מתי הזמן להחליף מצבר ברכב?

מתי הזמן להחליף מצבר ברכב?

לכל מצבר יש סימנים מקדימים או מצבים שבהם ברור שיש בו בעיה ויש להתייחס אליה לפני שהוא ישבוק חיים לגמרי. נוסף על כך, יש מצבים שבהם אתם יכולים לשפר את איכות הפעילות שלו ואת אורך חייו אם רק תהיו ערים לכך ותנקטו כמה פעולות. כשאין ברירה והמצבר מת לגמרי ברור שכבר אי אפשר לנסות להטעין אותו להחיות אותו משום שאי אפשר לתקן מצבר אלא רק להחליף. עם זאת, חשוב לדעת שכאשר מצבר מתרוקן עדיין אפשר לנסות להטעין אותו אם עושים זאת נכון. למצבר יש אורך חיים של שלוש שנים בערך ולכן רצוי בכלל להחליף באופן קבוע מבלי לחכות לבעיות שונות, על פי תאריך התפוגה שכתוב על המצבר. אם שכחתם להחליף בזמן, שימו לב לשאר הסימנים המקדימים.

מתי צריך להחליף מצבר ברכב?

ההחלפה צריכה להיעשות כאשר יש סימנים לכך שהמצבר, שהוא הבטרייה שמספקת אנרגיה לכל התפקודים החשובים ברכב שלכם, פשוט מגמגם ולא עושה את העבודה. אם אתם אנשים טכניים ורוצים לנסות לבדוק אם יש בעיה באלטרנטור או להטעין אותו בכל זאת כי פשוט שכחתם אורות דולקים, אתם יכולים לנסות להתניע בעזרת כבלים אבל ברוב המקרים הגמגום וההיתקעות בהתנעה הם סימנים מובהקים לכך שכבר אין ברירה וחייבים להחליף. רצוי לעשות את זה כמה שיורת מוקדם כדי לא להיתקע בדרך. כדי לוודא שזאת לא בעיית מצבר בדקו גם את האלטרנטור כי אולי משהו בחיבורים שם לא עובד, הווסת אולי לא מעביר את הזרם נכון לשאר הפונקציות שזקוקות לו.

מה עושים כדי לנסות להטעין מצבר ולהחזיר אותו לחיים?

הדרך המוכרת ביותר היא הזרמת זרם חשמלי על ידי כבלים שמחברים אותו למצבר של רכב אחר. אם שכחתם אורות דלוקים כשהמנוע לא עובד זה טבעי שזה ירוקן את המצבר. המצבר מתמלא מחדש ככל שהמנוע עובד והאלטרנטור נכנס לפעולה. רק אם לא הצלחתם להתניע את המנוע גם לאחר שהטענתם את המצבר זה אומר שאין מה לעשות.

האופציות להחלפת מצבר לרכב

יש כמה אפשרויות להחלפת מצבר וההבדל הוא במחיר ובנוחות. הדרך היקרה ביותר והכי פחות נוחה היא לעשות את כל הדרך למוסך או למצוא חנות חלפים לרכב שנראית לכם אמינה, ושם לקנות מצבר מההיצע שלהם. במוסך גם יציעו לכם להחליף אותו בעבודה שלהם וגם על זה משלמים. דרך נוספת היא פשוט להיתקע בדרך ולחכות שיגיעו שירותי הגרירה והתיקון והם יחליפו לכם את המצבר. הבעייתיות של זה ברורה, מלבד הזמן הרב שייקח לכם עד שתוכלו לחזור לפעילות ותחכו על הדרך. הדרך הנוחה והמהירה ביותר היא לעשות את הדבר הנכון בזמן, להזמין שירות עד הבית של החלפת מצבר. שירות של החלפת מצבר לרכב עד הבית מוצע על ידי חברות שונות ויש לוודא שנותני השירות מחזיקים במצבר שמתאים לרכב שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh