מתקן חניה רובוטי אוטומטי – העתיד כבר כאן

מתקן חניה רובוטי אוטומטי – העתיד כבר כאן

בעיר הגדולה יש כמה דברים יקרים במיוחד. שניים מהם, שמשפיעים בהחלט זה על זה, זה נדל"ן וחניה. עלות הנדל"ן בישראל היא מהגבוהות בעולם, והמחירים מתחרים אפילו בניו יורק. ככה גם עלות החנייה, שכן כל רכב ורכב תופסים שטח נדל"ני, וכך גם החניונים עצמם. מתקן חניה רובוטי הוא ללא ספק הצעד הבא, ולרבים מאיתנו כבר צעד שנעשה, כדי לשפר בכמה וכמה אספקטים את איכות החיים.

מה לעשות, והרכב הוא חלק מהחיים שלנו. זה הוצאות על דלק, על ביטוח, הוצאות על תיקונים, טסטים וכו', וכמובן, הוצאות על חניה. כל אחד מהדברים הנ"ל לוקח לא רק כסף, אלא עוד משאב חשוב – זמן, ולעיתים גם די הרבה סבלנות. המתקנים האוטומטיים, כמו כל עולם האוטומציה, עובדים בשבילנו וחוסכים לנו הרבה מאוד.

חלק מהיתרונות של מתקן חניה רובוטי

מתקן חניה רובוטי מאפשר:

  • מינוף מקסימלי של שטח החניון – כאשר המערכת מזיזה את הרכב בצורה מכנית ומדויקת, אין כל צורך בשטחי תמרון לסיבובים, רוורס, סיבובי פרסה וכיו"ב. כל השטח הזה, שמהווה חלק מהעיצוב האדריכלי של כל חניון שאינו אוטומטי, נחסך, ונהפך לעוד שטח חניה.
  • החיסכון הכלכלי בהקמה כולל חיסכון בפרטים כמו מעלית, בה אין יותר כל צורך, והיא דבר יקר להקמה ותחזוק, כמו גם בצורך בתאורה שיורד פלאים, ובכלל כל צריכת החשמל (מיזוג, אוורור וכיו"ב)
  • ביטחון של הרכב – בשתי רמות שונות. הראשונה היא ביטול מוחלט של כל התאונות הקטנות, שריטות וכיו"ב אשר לרוב מתרחשות בניסיון להיכנס ולצאת מחניונים צפופים. ברמה השניה מדובר בביטחון מפני גנבות וונדליזם, שכן החניון סגור לגמרי, כי אין צורך לגשת לרכב אלא להפקידו בכניסה ולקבלו ביציאה.
  • ביטחון בחיי אדם – המערכת מבטלת את הצורך לנהוג בתוך החניון, ולהסתובב בו ברגל, מה שאומר שאין יותר תאונות בחניון. בנוסף הרכב נחנה אוטומטית, כאשר הוא כבוי, כך שאין כל נשימה של גזים רעילים כפי שיש בחניונים המסורתיים, בטח שבחניונים הסגורים.

לסיכום:

מתקן החניה הרובוטי מהווה סטנדרט חדש בעולם החניונים, וכל עוד השימוש ברכב פרטי הוא נפוץ וחיוני, השימוש בחניונים הכרחי, וכדאי להתקדם עם הטכנולוגיה הזו בהקדם האפשרי.

המתקנים הללו מותאמים לחניונים פרטיים, מסחריים, ובכל סדר גודל, כולל חניונים רבי קומות, וניתן להתאים את יכולות החניון מבחינת משקלי רכבים לכל צורך.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh