נשים ואמנות כן הולכים ביחד

נשים ואמנות כן הולכים ביחד

ההרצאה "איך זה להיות אישה" תתארח ביום האישה הבינלאומי בבית דונדיקוב מבית החברה העירונית ברחובות, ותדון בשאלת ההתעלמות מנשים ויצירותיהן במהלך ההיסטוריה. הפסנתרנית המפורסמת אירנה פרידלנד, תעביר את ההרצאה בליווי מוזיקה ושקופיות

בית דונדיקוב מבית החברה העירונית רחובות יארח ביום האישה הבינלאומי ב-7 במרס (יום רביעי, 19:00) את ההרצאה "איך זה להיות אישה", המשלבת אודיו-ויזואליות העוסקות בקשר בין מוזיקה לאמנות פלסטית ובין צליל לצבע.

ההרצאה היא חלק מסדרת התערוכות המתחלפות המתקיימות בבית דונדיקוב. במרכזה, סיפורן של נשים אמניות שהתמודדו עם קיפוח והתעלמות במהלך השנים מיצירותיהן. כמו כן, תעסוק ההרצאה בטענות המופרכות כלפי האמנות והמוזיקה של נשים במהלך ההיסטוריה של האמנות המערבית.

את ההרצאה תעביר הפסנתרנית אירנה פרידלנד, והיא תלווה בשקופיות ובהדגמות מוזיקליות חיות. בכל הרצאה עוסקת פרידלנד באמן ובמלחין, המייצגים תקופה בהיסטוריה או סגנון אמנותי. בהרצאה זו תקשר בין יצירותיה של קלרה שומאן, אשתו של המלחין הנודע רוברט שומאן, לבין ציוריה של אווה גונזלס. ההרצאה האחרונה בסדרה תעסוק בקשר בין יצירותיו של פרדריך שופן לציוריו של אז'ן דלקרואה.

פרידלנד נמנית עם חבר המורים באקדמיה למוזיקה על שם רובין באוניברסיטת תל אביב, ומשמשת כמרצה בחוג למוזיקה והחוג הרב תחומי באוניברסיטת חיפה. הקריירה המוזיקלית שלה כוללת פעילות אינטנסיבית כפסנתרנית סולנית ונגנית קאמרית, והיא מרבה להופיע ברחבי אירופה (בלגיה, הולנד, פינלנד, שוודיה, נורבגיה ,צרפת, גרמניה, איטליה) וארצות הברית.

ההרצאה תתקיים ביום רביעי, בשעה 19:00, בבית דונדיקוב, רח' יעקב 32, רחובות.

מחיר כרטיס 50 ₪  |  לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים פנו למחלקה למוזיקה: 08-6683882.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh