ניקוי חלונות – לא מורכב כמו שחשבתם

ניקוי חלונות – לא מורכב כמו שחשבתם

שמירה על ניקיון הבית הנה חיונית לכל אדם וכאשר מדובר בניקיון הבית שלנו אנו לא מתפשרים על איכות הניקיון. גם ניקוי חלונות הופכת מפעולה פשוטה לפעולה שאנשים מייחסים לה חשיבות מעט מורכבת יותר בשל מידת ההשקעה הנדרשת בניקיון שלהם ביחס לניקיון הממוצע של פריט מסוים בבית. אם תלמדו לעשות זאת נכון תגלו שניקיון החלונות היא פעולה כזו מורכבת כפי שחשבתם ואז אפילו גם תוכלו ליהנות ממנה.

ניקוי חלונות – ציוד וכלים שכדאי לדאוג להם:

  • נייר סופג או מטלית מתאימה לניקיון החלונות – אל תשתמשו בעיתונים.
  • מוט מגב שבקצה השני יש ספוג ייעודי לניקוי החלונות (תמיד טוב שיהיה אחד כזה בבית/בעסק).
  • חומר ניקוי/סבון.
  • קערה למים.
  • סולם במידה וצריך לנקות את החלונות בגובה.
  • שואב אבק קטן לשאיבת האבק מחריצי החלונות והמסילות.
  • מברשת שיניים – לניקיון באזורים צרים.
  • סכין מלופפת במגבת דקה לניקיון פתחים צרים במסילות מבלי לשרוט אותן.

אז איך מנקים את החלונות בבית בקלות וביעילות?

כאשר מדובר בחלונות עם תריסים אתם רוצים בראש ובראשונה להוציא את התריסים ולנקות אותם. אם יש לכם גינה או אזור חיצוני שבו אפשר לנקות את התריסים ולהשאיר אותם לייבוש מבלי ללכלך את הבית מבפנים – עשו זאת.

לאחר מכן – נקו את המסילות באמצעות שואב אבק קטן לשאיבת האבק והלכלוך מהמסילות. מה שלא יהיה – אל תציפו את המסילות במים כי יהיה לכם קשה יותר לנקות ולייבש את המקום לאחר מכן והאמינו לנו שרבים עושים את זה וזאת טעות שתגזול לכם זמן ותגרום ללכלוך יותר גדול. אם אין לכם שואב תשתמשו בפן לשיער שיכול להעיף את הלכלוך והאבק מחוץ למסילות. לאחר מכן נקו את המסילות באמצעות סכין מלופפת עם מגבת דקה ולחה. ניתן להשתמש גם באלכוהול לניקוי המסילות אולם בשלב הזה מים יספיקו. ניקוי חלונות הוא לא דבר מורכב אולם לעתים יש לכלוכים קשים יותר כמו מסטיקים, סוכריות, מדבקות ודברים שילדים משאירים על החלונות. במקרה כזה השתמשו במברשת השיניים או בשפכטל מפלסטיק על מנת לגרד את הלכלוך מבלי לשרוט את המסילות.

לאחר ניקיון המסילות תעברו לניקיון חלונות הזכוכית. כאן כדאי להשתמש בנייר סופג או בספוג ייעודי לניקוי חלונות. את הניקיון תעשו בתנועות סיבוביות ולבסוף העבירו וויש מימין לשמאל (או משמאל לימין) כדי לא להשאיר סימנים של ניקיון על החלונות. החומר שתעשו בו שימוש יהיה בסך הכול מים וסבון. במידה ותרצו חומר ניקיון מתקדם יותר תוכלו להשתמש בחומרי ניקוי מבקבוק כחול שמוכרים בסופר.

אז כפי שאתם רואים לא מדובר בעבודה מסובכת. מה שחשוב לשים דגש בעת ניקוי חלונות הוא שאתם לא שורטים את החלונות או פוגעים בהם. כמו כן אתם לא רוצים להציף את המסילות במים על מנת לחסוך בעבודה. לבסוף דאגו לשמור על סביבת עבודה נקייה במהלך ואחרי העבודה.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh