עידו עוז מחברת חכם משכנתאות: רוצים לקחת משכנתא בתנאים אופטימליים? כך תעשו את זה

עידו עוז מחברת חכם משכנתאות: רוצים לקחת משכנתא בתנאים אופטימליים? כך תעשו את זה

עידו עוז, בעל ניסיון רב בתחום הייעוץ והבעלים של חברת חכם משכנתאות, מציג במאמר שלפניכם את הטיפים הכי חשובים שכל לקוח צריך לדעת כדי להצליח לקבל מהבנק משכנתא בתנאים הכי משתלמים. רוצים לדעת איך עושים את זה נכון? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא.

מהי משכנתא, ומהן המטרות של קבלתה?

משכנתא היא הלוואה גדולה ולטווח ארוך שמקבלים מהבנק או מגוף מלווה אחר, והמטרה העיקרית שלה היא רכישת בית – אם כי יש אנשים המבקשים משכנתא לכל מיני מטרות אחרות. עידו עוז מסביר שמשכנתא בדרך כלל נלקחת לתקופה של כמה עשרות שנים, והסכומים המבוקשים בהלוואה זו הם לרוב כמה מאות אלפי שקלים ואף מיליוני שקלים.

כיצד מבקשים משכנתא מהבנק?

עידו עוז מציין שכדי לקבל משכנתא מהבנק, תצטרכו לעמוד בכמה תנאים:

  • הון עצמי בכמות מספקת – בדרך כלל מבקשים מהלווים שיהיה להם הון עצמי השווה ל-25% משווי הנכס שמעוניינים לקנות
  • הכנסה קבועה ויציבה – אנשים שיש להם עבודה קבועה ויציבה (כמו עבודה כשכיר) הם בעלי סיכוי רב יותר לקבל משכנתא מהבנק. אם ההכנסות שלכם אינן יציבות או שאינן מגיעות בכל חודש, ייתכן שהבנק יעדיף שלא לתת לכם משכנתא.
  • דירוג אשראי טוב – חברת BDI אוספת על כל אחד ואחת מאיתנו מידע באשר להתנהלות האשראי שלנו. אנשים שיש להם דירוג טוב הם מי שעומדים בתשלומים שלהם, שאין להם תיקים בהוצאה לפועל ושאינם חורגים ממסגרת האשראי שלהם.

לאחר הבדיקה הראשונית ולפי התנאים שהבנק מצא הוא יציע לכם משכנתא בתנאים מסוימים, וכאן מגיע הרגע שלכם להפגין את הידע שצברתם ולדרוש את התנאים המתאימים לכם.

כיצד מקבלים את התנאים הטובים ביותר למשכנתא? עידו עוז עם הפרטים

למה צריך לשים לב, ממה מומלץ להימנע ואיך אפשר לקבל עזרה בנושא? עידו עוז מציג לפניכם את כל מה שחשוב להביא בחשבון:

  • תקופת החזר קצרה בשילוב החזר חודשי מתאים – סכום המשכנתא מוחזר לבנק בתשלומים חודשיים הנקבעים בעת יצירת החוזה. כלומר, מדי חודש אתם מחזירים לבנק חלק קטן מהמשכנתא בצירוף ריביות. אתם כלקוחות מעוניינים בתקופת החזר קצרה ככל האפשר, משום שככה תוכלו לשלם ריבית בסכום הנמוך ביותר, אך מנגד אתם צריכים גם לוודא שהתשלום החודשי שאתם מחזירים לבנק אינו מכניס אתכם למינוס במאזן החודשי וגורם לבעיות כלכליות חדשות.
  • בקשו את הסכום המדויק שאתם צריכים – עידו עוז אומר שמומלץ מאוד לבקש משכנתא רק בסכום שאתם צריכים להשלמת הרכישה, ולא מעבר. ככה תוכלו להימנע ככל האפשר מתשלומים מיותרים, ולפרוע את החוב שלכם לבנק בהקדם האפשרי.
  • התייעצו עם יועץ משכנתאות מקצועי – עידו עוז מסביר שפנייה ליועץ משכנתאות יכולה לעזור לכם לחסוך אלפי שקלים על ההוצאות הכוללות של המשכנתא. הוא ממליץ לפנות ליועצי משכנתאות עצמאיים שאינם עובדים בבנק כלשהו. כך תדעו שפניתם ליועץ שמטרתו היא לעזור אך ורק לכם, בניגוד ליועצים מטעם הבנק שמתמקדים קודם באינטרסים שלו. היועץ יעמוד לשירותכם בכל עת, יענה לכם על כל שאלה וגם ייצג אתכם מול הבנקים במידת הצורך.
  • התמקחות – אל תהססו להתמקח עם הבנק באשר לתנאי המוצעים לכם בחוזה המשכנתא. אם אתם חושבים שלא תהיו משכנעים במיוחד או שאתם חוששים מהסיטואציה, באפשרותכם לשכור יועץ משכנתאות מקצועי שיתמקח בשמכם. סכומי הכסף שתחסכו באמצעות משא ומתן מושכל יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים.

סיכום

לפני שאתם מתחילים בתהליך בקשה למשכנתא, כדאי שתקראו את הטיפים של עידו עוז לקבלת התנאים האופטימליים להלוואה מהבנק. באמצעות הידע המתאים, המגיע בעיקר מיועץ משכנתאות מקצועי, תוכלו להתאים למצב האישי שלכם את התנאים וליהנות מהלוואה משתלמת שתעזור לכם לרכוש דירה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

sam
side
reh