סוגים שונים של אקופונקטורה – דיקור סיני

סוגים שונים של אקופונקטורה – דיקור סיני

מקורו של הדיקור הסיני בסין, לפני יותר מ-2,500 שנים. עם הזמן התפשטה פרקטיקה זו לקוריאה, ליפן, לווייטנאם, לאירופה ולאמריקה, והיום שיטת ריפוי זו מקובלת ברחבי העולם. ככול שהטיפול בדיקור הלך והתרחב, כך הוא אומץ על ידי המטפלים שהחלו לנקוט בגישות שמקורן בתיאוריות ובטכניקות שונות.

דיקור סיני הוא טיפול בעל יתרונות מוכחים ומשמעותיים, ואין הוכחה שסוג אחד של דיקור יעיל יותר ממשנהו. לפעמים, המטפל ישתמש בכמה סוגי דיקור, כדי להתאים את הטיפול ספציפית למצב המטופל.

סוגים וסגנונות של אקופונקטורה

  • דיקור סיני מסורתי

דיקור סיני מסורתי הוא הצורה הנפוצה ביותר של אקופונקטורה, המתמקדת בהבאת הגוף לאיזון, בלי קשר למצב המטופל. הטיפול מחזיר את זרימת הצ׳י (אנרגיית החיים) התקינה לאורך המרידיאנים (מסלולי האנרגיה) בגוף. המטפל מחדיר מחטים דקיקות כדי לעורר זרימה בנקודות ספציפיות הנקראים נקודות אקופנקטורה. המטפל עשוי לשלב בטיפול גם מוקסה או כוסות רוח.

  • דיקור יפני

סגנון זה מבוסס על התפיסה הסינית הנוגעת לטיפול בזרימה תקינה במרידיאנים, אבל משתמש בגישה עדינה יותר. המטפל משתמש בפחות מחטים, ומחדיר אותן לעומק רדוד יותר. המטפל בסגנון היפני משלב לעתים קרובות מגע בתהליך האבחון שלו, ולפעמים משתמש גם באקופרסורה או במוקסה.

  • דיקור קוריאני

הדיקור הקוריאני משלב היבטים מהדיקור הסיני והיפני, ויוצר סגנון מובהק משלו. המטפל משתמש במחטים רבות נוספות, וגם במחטי נחושת, במקום במחטי הנירוסטה הסטנדרטיים הנמצאים בשימוש רחב במקומות אחרים.

דיקור ידיים קוריאני, הוא וריאציה המחדירה מחטים בידיים, כדי לטפל באזורים מתאימים ספציפיים בגוף, ובדיסהרמוניות שנוצרו בהן.

  • דיקור אוריקולרי (Auricular)

כמו דיקור הידיים הקוריאני, גם הדיקור האוריקולרי מתמקד באזור אחד בגוף, באוזן, כדי לטפל באזורים שונים בגוף ולהתגבר על דיסהרמוניות מסוימות. המטפל משתמש במחטים או בזרמים חשמליים זעירים, כדי לעורר נקודות באוזן. סוג טיפול זה, שהוא מעין מיקרו-סיסטם של הדיקור הסיני, משמש לרוב לטיפולים בכאבים ולטיפולי גמילה מהתמכרות לאלכוהול וסמים.

  • דיקור סיני בלייזר

שיטת גירוי חדישה זו לא משתמשת במחטי דיקור, אלא בקרני לייזר המופעלים באנרגיה נמוכה, כדי להשפיע על נקודות האקופונקטורה. מטפל מוסמך עשוי להשתמש בדיקור לייזר באופן סלקטיבי, יחד עם שיטות מסורתיות יותר של דיקור, כחלופה למטופלים הנרתעים משימוש במחטים.

  • דיקור טיישיין (Teishein)

סוג נוסף של דיקור ללא מחטים, הוא דיקור טיישיין אשר משתמש ב׳מחטי לחץ׳ כדרך לגירוי לא פולשני של נקודות האקופונקטורה. מדובר במכשיר שהוא סוג של מחט פלצבו טלסקופית קהה, שנוגעת בעור מבלי לחדור אליו. המטפל נוגע או מקיש קלות בעור. שיטה זו משמשת במיוחד לטיפול בכאב.

  • אקופרסורה (Acupressure)

המילה אקופרסורה היא שילוב של המילים ׳אקופונקטורה׳ ו׳pressure׳ (לחץ). הטיפול מגרה נקודות אקופונקטורה ללא שימוש במחטים. המטפל משתמש במיקום מדויק של האצבעות, כדי להפעיל לחץ על נקודות ספציפיות לאורך המרידיאנים בגוף, ובכך לשפר את זרימת הצ׳י. טכניקה זו דומה לשיאצו היפני, וזמינה גם כדי לספק הקלה והרפיה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh