עונש על נהיגה בשכרות – ומה לעשות אם נתפסתם? מעודכן 2022

עונש על נהיגה בשכרות – ומה לעשות אם נתפסתם? מעודכן 2022

נתפסתם על נהיגה בשכרות וזומנתם לדיון בבית המשפט? יש מה לעשות בנדון! אמנם העונש הצפוי בעבירות אלה הוא פסילת רישיון לשנתיים (ואף יותר כאשר מדובר בנהג צעיר/ חדש או בעבירה חוזרת), אך אם תדעו כיצד לפעול בנושא ומהן האפשרויות המשפטיות העומדות לרשותכם, ייתכן שתצליחו לשמור על רישיונכם בסופו של דבר ולהימנע מהשלכות כבדות.

כאשר קיימת בעיה ראייתית

הנוהל המשטרתי לתפיסת נהגים בעבירת נהיגה בשכרות מכיל מספר גדול של פעולות המחויבות בתיעוד מסודר מצד השוטר שעצר אתכם ושביצע לכם את הבדיקה בפועל. כאשר תיעוד זה מכיל ליקויים, כשלים ואף סתירות מהותיות, הדבר מאפשר בדרך כלל לשנות את סעיף הענישה ובכך להשפיע לטובה על הסיכויים להרשעה בעבירה שעונשה מופחת.

הדוגמה הטובה ביותר לכך מתייחסת לנהלים שבעריכת בדיקת הינשוף: די בכך שהשוטר לא המתין 15 דקות מרגע עצירתכם ועד לביצוע הבדיקה, תוך שהוא מורה לכם להימנע מכל אכילה, שתייה, עישון, הקאה ואף לעיסת מסטיק, כדי להטיל ספק במהימנות הבדיקה ולקצר את הדרך מכאן להפחתה בענישה ואף לביטול כתב האישום.

כאשר קיימות נסיבות מקלות

דרך פעולה נוספת מתייחסת למסירת נסיבות מקלות שבהן בית המשפט נוטה להתחשב בקביעת העונש. בתיקי תעבורה באופן כללי, מסירת נימוקים מוצדקים עשויה להפחית משמעותית בענישה בגזר הדין, כמו למשל מקרה שבו הואשם נהג בגין נהיגה במהירות מופרזת ושהוכיח כי הדבר היה הכרחי להבהלת בנו למיון לאחר שלקה בהתקף אלרגיה חמור.

באשר לעבירות נהיגה בשכרות, הרי שאין "הצדקה" לשתייה ונהיגה, אולם ישנם תנאים ונסיבות חיים שבהם ניתן להתחשב, למשל אם רישיונו של הנהג משמש אותו לפרנסתו, או שקרובי משפחתו תלויים ברישיונו כדי להגיע לטיפולים רפואיים. בנוסף, כאשר תוצאות הבדיקה גבוליות (כלומר עומדות על כמות אלכוהול נמוכה לליטר אוויר נשוף, הסמוכה לרף האכיפה), ניתן יהיה לצמצמם את הענישה.

המרת האישום מנהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעת אלכוהול

שילוב בין אלכוהול ונהיגה מתבטא בשני סעיפי חוק שונים. האחד מתייחס לאדם שיכור שיצא לנהיגה, בעוד האחר מתייחס לאדם שנהג בעודו מושפע מאלכוהול. ההבדל ביניהם מתייחס לאובדן הכושר עקב שתיית האלכוהול, כך שעבירת נהיגה בשכרות נחשבת לחמורה מהשתיים ועונשה כאמור, עומד על פסילת רישוי של שנתיים.

בהינתן כשלים ראייתיים ונסיבות מקלות, ניתן יהיה להגיע להסדר טיעון מול התביעה המשטרתית לפיו סעיף העבירה יומר לסעיף נהיגה תחת השפעה, שעונשו קל ביותר ועומד על 3 חודשי פסילת רישיון. בנקודה זו חשוב להבהיר שכאשר נהג מסרב לבדיקת השכרות, דינו כדין שיכור ולכן לא ניתן יהיה לשקול עבורו את המרת האישום לנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

שתיתי ונתפסתי. ומה עכשיו?

אם מצאתם את עצמכם עומדים מבולבלים ומתוסכלים לצד הרכב בעודכם ממתינים לבדיקת שכרות ואפילו למסירת הזימון לאור כמות האלכוהול שנמצאה בגופכם, אתם זכאים להתייעץ עם עורך דין תעבורה מיומן, המתמחה בעבירות נהיגה בשכרות ושיוכל לכוון ולייעץ לכם כיצד לפעול בנקודה זו. סביר להניח שרישיונכם ייפסל מנהלית מול קצין משטרה למשך 30 ימים ואיתו תחול גם החרמת רכבכם לפרק זמן דומה. בשלב זה רצוי להיפגש עם עורך הדין כדי לסקור את האפשרויות המשפטיות המתאימות למקרה ולקבל ייצוג מעולה שיאפשר לכם לקבל את רישיונכם ולהימנע ככל שניתן מסנקציות נוספות בהמ

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh