים. התושבים מוזמנים לצפות בטקס שיועבר בעמוד הפייסבוק של עיריית רחובות והחברה העירונית בשעה 20:01, בתום הצפירה, ובערוץ המקומי (אפיק 98 בהוט וביס) בשעה 21:00.

בערב יום הזיכרון, באנדרטאות ברחבי העיר, בהן נהגו להתקיים מדי שנה טקסי זיכרון שכונתיים, יונחו זרי אבל באמצעות נציגי השכונות.

בעמוד הפייסבוק של עיריית רחובות יוצגו היום כל הנופלים במערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בני רחובות מקום המדינה ועד היום, כפי שהיו מוצגים בטקס העירוני.

כמו כן, בעמוד הפייסבוק של החברה העירונית, עלו במהלך השבוע האחרון סרטי הנצחה שהופקו במסגרת הפרויקט "זכרון מצולם" של ארגון יד לבנים בשיתוף עיריית רחובות והמרכז לתקשורת רחובות. במהלך יום הזיכרון יעלו סרטים נוספים, כשאת לוח השידורים המלא ניתן למצוא באתר החברה העירונית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh