משדרגים את הקפה הביתי – האם כדאי לרכוש מכונת קפה טוחנת?

משדרגים את הקפה הביתי – האם כדאי לרכוש מכונת קפה טוחנת?

ישראלים ידועים בעולם כחובבי קפה מושבעים, ואכן רובנו איננו מסכימים להתפשר על איכות כוס הקפה שאנחנו שותים בבוקר. תרבות קפה מפותחת זו הביאה בשנים האחרונות רבים בארץ לרכוש מכונות קפה ביתיות ולשדרג משמעותית את רמת איכות הקפה הנצרך בבית (ובמשרד). כך, אספרסו הפך להיות הסטנדרט החדש באינספור בתים ומקומות עבודה בארץ, וניתן למצוא בארץ מגוון רחב ביותר של מכונות קפה ביתיות שכאלו. עבור כל מי שמתעניין בשדרוג מערך הקפה הביתי ורכישת מכונה, כדאי לשקול את השאלה – האם (ומדוע) כדאי ספציפית לרכוש מכונת קפה טוחנת?

מכונת קפה טוחנת – במה בדיוק מדובר?

למה בדיוק הכוונה ב"מכונת קפה טוחנת"? ובכן, הרעיון הוא פשוט – מכונת קפה ביתית היא למעשה מכונת אספרסו קומפקטית, אשר במסגרת פעולתה עושה שימוש בקפה טחון, בדיוק כפי שאנחנו רגילים לראות את הבריסטה בבית הקפה כאשר הוא ממלא את ידית המכונה.

מידת הטחינה של פולי הקפה היא שקובעת איזה סוג של קפה נוכל להכין – פולי קפה הנטחנים ברמת הטחינה הדקה ביותר הופכים למה שאנחנו מכירים כ"קפה שחור" (לכן ניתן להכינו באמצעות שפיכה של מים רותחים על גבי אבקת הקפה וערבוב – בגלל רמת הטחינה הדקה כל כך, ה"בוץ" שוקע למטה וניתן לשתות את הקפה). רמות שונות של טחינה פחות דקה נותנות לנו את מה שאנו מכירים כ"קפה אספרסו", המשמש להכנת קפה משובח בבתי קפה ובמכונות קפה ביתיות גם יחד.

מכונת קפה טוחנת היא מכונת אספרסו ביתית אשר מלבד למנגנון המזרים מים רותחים דרך הקפה כוללת גם חלק נוסף של מטחנה, בה ניתן לטחון את פולי הקפה הטריים. כלומר, מכונות אלו עושות הכל, החל מטחינת פולי הקפה המקוריים ועד לקבלת כוס הקפה המהבילה והמשובחת.

בהם היתרונות של מכונת קפה טוחנת?

קיימים מספר יתרונות אשר הופכים את מכונת הקפה הטוחנת לידידתם הטובה ביותר של חובבי קפה מושבעים. בעיקר, מדובר ברמת הטריות של הקפה – ככל שפולי הקפה השלמים נטחנים במועד הסמוך יותר להכנת כוס הקפה, כך המשקה ייצא טעים, טרי ומשובח יותר. כאשר אנו קונים הביתה פולי קפה, במקום אריזה עם קפה שכבר טחון לאבקה (או קפסולה המכילה את אבקת הקפה הטחון), אנו משמרים את הטריות והארומה של פולים אלו וזוכים ליהנות מהם יותר בכוס הקפה הטרייה שלנו. במילים אחרות – מכונת קפה טוחנת מאפשרת קבלת קפה ביתי טרי יותר,ולכן משובח וטעים יותר.

לעומת זאת, מכונת קפה טוחנת עלולה להיות במקרים רבים יקרה קצת יותר מאשר מכונות קפה ביתיות פשוטות יותר, כאלו שאינן כוללות מטחנה.

האם זה שווה את זה? בגדול – כן. במיוחד אם אתם חובבי קפה ורמת הטריות שלו חשובה לכם. על פי רוב לא מדובר בתוספת גדולה במיוחד למחיר המכונה, כך שעבור מי שמעוניין לשתות את הקפה המשובח והאיכותי ביותר בביתו, מכונת קפה טוחנת מומלצת ביותר…

להזמנה אונליין של מכונות קפה ומוצרים איכותיים נוספים בתחום הקפה הכנסו לאתר ורו קפה בכתובת https://www.vero-cafe.co.il/

 צילום: פוטוליה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh