עולם המזרונים – כל מה שחשוב לדעת

עולם המזרונים – כל מה שחשוב לדעת

שינה מהווה אחד מהמרכיבים החשובים ביותר לרווחה האישית של כל אחד ואחת מאיתנו. למעשה, בן אדם ממוצע מבלה כ-30% מחייו בשינה. ככל שהשנים חולפות עולם המחקר מעמיק בחשיבותה של השינה על כל היבטי החיים, גם במישור הרפואי וגם במישור הנפשי. איכות השינה תלויה במידה רבה במזרון בו נעשה השימוש וכן באיכותו. לכן, אסור להקטין ראש בחשיבות של בחירת מזרון איכותי, כך יגבר הסיכוי לשינה טובה, רצופה ומספקת.

 מה זה בכלל מזרנים?

ובכן, בימי קדם מזרונים נוצרו באופן פשוט למדי, חומרי הגלם בהם השתמשו לייצור המזרנים היו בדרך כלל נוצות או צמר אפשר נעטפו באמצעות בד מסוים. היום, יחד עם המודעות להשפעת איכות המזרון על טיב השינה, מזרונים מיוצרים תוך שימוש בחומרי גלם מתקדמים וטכנולוגיות פורצות דרך. כמו כן, מזרנים יכולים להגיע כמוצר נפרד אשר מרכיבים על בסיס מיטה והם גם יכולים להגיע כיחידה אחת יחד עם מיטות מעוצבות.

איך בוחרים מזרון?

לאחר שעסקנו בחשיבותו של המזרון בהיבט של איכות השינה, הגיע הזמן לדבר על הדבר עצמו – בחירת מזרון. כאמור, מזרנים איכותיים משפיעים לאין שיעור על טיבה של השינה ולכן צריך להתייחס למלאכת בחירת המזרון ברצינות הנדרשת. יחד עם זאת, מזרן הוא גם חלק בלתי נפרד מהרהיט העיקרי שמהדר חדרי שינה ולכן מי שהנראות חשובה לו צריך להתייחס גם להיבט זה. ריכזנו עברכם מספר עקרונות מנחים לבחירת מזרון:

  • אחריות – מזרון הוא מוצר שעלול להגיע למחיר גבוה למדי. כמו כן, מדובר במוצר שאמור להחזיק שנים רבות, לכן כדאי לבחור במזרן שמחזיק באחריות למספר שנים.
  • סוג המיטה – במידה ואתם מתלבטים בנוגע למיטות בעלות בסיס מיטה נפרד, מיטות חשמליות, מיטות מרופדות, מיטות מעוצבות אישית או כל סוג אחר של מיטות, כדאי לבחור את סוג המיטה הרצוי לפני שרוכשים את המזרן. לא תרצו להגיע למצב של רכישת מזרון ולגלות שהוא לא מתאים לסוג המיטה בו אתם חושקים.
  • עלות – שוק המזרנים הוא שוק גדול ומגוון. בהתאם, קיים טווח מחירים רחב. לפני שתתחילו במלאכת בחירת המזרון, כדאי להחליט על סכום כסף אשר תוכלו להשקיע בקניית המזרון ולחפש מזרונים במבצע, כך ייחסך זמן רב ומשאבים רבים.
  • אלרגיות – לא מעט אנשים סובלים מאלרגיות לחומרים כאלו ואחרים. במידה ואתם רגישים לחומרים מסוימים, כמו כותנה למשל, וודאו היטב שהמזרן הפוטנציאלי לא מכיל את החומרים הללו.
  • נוחות – ישנם רבים הנהנים משינה על מזרן קשה בעוד יש כאלו שמסוגלים לישון אך ורק על מזרון רך. לפני שרוכשים, חשוב לבדוק ואף לנסות את המזרן כדי לוודא שהוא מתאים לכם. במידה ובן או בת הזוג שלכם בעלי העדפה הפוכה מכם, קיימת אפשרות לבחור מזרון שצד אחד בו הוא רך והצד השני קשה.

 

הכתבה באדיבות ביג סליפר המומחים למזרונים

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh