נפתחו המעטפות לבחירת הקבלן הראשי לבניית האצטדיון העירוני

נפתחו המעטפות לבחירת הקבלן הראשי לבניית האצטדיון העירוני

במעמד ראש העיר, רחמים מלול, נערכה יום שלישי (25.8) פתיחת מעטפות המכרז לעבודות בשלב ב׳ של האצטדיון הכוללות את בנייתו, ובניית המשרדים והחניות הסמוכים. שלב א׳ של העבודות להכשרת השטח הענק כבר הסתיים.

מזה כשנתיים עוסקת החברה לפיתוח רחובות בע"מ ("הל"ר") בתכנון התהליך המשמעותי וניהול המכרז המורכב של בניית האצטדיון העירוני. האצטדיון העירוני, בהיקף של 5,000 מושבים ייבנה בפאתי פארק תמ"ר על שטח של 50 דונם ויכלול גם מגרש אימונים חדיש, שטחי מסחר, אולם אירועים ומשרדי אגף הספורט של החברה העירונית רחובות לתרבות נופש וספורט. כמו כן יוקם בו גם מגרש האימונים הקבוע של הפועל מרמורק.

האצטדיון מתוכנן כחלק מפארק נופש עירוני גדול אשר ישתרע על 126 דונם בסך הכל.

בנוסף לאצטדיון, במסגרת התוכנית יהיה שטח ציבורי פתוח על כ- 70 דונם הכולל שימור שביל טרזינות היסטורי ששימש קרוניות להובלת פרי, הקמת גשר הולכי רגל מעל מסילת הרכבת, מתקני משחקים, שטחי גינון, נטיעות עצים ומרחבים ירוקים פתוחים לרווחת התושבים.

היום נערך בחברת הל"ר מעמד פתיחת המעטפות – בנוכחות ראש העיר רחמים מלול- לבחירת הקבלן הראשי להקמת האצטדיון העירוני, לרבות מגרש אימונים, משרדי אגף הספורט העירוני, שטחי מסחר וחניות. פתיחת המעטפות נערכה גם במעמד הצוות המקצועי בהל"ר בראשות מנכ"ל הל"ר נסים סלמן, וכן בנוכחות חברי דירקטוריון הל"ר ובניהם חברי המועצה – גיא צור ואבי קינד. כל המסמכים הועברו לבדיקה משפטית ולאחריה תתכנס ועדת המכרזים לבחירת הזכיין.

כזכור, עד כה הסתיים שלב א׳ בהקמת האצטדיון, שכלל עבודות עפר נרחבות שביצעה חברת "חופרי המרכז". שלב זה כלל עבודות חפירה ודיפון להכשרת השטח הענק לבניית האצטדיון. העבודות להכשרת השטח לבניה נמשכו כשנה. לאחר עבודת הכנה מעמיקה פורסם המכרז לשלב ב' של העבודות – הקמת מבנה האצטדיון, וזהו למעשה השלב שהסתיים היום.

העבודות, בהיקף של כ-90 מלש"ח, צפויות להתחיל אחרי החגים, ועתידות להסתיים, על פי ההערכה, בסוף שנת 2022. את הפרויקט המורכב, כאמור, מנהלת חברת הל"ר עבור עיריית רחובות.

רחמים מלול, ראש העיר ויו"ר דירקטוריון הלר: "זהו פרויקט דגל עירוני לקידום הספורט והפנאי בעיר, ואני שמח וגאה לאחר שנים של מאמץ להביא אותו לכלל ביצוע. מדובר באצטדיון יפיפה שמתאים לרמה של ליגת העל. התכנון  נמשך שנים בו והושקעו מאמצים רבים בכדי להגיע לשלב הנוכחי. אני רוצה לברך את הצוות בחברה לפיתוח רחובות על העבודה המאומצת עד כה, אנו מצפים להתחיל בבניין האצטדיון בהקדם".

חבר המועצה רועי שרעבי, מחזיק תיק הספורט: "מתקדמים! לכל אוהדי הספורט בעיר מגיע אצטדיון עירוני, וטוב שאנחנו בכיוון להגשים את החלום הזה. נעשה הכל כדי לקדם את הספורט ואת אורח החיים הבריא בעיר ואני מקווה שנתחיל בעבודות בהקדם ככל שניתן. אני מבקש להודות לראש העיר, רחמים מלול, שדחף את הנושא ללא ליאות בשנים האחרונות ותומך בכל מטרה בתחום הספורט".

ניסים סלמן, מנכ"ל הל"ר: "השקענו מאמצים רבים בתכנון מיטבי של האצטדיון כך שיהיה נגיש, אלגנטי, גמיש וחסכוני, הן בתפעול והן בהקמה. כעת אנחנו יוצאים לדרך בהליך הבנייה ומקווים שבשנת 2022 נוכל לחנוך את המתקן ולהביא בשורה לתושבי העיר".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh