סיבה להיות אופטימיים: הדרכים לטיפול בתופעת הדיכאון

סיבה להיות אופטימיים: הדרכים לטיפול בתופעת הדיכאון

בעוד הרפואה המודרנית הצליחה לטפל ואף והעלים לא מעט מחלות ובעיות בריאותיות שונות אשר הכו באנושות לאורך ההיסטוריה כולה, המצב מבחינה זו הוא כיום הטוב ביותר שהיה אי פעם. עם זאת, בריאות גופנית היא רק צד אחד של המטבע. הצד השני, והלא פחות חשוב, הוא זה של הבריאות הנפשית. וכאן כבר לא כל כך בטוח שהמצב כיום הוא טוב יותר מבעבר – אחוז האנשים הסובלים מדיכאון מסוג זה או אחר הוא כיום גבוה ביותר, כאשר סביר מאוד להניח שגם אתם מכירים לפחות אדם אחד או שניים אשר סובלים, או סבלו בעבר, מדיכאון. החדשות הטובות בהקשר זה הן כי מכיוון שמדובר בתופעה רחבה ונפוצה כל כך, גם המחקר והעבודה הנעשית סביב נושא הטיפול בדיכאון הם נרחבים ופרודוקטיביים ביותר. כיום, ישנן דרכים יעילות, רבות ושונות, לטיפול בדיכאון.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול תרופתי ועוד – סוגים שונים של טיפול בדיכאון

נציין כבר בהתחלה כי ישנן אינספור דרכי טיפול בדיכאון שונות, חלקן אפקטיביות יותר וחלקן פחות, חלקן מתאימות יותר לסוג מסוים של אנשים וחלקן גלובאליות מטבען. נתמקד כאן בכמה מהדרכים העיקריות המסייעות למספר הרב והמגוון ביותר של אנשים.

אחת משיטות הטיפול הללו היא מה שנקרא – טיפול קוגניטיבי התנהגותי. הנחת המוצא של טיפול זה הוא כי סוגים רבים ונפוצים של דיכאון (גם אם לא כולם) נובעים כתוצאה מהתקבעות בלתי רצויה של דפוסי מחשבה שליליים שונים. במסגרת הטיפול נעשה ניסיון מעמיק לזהות ולאתר דפוסים אלו, להכיר בהם ולהבין את התפקיד שהם משחקים בדיכאון שלנו ולרכוש מיומנויות שונות להתמודדות איתם.

טיפול נפוץ נוסף הוא טיפול תרופתי, וזה כיום עשיר ומגוון יותר מאי פעם בעבר. בניגוד לימים עברו בהם רק אנשים בעלי דיכאון קליני חמור במיוחד היו מקבלים תרופות לטיפול בדיכאון, ואלו היו לרוב תרופות חזקות ביותר, כיום קיים מנעד רחב של תרופות נוגדות דיכאון, וחלקן מתאימות גם לסובלים מדיכאון קל או מבעיות קשורות שונות אשר אינן בהכרח מוגדרות רק כ"דיכאון".

בנוסף, ניתן למצוא כיום סוגים רבים ושונים של טיפול בדיכאון המשלבים בין סוגי טיפול שונים, כמו גם בין שני הסוגים העיקריים שהצגנו עד כה. למשל, שילוב בין טיפול פסיכותרפי (במסגרתו מנתח המטופל בהנחיית המטפל את תודעתו ונפשו שלו במטרה להגיע לתובנות משמעותיות בדבר התופעות הנפשיות שהוא חווה) לבין טיפול תרופתי נודע כטיפול יעיל יחסית, אשר ממש הציל אינספור אנשים ממצבים של דיכאון מתמשך, כמו גם מבעיות נפשיות נפוצות נוספות.

ניתן להמשיך ולפרט עוד ועוד בדבר סוגים שונים ומגוונים של טיפול בדיכאון בימינו, אך הנקודה החשובה היא להבין כי ישנן דרכי טיפול יעילות רבות ושונות, וסביר מאוד להניח שגם אתם יכולים למצוא טיפול אשר יהיה מתאים ואפקטיבי ספציפית עבורכם, או עבור אדם זה או אחר הקרוב אליכם. את הטיפול הנכון מומלץ למצוא תוך התייעצות עם אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש.

למידע על דיכאון ולאינדקס מטפלים בתחום היכנסו לאתר בטיפולנט המציע מידע מקצועי ורשימת אנשי מקצוע בתחום.

צילום: Depositphotos

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh